A Vitamina D hè Nociva Senza Vitamina K?
Cuntenutu
- Chì sò e Vitamine D è K?
- Vitamini D è K Travaglià cum'è Squadra
- U Rolu di a Vitamina D
- U Rolu di a Vitamina K
- A Vitamina D hè Nociva Senza Vitamina K?
- Cumu uttene abbastanza vitamina K?
- U Bottom Line
Uttene quantità adeguate di vitamina D è vitamina K hè di primura per a vostra salute.
Ma alcune fonti affirmanu chì u supplementu di vitamina D hè dannosu se site bassu in vitamina K.
Allora chì hè a verità? Questu articulu esamina a scienza dietro quelle rivendicazioni.
Chì sò e Vitamine D è K?
A vitamina D è a vitamina K sò nutrienti essenziali, liposolubili.
Sò generalmente più abbundanti in alimenti ricchi di grassi, è a so assorbimentu in u sangue hè aumentatu quandu sò cunsumati cù grassu.
Spessu chjamata "vitamina di u sole", a vitamina D hè abbundante in pesci grassi è oliu di pesce, ma hè ancu prodotta da a vostra pelle quandu hè esposta à u sole.
Una di e funzioni primarie di a vitamina D hè di prumove l'assorbimentu di calciu è di mantene livelli adatti di calciu in u sangue. Una carenza di vitamina D pò causà perdita d'ossu.
A vitamina K si ritrova in i vegetali fugliali, legumi è ligumi fermentati, è ancu in certi alimenti grassi, di origine animale, cum'è u ghjallu d'u ovu, u fegatu è u furmagliu.
Hè necessariu per a coagulazione di u sangue è prumove l'accumulazione di calciu in l'osse è i denti.
Riassuntu:E Vitamine D è K sò nutrienti liposolubili chì ghjucanu un rolu essenziale in u metabolismu di u calciu di u vostru corpu.
Vitamini D è K Travaglià cum'è Squadra
Quandu si tratta di metabolismu calciu, e vitamine D è K travaglianu inseme. Tramindui ghjucanu roli impurtanti.
U Rolu di a Vitamina D
Una di e funzioni principali di a vitamina D hè di mantene livelli adatti di calciu in u sangue.
Ci hè dui modi in cui a vitamina D pò rializà questu:
- Migliurà l'assorbimentu di calciu: A vitamina D aumenta l'assorbimentu di calciu da l'alimentu chì manghjate ().
- Piglià u calciu da l'ossu: Quandu ùn cunsumate micca abbastanza calciu, a vitamina D mantene i so livelli di sangue tirendu nantu à a pruvista principale di calciu di u corpu - e vostre ossa ().
Mantene livelli adeguati di calciu in sangue hè di primura. Mentre u calciu hè più cunnisciutu per u so rolu in a salute di l'osse, hà parechje altre funzioni vitali in u corpu ().
Durante i periodi di assunzione insufficiente di calciu, u vostru corpu ùn hà altra scelta chè di aduprà e riserve di calciu in l'osse, ancu se ciò pò causà a perdita d'ossu è l'osteoporosi cù u tempu.
U Rolu di a Vitamina K
Cum'è l'accennatu sopra, a vitamina D assicura chì i vostri livelli di calciu in sangue sò abbastanza alti per risponde à e dumande di u vostru corpu.
Tuttavia, a vitamina D ùn controlla micca pienu induve finisce u calciu in u vostru corpu. Hè quì chì entra a vitamina K.
A vitamina K regula u calciu in u vostru corpu in almenu dui modi:
- Prumove a calcificazione di l'ossu: A vitamina K attiva l'osteocalcina, una proteina chì prumove l'accumulazione di calciu in l'osse è i denti ().
- Riduce a calcificazione di i tessuti molli: A vitamina K attiva a proteina GLA matriciale, chì impedisce à u calciu di accumulassi in i tessuti molli, cum'è i reni è i vini sanguini (,).
À questu puntu, pochi studii umani cuntrullati anu investigatu l'effetti di i supplementi di vitamina K nantu à a calcificazione di i vini sanguini, ma più studii sò in corsu (,,).
A calcificazione di i vini sanguini hè implicata in u sviluppu di malatie croniche, cum'è e malatie cardiache è renali (,,).
Riassuntu:Una di e funzioni principali di vitamina D hè di assicurà livelli adeguati di calciu in u sangue. A vitamina K prumove l'accumulazione di calciu in l'osse, riducendu a so accumulazione in tessuti molli cume i vini sanguini.
A Vitamina D hè Nociva Senza Vitamina K?
Alcune persone sò preoccupate chì un assunzione alta di vitamina D possa prumove a calcificazione di i vasi sanguini è e malatie cardiache trà quelli chì sò bassi in vitamina K.
Parechje linee di prove sustenenu in parte sta idea:
- A tossicità di a vitamina D provoca ipercalcemia: Un sintomu di livelli estremamente alti di vitamina D (tossicità) hè l'ipercalcemia, una situazione caratterizata da livelli eccessivamente alti di calciu in u sangue ().
- L'ipercalcemia porta à a calcificazione di i vini sanguini (BVC): In ipercalcemia, i livelli di calciu è di fosforu diventanu cusì alti chì u fosfatu di calciu cumencia à accumulassi in u rivestimentu di i vini sanguini.
- BVC hè assuciatu cù malatie cardiache: Sicondu i sperti, a calcificazione di i vini sanguini hè una di e principali cause sottostanti di malatie cardiache (,).
