Chì hè u Triptofanu è à chì serve

Cuntenutu
U triptofanu hè un aminòcidu essenziale, vale à dì chì l'organisimu ùn pò micca pruduce è deve esse uttenutu da l'alimentu. St'aminoacidu aiuta à sintetizà a serotonina, cunnisciuta cum'è "ormone di piacè", melatonina è niacina è per questa ragione hè assuciata cù u trattamentu è a prevenzione di depressione, ansietà, insonnia è pò ancu aiutà à u prucessu di perdita di pesu.
U triptofanu si pò truvà in certi alimenti cum'è a cicculata scura è i noci, ma pò ancu esse cumpratu in farmarii perchè esiste cum'è supplementu alimentariu, tuttavia deve esse cunsumatu solu sottu a guida di un nutrizziunistu o di un duttore.
Per chì ghjè
U triptofanu hè un aminoacidu essenziale chì participa à parechje funzioni metaboliche, servendu à:
- Lotta à a depressione;
- Cuntrolla l'ansietà;
- Aumenta l'umore;
- Migliurà a memoria;
- Aumenta a capacità di apprendimentu;
- Regule u sonnu, allevendu i sintomi di insonnia;
- Aiutate à cuntrullà u pesu.
L'effetti è, di conseguenza, i benefici di u triptofanu accadenu perchè questu aminoacidu aiuta à furmà l'hormone serotonina chì hè essenziale per evità disordini di stress cum'è depressione è ansietà. Inoltre, u triptofanu hè adupratu per trattà u dolore, bulimia, deficit d'attenzione, iperattività, fatica cronica è PMS.
L'ormone serotonina aiuta à a furmazione di l'ormone melatonina chì regule u ritmu di l'ora biologica interna di u corpu, migliurendu a qualità di u sonnu, postu chì a melatonina hè prodotta durante a notte.
Induve truvà triptofanu
U triptofanu si pò truvà in cibi cum'è furmagliu, ovu, ananas, tofu, salmone, noci, amandule, arachidi, noci di Brasile, avocados, piselli, patate è banane. Cunnosce altri alimenti ricchi in triptofanu.
U triptofanu pò ancu esse truvatu cum'è supplementu alimentariu in capsula, tablet o polvere, essendu vendutu in negozi di alimenti sanitari, farmacie o farmacie.
U triptofanu aiuta à perde u pesu?
U triptofanu diventa più magru perchè, producendu serotonina, aiuta à cuntrullà l'ansietà chì spessu porta à un cunsumu compulsivu è incontrollatu di alimenti. A riduzzione in a sintesi di serotonina hè stata assuciata cun un aumentu di l'appetitu per i carboidrati.
L'alimentu hè spessu assuciatu à i sentimenti, cusì in i stati d'ansietà è di depressione, l'alimenti chì danu più piacè è chì sò più calurichi ponu esse cunsumati, cum'è a cicculata, chì aiuta à aumentà a produzzione di serotonina è a sensazione di piacè.
Se l'alimenti surgenti di triptofanu sò ingeriti durante a dieta di u ghjornu, a necessità di cumpensà a produzzione di serotonina cun un eccessivu assunzione di cicculata o altri alimenti chì aumentanu u piacè hè menu, hè per quessa chì l'assunzione di triptofanu hè legata à a perdita di pesu.