: chì hè, trattamentu, ciclu di vita è trasmissione
Cuntenutu
- Ciculu di vita di e batterie
- Cumu accade a trasmissione
- Trattamentu di l'infezzione da Yersinia pestis
- Cumu prevene
U Yersinia pestis hè un batteriu chì pò esse trasmessu à e persone per mezu di u morsu di una pulga o di roditori infettati è hè rispunsevule di a pesta bubonica, cunnisciuta ancu pupularmente cum'è peste nera. Sta malatia hè grave è spessu fatale s'ella ùn hè trattata subitu, essendu u principale rispunsevule di a morte di più di u 30% di a pupulazione d'Europa à u seculu XIV.
U trattamentu di l'infezzione cù sta batteria deve esse fattu appena i primi sintomi apparsu, è l'usu di l'antibiotici hè raccomandatu da l'infettologu o da u medicu generale.
Ciculu di vita di e batterie
E pulci si nutriscenu di sangue, in particulare di roditori. Sì i roditori sò infettati da Yersinia pestis, quandu parasita l'animale, a pulga acquista ancu questu batteriu. Quandu u roditore more, a pulga infetta cerca d'altri corpi da cuntinuà à nutrisce di sangue. Cusì, pò infettà altri roditori è altri animali, cum'è i misgi o l'omu attraversu i morsi.
Ogni pulga pò stà infetta per mesi è infettà cusì più persone è più animali. I primi sintomi d'infezzione da Yersinia pestisapparisce trà dui è sei ghjorni dopu l'infezzione. Vede i sintomi principali di l'infezzione daYersinia pestis.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di sta batteria à l'omu pò accade in parechji modi, cum'è:
- Muzzicu di pulce infettatu;
- Manipulazione di sangue, secrezione o tessuti di animali infetti;
- Morsi è graffi da i misgi cuntaminati.
U modu u menu cumunu di trasmissione hè per mezu di vomitu, starnutimentu è tossu, in chì e goccioline sò sparse in l'aria è ponu sparghje sta batteria trà a pupulazione, ghjè per quessa ch'ellu hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu isolatu.
Trattamentu di l'infezzione da Yersinia pestis
Trattamentu di l'infezzione daYersinia pestis duveria esse principiatu subitu dopu à l'apparizione di i primi sintomi, chì questu batteriu pò causà a morte in menu di 24 ore. Cusì, i sintomi da cunnosce sò acque gonfie, frebba, mal di testa severi è stanchezza eccessiva, chì si presentanu in lochi cun un focu di malattia o dopu u morsu di una pulce, per esempiu.
Di solitu, u trattamentu hè sempre fattu in l'uspidale, in una unità di isolamentu, cù antibiotici direttamente in a vena è prescritti da un duttore di malatie infettive. L'antibiotici più efficaci sò:
- Streptomicina;
- Tetraciclina;
- Gentamicina;
- Fluoroquinolone;
- Chloramphenicol.
Dopu chì i sintomi è a frebba si sò stabilizzati, a persona infetta torna generalmente in casa è continua à aduprà l'antibioticu finu à 10 ghjorni, ancu s'ellu ùn hà più sintomi.
Cumu prevene
A prevenzione per sta infezzione pò esse fatta basata annantu à u cuntrollu di i roditori è di e pesti è l'usu di repellenti per prevene i morsi di pulce, chì i batteri chì causanu a pesta infettanu principalmente i topi, i topi è i scoiattoli, chì sò i principali ospiti di pulci. Hè ancu impurtante di mette un equipagiu di prutezzione quandu si manipula u sangue, a secrezione è i tessuti di l'animali potenzialmente infettati.
E persone chì viaghjanu in lochi endemichi à risicu di esposizione à i batteri ponu piglià dosi preventive di tetraciclina.