Cumu hè trattata a tuberculosi
Cuntenutu
- 1. Tuberculosi infantili
- 2. Tuberculosi attiva
- Cume aduprà a vitamina D per accelerà u trattamentu
- Possibili effetti collaterali di u trattamentu
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
U trattamentu per a tuberculosi hè fattu cù antibiotici orali, cum'è Isoniazid è Rifampicin, chì eliminanu i batteri chì facenu chì a malattia nasci da u corpu. Siccomu u batteriu hè assai resistente, hè necessariu sottumessu trattamentu per circa 6 mesi, ancu se in certi casi, pò durà trà 18 mesi à 2 anni finu à chì si faci una guarigione cumpleta.
I casi più faciuli da curà sò quelli di a tuberculosi latente, vale à dì, quandu a batteria hè in u corpu ma dorme, senza causà sintomi, è ùn pò micca esse trasmessa. A tuberculosi attiva, invece, hè più difficiule da curà è, dunque, u trattamentu pò piglià più tempu è pò esse necessariu piglià più di un antibioticu per uttene una cura.
Cusì, e droghe aduprate in u trattamentu varienu secondu l'età di u paziente, a salute generale è u tippu di tuberculosi è, dunque, devenu esse indicati da un duttore. Tuttavia, i rimedii casani ponu esse utili per cumplementà u trattamentu. Scuprite i migliori rimedii casani per a tuberculosi.
1. Tuberculosi infantili
Ci hè 3 rimedii cumunimenti usati per trattà stu tipu di tuberculosi, chì includenu Isoniazida, Rifampicina è Rifapentina. U duttore di solitu prescrive solu unu di sti antibiotici, chì devenu esse aduprati da 6 à 9 mesi finu à chì i batteri sianu cumpletamente eliminati è u risultatu sia cunfirmatu cù un test di sangue.
Ancu se i batteri sò addurmintati, hè assai impurtante di curà a tuberculosi latente perchè a malatia pò esse attiva à ogni mumentu è hè più difficiule da curà.
2. Tuberculosi attiva
In casi di tuberculosi attiva, u numeru di batteri hè assai altu è, dunque, u sistema immunitariu ùn hè micca capace di luttà contr'à l'infezione solu, essendu necessariu aduprà una cumbinazione di parechji antibiotici per più di 6 mesi. I rimedii i più aduprati sò:
- Isoniazida;
- Rifampicina;
- Ethambutol;
- Pirazinamide.
U trattamentu deve esse continuatu ancu dopu chì i sintomi sò spariti, per assicurà l'eliminazione completa di i batteri. Cusì, hè di primura rispettà a durata di u trattamentu indicata da u duttore, è a medicina deve esse presa ogni ghjornu, sempre à listessa ora è finu à chì u duttore dice ch'ellu pò piantà.
Durante u trattamentu di a tuberculosi pulmonaria, chì accade quandu l'infezzione hè in i pulmoni, hè assai impurtante di piglià qualchì precauzione durante u trattamentu, cume stà in casa, evitendu u cuntattu strettu cù altre persone è copre a bocca quandu tossite o starnutisce, per esempiu, per prevene a trasmissione di a malatia, soprattuttu durante e prime 2 à 3 settimane.
Cume aduprà a vitamina D per accelerà u trattamentu
A vitamina D hè stata unu di i primi rimedii aduprati per trattà a tuberculosi prima di l'esistenza di antibiotici specifici per trattà a malatia. In u passatu, i pazienti cun tuberculosi sò stati esposti à a luce solare è, ancu se a ragione per chì a luce solare hà travagliatu ùn era micca cunnisciuta, parechji pazienti anu miglioratu.
Attualmente, a vitamina D hè cunnisciuta cum'è un impurtante regolatore di u sistema immunitariu chì aiuta e cellule di difesa à eliminà e proteine infiammatorie male è à pruduce più proteine chì aiutanu effettivamente à eliminà e batterie, cum'è quelle chì causanu a tuberculosi.
Cusì, per migliurà u trattamentu o evità l'infezioni cù a tuberculosi, si raccomanda di aumentà i livelli di vitamina D in u corpu manghjendu cibi ricchi di vitamina D è esposizione à u sole cù una crema solare adatta è fora di l'ore di più grande periculu.
Possibili effetti collaterali di u trattamentu
L'effetti secondarii in u trattamentu di sta malattia sò rari, tuttavia, cume l'antibiotici sò stati aduprati dapoi un bellu pezzu, effetti collaterali cume:
- Nausea, vomitu è diarrea frequente;
- Pèrdita di l'appetite;
- Pella giallastra;
- Urina scura;
- Febbra sopra à 38º C.
Quandu l'effetti secundari apparisce, hè cunsigliatu d'infurmà u duttore chì hà prescrittu u medicamentu, per valutà s'ellu hè necessariu cambià u medicamentu o adattà a dose di trattamentu.
Segni di migliurazione
I segni di migliurazione di a tuberculosi apparsu circa 2 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu è includenu diminuite di stanchezza, sparizione di frebba è sollievu di u dolore musculare.
Segni di peghju
I segni di peghju sò più frequenti quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu à tempu, in particulare in i casi di tuberculosi latente induve u paziente ùn sà micca chì hè infettatu, è include l'iniziu di frebba sopra i 38º C, malessere generale, sudori di notte è musculu dolore .
Inoltre, secondu l'area affettata, sintomi più specifici cum'è tosse sanguinosa, gonfiore di l'area affettata o perdita di pesu ponu ancu cumparisce.