- A carenza di vitamina K hè assuciata à BVC: Studii osservativi anu ligatu bassi livelli di vitamina K à un risicu aumentatu di calcificazione di i vasi sanguini ().
- I supplimenti di vitamina K di alta dosi anu impeditu BVC in animali: Un studiu cuntrullatu in surci à un risicu elevatu di calcificazione hà mostratu chì un supplementu di alta dose di vitamina K2 hà impeditu BVC ().
- I supplementi di vitamina K ponu riduce a BVC in l'omu: Un studiu cuntrullatu in i vechji hà dimustratu chì u supplementu cù 500 mcg di vitamina K1 ogni ghjornu per trè anni hà rallentatu a BVC di 6% ().
- L'ingesta alta di vitamina K pò riduce u risicu di malatie cardiache: E persone chì ricevenu quantità elevate di vitamina K2 da a so dieta sò à un risicu riduttu di calcificazione di i vasi sanguini è di malatie cardiache (,,).
In poche parole, a tossicità di a vitamina D pò causà calcificazione di i vasi sanguigni, mentre a vitamina K pò aiutà à prevene ciò chì accada.
Benchì queste stringhe di prove possinu sembrà abbastanza supportive, ci sò ancu pochi pezzi di puzzle mancanti.
Mentre e dosi estremamente alte di vitamina D ponu purtà à livelli periculosamente alti di calciu è calcificazione di i vini sanguini, ùn hè ancu chjaru se e dosi più basse di vitamina D sò dannose à longu andà (,,).
In u 2007, un nutrizionistu hà prupostu chì alte dosi di vitamina D possinu diminuisce a vitamina K, putenzialmente causendu carenza di vitamina K. Più ricerca hè necessaria prima chì a validità di sta teoria possa esse cumpletamente cunfirmata ().
Nisuna evidenza forte prova chì quantità moderate di vitamina D sò dannose senza una ingesta adeguata di vitamina K. Tuttavia, a ricerca hè in corsu, è u quadru puderia diventà più chjaru in un futuru vicinu.
Riassuntu:I scienziati ùn sanu micca se una alta assunzione di vitamina D hè dannosa quandu l'assunzione di vitamina K hè inadeguata. L'evidenza suggerisce chì puderia esse una preoccupazione, ma una conclusione definitiva ùn pò micca esse ghjunta à questu puntu.
Cumu uttene abbastanza vitamina K?
A vitamina K vene in parechje forme diverse, tradizionalmente divisa in dui gruppi:
- Vitamina K1 (filochinone): A forma più cumuna di vitamina K. Si ritrova in e piante, soprattuttu verdi frondosi cum'è u kale è l'espinaci.
- Vitamina K2 (menaquinone): Sta forma hè assai più rara in l'alimentu è si trova soprattuttu in alimenti d'origine animale è alimenti fermentati cum'è natto.
A vitamina K2 hè in realtà una grande famiglia di cumposti, cumpresu menaquinone-4 (MK-4) è menaquinone-7 (MK-7).
- MK-4: Truvatu in l'alimenti d'urighjini animali cum'è u fegatu, u grassu, u vitellu d'ova è u furmagliu.
- MK-7: Furmatu da a fermentazione batterica è truvatu in l'alimenti fermentati, cum'è natto, miso è crauti. Hè ancu pruduttu da i vostri batteri intestinali (25,).
E raccomandazioni dietetiche attuali ùn distinguenu micca trà vitamina K1 è K2. Per e persone di 19 anni è più, l'ingressu adeguatu hè 90 mcg per e donne è 120 mcg per l'omi ().
I dui grafichi sottu mostranu e fonti più ricche di vitamine K1 è K2, è ancu e quantità chì questi alimenti furniscenu in una porzione di 100 grammi (,,,).
Aghjunghjendu alcuni di sti alimenti à a vostra dieta quotidiana vi aiuterà à ghjunghje à e vostre esigenze per a vitamina K. I supplementi sò ancu dispunibuli assai.
Siccomu a vitamina K hè liposolubile, cunsumalla cù grassu pò migliurà l'assorbimentu.
Per esempiu, pudete aghjunghje un pocu d'oliu à i vostri verdi frondosi o piglià i vostri supplementi cun un pastu chì cuntene grassu.
Fortunatamente, assai alimenti ricchi di vitamina K2 sò ancu ricchi di grassu. Questi includenu u furmagliu, i ghjuvelli è a carne.
Ùn pigliate micca dosi assai alte di supplementi di vitamina K prima di parlà cù u vostru duttore, perchè puderanu interagisce cù certi medicazione ().
Riassuntu:A vitamina K1 hè abbundante in verdura frondosa, verde, cum'è a kale è l'espinacche. A vitamina K2 si trova in alimenti d'origine animale, cum'è fegatu, ova è furmagliu, è alimenti fermentati cum'è natto.
U Bottom Line
I scientisti anu sempre investigatu e funzioni di e vitamine D è K.
Ùn capiscenu micca bè cumu interagiscenu, ma novi pezzi sò gradualmente aghjunti à u puzzle.
Hè chjaru chì a vitamina K benefica u vostru core è l'osse, ma ùn hè chjaru se i supplementi di vitamina D à alta dosi sò dannosi quandu site bassu in vitamina K.
Tuttavia, assicuratevi di uttene quantità adeguate di vitamina D è K da a vostra dieta. Tramindui sò impurtanti.