Quandu u vostru Parente hè Anoressicu: 7 Cose chì Vogliu Qualchissia Mi Avia Dittu
Cuntenutu
- 1. Va bè di sentasi impotente
- 2. Và bè di sente rabbia è frustrazione - o nunda
- 3. Hè OK per capisce è ùn capisce micca à tempu
- 4. Va bè di chjamalla, ancu sè avete paura chì spinghji u parente
- 5. Va bè di pruvà qualcosa - ancu se una parte di ciò chì provate finisce per "falla"
- 6. Va bè se a vostra rilazione cù l'alimentu o u vostru corpu hè disordinatu, ancu
- 7. Ùn hè micca colpa toia
Aghju aspittatu tutta a mo vita per chì qualcunu mi dicessi cusì, allora vi dicu à voi.
Sò chì aghju Googled "supportu per u zitellu di genitori anoressici" innumerevuli volte. È, vai, i soli risultati sò per i genitori di zitelli anoressici.
È capì chì site essenzialmente da soli, cum'è di solitu? Pò fà vi senta ancu di più cum'è u "parente" chì dighjà si sente.
(Sì sì tù, per amore di Diu, mandami un email. Pensu chì avemu assai da parlà.)
Sì nimu hà pigliatu u tempu di rallentà è validà e vostre sperienze, lasciami esse u primu. Eccu sette cose chì vogliu chì sapete - sette cose chì vogliu veramente chì qualcunu mi avessi dettu.
1. Va bè di sentasi impotente
Hè sopratuttu bè se u vostru parente hè in nigazione cumpleta di a so anorexia. Pò esse spaventosu di vede qualcosa cusì chjaramente ma esse incapace di fà chì qualcunu a veda da per sè. Benintesa vi sentite impotente.
À un livellu di basa, u genitore deve accettà volontariamente di fà passi versu a guarigione (a menu chì, cum'è mi hè accadutu, sò impegnati involuntariamente - è questu hè un altru livellu di impotenti). S'elli ùn feranu mancu un passu di criaturu, pudete sentite assolutamente bluccatu.
Puderete truvà sè stessu creanu piani elaborati per alterà e selezzioni di latte in Starbucks (saranu nantu à voi) o sprinkle oliu di CBD in una soda di dieta (OK, allora ùn sò micca cumu funziona, ma aghju passatu parechje ore di a mo vita pensendu à questu. Saria evaporata? Saria cagliata?).
È perchè a ghjente ùn parla micca di sustegnu à i zitelli di genitori anoressichi, pò esse ancu più isolante. Ùn ci hè micca una carta stradale per questu, è hè un tipu speciale di infernu chì poche persone ponu capisce.
I vostri sentimenti sò validi. Sò statu ancu quì.
2. Và bè di sente rabbia è frustrazione - o nunda
Ancu se hè difficiule di sente rabbia contr'à un genitore, è ancu se sapete chì hè l'anorexia parlendu, è ancu s'elli ti preganu di ùn esse in furia cun elli, iè, hè OK di sente ciò chì si sente.
Site arrabiatu perchè avete paura, è site frustratu qualchì volta perchè vi interessa. Queste sò emozioni assai umane.
Pudete ancu sentite insensibile per a relazione genitore-figliolu. Ùn aghju micca avutu a sensazione d'avè un genitore dapoi anni. L'assenza di questu hè diventata "nurmale" per mè.
Sì l'inghjurdimentu hè cumu avete coped, per piacè sapete chì ùn ci hè nunda di male in voi. Eccu cumu si supravvive in assenza di u nutrimentu chì avete bisognu. A capiscu, ancu sè l'altri ùn a facenu micca.
Cercu solu di ricurdà chì per qualchissia cun anorexia, a so mente hè intrappulata in un focus laserlike nantu à l'alimentu (è u so cuntrollu). À le volte, hè una visione di u tunnel chì cunsuma tuttu, cum'è chì l'alimentu sia l'unicu chì conta.
(In questu sensu, puderia sèntelu cum'è se ùn avete micca impurtanza, o chì l'alimentu in qualchì modu li importi più per elli. Ma avete impurtanza, a prumettu.)
Mi piacerebbe avè un phaser. Probabilmente anu ancu.
3. Hè OK per capisce è ùn capisce micca à tempu
Aghju sperienza di travaglià in u mondu di a salute mentale. Ma nunda m'hà preparatu per avè un genitore cun anorexia.
Ancu sapendu chì l'anorexia hè una malattia mentale - è esse capace di spiegà esattamente cumu l'anorexia controlla i schemi di pensamentu di un genitore - ùn facilita sempre micca a capiscitura di frasi cum'è "Ùn sò micca sottopesu" o "Manghju solu zuccheru -gratu è senza grassu perchè hè ciò chì mi piace ".
A verità hè, soprattuttu se un genitore hà avutu l'anoressia per un bellu pezzu, a restrizione hà dannighjatu u so corpu è a mente.
Micca tuttu hà da avè un sensu quandu qualchissia suppone un traumu cusì - per elli o per voi - è ùn site micca rispunsevule di mette tutti i pezzi inseme.
