Cumu trattà i principali tippi di dislocazione
Cuntenutu
- Cumu accelerà a recuperazione da a dislocazione
- Cumu recuperà i muvimenti dopu a rimozione di l'immobilizazione
U trattamentu di dislocazione deve esse iniziatu u più prestu pussibule in l'uspidale è, dunque, quandu accade, hè cunsigliatu d'andà subitu in urgenza o di chjamà una ambulanza, chjamendu u 192. Vede ciò chì si deve fà in: Primu aiutu per a dislocazione.
A dislocazione pò accade in ogni articulazione, tuttavia, hè più cumuna in e caviglie, i gomiti, e spalle, l'anche è e dite, soprattuttu durante a pratica di sport di cuntattu, cum'è u calciu o a pallamana, per esempiu.
Dislocazione di u dituDislocazione di a cavigliaIn generale, u trattamentu varieghja secondu l'articulazione è u gradu di a ferita, cù e forme principali di trattamentu cumprese:
- Riduzzione di dislocazione: hè u trattamentu u più adupratu induve l'ortopedistu mette l'osse di l'articulazione in a pusizione curretta manipulendu u membru toccu. Sta tecnica pò esse fatta cù anestesia lucale o generale, secondu u dulore causatu da a ferita;
- Immobilizazione di dislocazione: si face quandu l'osse di l'articulazione ùn sò micca troppu luntane o dopu avè fattu a riduzzione, piazzendu una stecca o una fionda per mantene l'articulazione immobile per 4 à 8 settimane;
- Cirurgia di dislocazione: hè adupratu in i casi i più gravi quandu l'ortopedistu ùn hè capace di mette l'osse in u locu currettu o quandu i nervi, ligamenti o vasi sanguigni sò stati influenzati.
Dopu questi trattamenti, l'ortopedista di solitu raccomanda di fà sessioni di fisioterapia per rinfurzà i musculi, diminuire l'infiammazione, facilità a guarigione è prumove a stabilità di l'articuli per mezu di dispositivi di terapia fisica è esercizii.
Cumu accelerà a recuperazione da a dislocazione
Per accelerà a recuperazione di a dislocazione è evità di aggravà a ferita, hè impurtante piglià alcune precauzioni cume:
- Ùn cunduce micca in vittura per e prime 2 settimane, per impedisce u swing di a vittura da move u giuntu;
- Evite di fà movimenti bruschi cù u membru toccu, ancu dopu a rimozione di l'immobilizazione, soprattuttu in i primi 2 mesi;
- Riturnà à u sportu solu 3 mesi dopu l'iniziu di trattamentu o secondu a guida di l'ortopedista;
- Pigliate antiinflamatori prescritti da u vostru duttore à tempu per aiutà à riduce l'infiammazione di e articulazioni;
Queste precauzioni devenu esse adattate secondu a cumunione affettata. Cusì, in casu di dislocazione di e spalle, per esempiu, hè impurtante evità di piglià oggetti pesanti per i primi 2 mesi.
Cumu recuperà i muvimenti dopu a rimozione di l'immobilizazione
Dopu chì l'immobilizazione sia stata rimossa, hè normale chì i muvimenti sianu un pocu più appiccicati è menu forza musculare. Generalmente, quandu a persona hè immobilizzata finu à 20 ghjorni in solu 1 settimana, hè dighjà pussibule di vultà à a mobilità normale, ma quandu l'immobilizazione hè necessaria per più di 12 settimane, a rigidità musculare pò esse grande, chì richiede fisioterapia.
In casa, per ritruvà a mobilità di l'articulazione, pudete lascià l'articulu 'imbevutu' in acqua calda per circa 20 à 30 minuti. Pruvà à allungà pianu pianu u bracciu o a ghjamba aiuta ancu, ma ùn duvite micca insistisce s'ellu ci hè dulore.