4. Va bè di chjamalla, ancu sè avete paura chì spinghji u parente
Dopu decennii di evasione è negazione - è dopu u secretu sussegwente di "questu hè trà noi" è "hè u nostru secretu", quandu di colpu hè tù diventà arrabbiati cù e persone chì esprimenu preoccupazione - dicendu finalmente à voce alta pò esse una parte impurtante di a vostra guarigione.
Hè permessu di chjamà: anoressia.
Hè permessu di sparte cumu i sintomi sò innegabili è visibili, cumu a definizione ùn lascia dubbi, è cumu si sente d'avè assistutu à questu. Pudete esse onestu. Per a vostra propria guarigione, pudete avè da esse.
Fà cusì mi hà salvatu emotivamente è mi hà permessu di esse u più chjucu chjaru in cumunicazione. Hè assai più faciule di scrive ch'è dettu, ma a vogliu per tutti i zitelli di genitori anoressichi.
5. Va bè di pruvà qualcosa - ancu se una parte di ciò chì provate finisce per "falla"
Hè OK per suggerisce cose chì fallenu.
Ùn site micca un espertu, chì significa chì anderete à imbulighjà qualchì volta. Aghju pruvatu cumandamenti, è ponu rimette in opera. Aghju pruvatu à pienghje, è què pò ancu ripiglià. Aghju pruvatu à suggerisce risorse, è certe volte funziona, à volte ùn face micca.
Ma ùn mi sò mai pentutu di pruvà nunda.
Sì sì qualchissia chì u so parente puderia per qualchì miraculu accettà i vostri motivi urgenti chì si occupanu di sè stessi, si nutriscenu, ecc., Hè OK di pruvà quessa finchè avete a forza è a larghezza di banda.
Puderanu stà à sente un ghjornu è ignorà e vostre parolle u ghjornu dopu. Chì pò esse veramente difficiule da tene. Basta à piglià lu un ghjornu à a volta.
6. Va bè se a vostra rilazione cù l'alimentu o u vostru corpu hè disordinatu, ancu
Se avete un genitore anoressicu è avete una relazione sana cù u vostru corpu, cibu, o pesu, site un male unicorn è duverete probabilmente scrive un libru o qualcosa.
Ma imaginu chì tutti noi figlioli di genitori cun disordini alimentari stanu luttendu à un certu gradu. Ùn pudete micca esse cusì vicinu (di novu, salvu unicornu) è micca esse affettatu.
Avia micca trovu una squadra spurtiva induve e cene di grande squadra eranu una parte tamanta di u ligame, ùn sò micca duve averia pussutu finisce in stu viaghju. Questa era a mo grazia salvatrice. Pudete o ùn avete micca avutu u vostru.
Ma sapete solu chì l'altri sò fora ancu in lotta, luttendu per ùn luttà, è per amà i nostri corpi è noi stessi è i nostri genitori, ancu.
Intantu, sè vulete avè una falò in qualchì modu legale cù tutte e riviste "donne" direttamente in mezu à un Safeway? Sò falatu.
7. Ùn hè micca colpa toia
Questu hè u più difficiule à accettà. Hè per quessa hè l'ultimu in questa lista.
Hè ancu più difficiule quandu u genitore hà avutu l'anorexia per un bellu pezzu. L'inconfortu di a ghjente cù a durata li porta à culpisce a persona a più vicina. È induvinate chì, sì tù.
A dipendenza di i vostri parenti da voi pò ancu manifestassi cum'è responsabilità, chì si traduce in a lingua di a culpabilità per "hè colpa vostra". U vostru parente pò ancu indirizzàvi direttamente cum'è qualcunu chì duverebbe sentasi rispunsevule di influenzà un cambiamentu, cum'è un duttore, un caregiver o un guardianu (l'ultimu di i quali mi hè accadutu; fidate mi, ùn hè micca un simule chì vulete).
È hè difficiule di ùn accettà micca sti roli. A ghjente pò dì chì ùn vi metti micca in quella pusizione, ma quelle persone ùn anu micca guardatu prima un adultu altu di 60 libbra. Ma solu ricordate chì ancu se site messu in quella pusizione, ùn significa micca chì site ultimamente rispunsevule per elli o per e scelte chì facenu.
Dunque, a dicu di novu per eiu in daretu: Ùn hè micca colpa toia.
Nuddu pò caccià u disordine di l'alimentazione di qualcunu, per quantu disperatamente vulemu. Devenu esse disposti à rigalu - è questu hè u so viaghju da fà, micca u vostru. Tuttu ciò chì pudete fà hè esse quì, è ancu questu hè qualchì volta troppu.
Fate u vostru megliu, è sapete chì? Hè tuttu ciò chì qualchissia vi pò dumandà.
Vera Hannush hè un ufficiale di sovvenzioni senza scopo di lucro, attivista strana, presidente di u cunsigliu è facilitatore di gruppi di pari in u Pacific Center (un centru LGBTQ in Berkeley), drag king cù i Rebel Kings of Oakland (u "Armenian Weird Al"), istruttore di ballu, vuluntariu di rifugiu senza alloghju per i ghjovani, operatore nantu à a Linea Naziunale LGBT, è cunnoscitore di pacchetti fanny, foglie d'uva, è musica pop ucraina.