A Vostra Vagina Dopu à u Partitu Ùn hè micca paurosu cum'è pensate
Cuntenutu
- Surpresa! U vostru pianu pelvicu hè un musculu è hà bisognu di eserciziu
- Chì ghjè ancu un pianu pelvicu?
- U pianu pelvicu hè pienu di surprese. Eccu ciò chì avete bisognu di sapè
- 1. Incontinenza postpartum hè nurmale - ma solu per un tempu limitatu
- 2.Hè assai raru per voi di esse 'scioltu' dopu avè avutu un criaturu
- 3. U dulore perineali hè cumunu, ma questu ùn significa micca chì hè OK
- 4. Kegels ùn sò micca una soluzione unica per tutti
- 5. U sessu ùn duveria micca esse dulurosu dopu à avè ricuperatu
- 6. I segni d'avvertimentu ponu stà zitti
- 7. A fisioterapia di u pavimentu pelvicu hè intima ma ùn deve esse invasiva
- 8. Pudete vede un terapeuta di u pianu pelvicu prima chì ci sia un prublema
- Parenti veri parlanu
Tuttu principia cù u vostru pianu pelvicu - è vi diceremu tuttu ciò chì duvete sapè. (Spoiler: Andemu assai al di là di Kegels.)
Illustrazione di Alexis Lira
T’aghju da soffià a mente. Si prontu?
Ùn site micca destinatu à pipì per u restu di a vostra vita dopu avè avutu un criaturu.
Hè un ritornu cumunu - o forse, più ghjustu, un avvertimentu - parlatu à e persone incinte: Fate un zitellu è preparatevi per accoglie una vita di cuntinenza compromessa, frà altri indesirabili. A supposizione sottostante hè chì u partitu ti cundanna à un pianu pelvicu bustitu è basta cumu hè.
Ebbè, bona nutizia, hè una grande NOPE grassa.
Surpresa! U vostru pianu pelvicu hè un musculu è hà bisognu di eserciziu
Avà, ci sò assai sacrifizii fisichi chì un corpu passerà per cresce è fà nasce un zitellu. E certe volte, per via di a gravidanza, traumatismu ligatu à u partitu, o altre cundizione esistenti, l'effetti di u parturimentu fermeranu cù a persona di nascita ben al di là di a fase postpartum. Possibile per a vita.
Tuttavia, per a maiò parte e consegne vaginali è cesariane senza cumplicità, l'idea chì vi ferete pipì per sempre quandu ridite o tossite hè un mitu - è dannosu per quessa. Ùn site micca pipì constantemente, o ùn duverete micca esse, cun trattamentu dedicatu à u vostru pianu pelvicu.
Vede, u pianu pelvicu hè cum'è qualsiasi altru musculu in u vostru corpu (ma hè assai più frescu perchè gestisce una tonnellata di travagliu di superpotenza). Superate tuttu u schifezzu "hè cunnessu à a vostra vagina", è cumincerete à vede chì reagisce, riprende è merita attenzione cum'è, per esempiu, un bicep o un ghjinochju.
"U pavimentu pelvicu hè un pezzu estremamente impurtante di i nostri corpi, in particulare per e donne", dice Ryan Bailey, PT, DPT, WCS, specialistu in salute pelvica materna, fundatore di Expending Pelvic Health in New Hampshire. "Tuttu u mondu deve esse cunnisciutu, ancu prima di stà incinta".
Cù quellu chì hà dettu ...
Chì ghjè ancu un pianu pelvicu?
U vostru pianu pelvicu hè, in breve, incredibile. Si trova cum'è una amaca in a vostra zona perineale, cunnessu à a vostra vescica, uretra, vagina, ano è rettu. A vostra vescica, l'intestini è l'utru ripusanu nantu à questu, è si incrocia davanti à u daretu è da u latu à u latu da u to osu pubicu à u coccione.
Si pò spustà in su è in ghjò; cuntrolla l'apertura è a chjusura di a vostra uretra, vagina è ano; è cuntene una ricca rete di tessuti connettivi è fascia.
In altre parolle, hè un BFD. Impegnate u vostru pavimentu pelvicu quandu si piscia, cacca, fà sessu, orgasimu, alzassi, pusà, esercitassi - guasi tuttu. È hè massivamente affettatu da u pesu di a gravidanza è da u traumu di a nascita vaginale (o di spinghje davanti à una sezzioni C non pianificata), mentre si stende, allunga, è sperimenta danni à i tessuti molli.
U pianu pelvicu hè pienu di surprese. Eccu ciò chì avete bisognu di sapè
1. Incontinenza postpartum hè nurmale - ma solu per un tempu limitatu
In vista di u viaghju chì u vostru pianu pelvicu hè statu in corso cù a gravidanza è a consegna, serà debule dopu a nascita. Per via di questu, pudete avè prublemi à mantene in l'urina, particularmente quandu ridite o tossite, finu à sei settimane dopu à u partu, dice Erica Azzaretto Michitsch, PT, DPT, WCS, cofundatore di Solstice Physiotherapy in New York.
Se avete subitu una ferita, o avete avutu una lacrima di secondu gradu o più, pudete sperimentà incontinenza finu à trè mesi dopu à u partu. «Vulemu chì accada? Innò ", dice Bailey. "Ma hè prubabile". Se ùn ci hè micca strappu o ferita diretta à u pianu pelvicu, "ùn deve esse micca piscia di i pantaloni" da trè mesi.
2.Hè assai raru per voi di esse 'scioltu' dopu avè avutu un criaturu
L'idea chì site "scioltu", ùn hè micca solu una paura offensiva, sessista. Hè clinicamente incorrettu! "Assai raramente qualchissia sia" sciolta "dopu a nascita. U vostru tonu di u pavimentu pelvicu hè in realtà più altu ", spiega Kara Mortifoglio, PT, DPT, WCS, cofundatore di Solstiziu di Fisioterapia in New York.
I musculi di u pavimentu pelvicu si allunganu durante a gravidanza è si stendenu cù a nascita. Di conseguenza, "i musculi di solitu si stringenu in risposta", dopu a nascita dice Mortifoglio. Spinghje allungate, strappe, punti, è / o un'episiotomia aumentanu solu a tensione, cù infiammazione è pressione addiziunali à a zona.
3. U dulore perineali hè cumunu, ma questu ùn significa micca chì hè OK
Ci hè parechje sfarenti tippi di dolore perineale chì una persona pò sperimentà durante a gravidanza è u postpartum. Sicondu Bailey, ogni dulore chì dura più di 24 ore durante a gravidanza - ancu s'ellu accade solu cù un muvimentu particulare - hè inacceptable è merita attenzione. Postpartum, a cronologia hè più complicata datu u numeru di variabili.
Hè sicuru di dì chì dopu avè guaritu è avete cuminciatu à ripiglià l'attività normale (ish), in ogni locu da settimane à parechji mesi dopu à u zitellu, u dolore persistente è u discomfort ùn devenu micca esse ignorati.
Parlate cù u vostru OB-GYN è / o dirigite direttamente à un terapeuta di u pianu pelvicu accreditatu specializatu in salute pelvica. (In effetti, ci sò PT chì si specializanu in u pavimentu pelvicu, cum'è l'altri PT si specializanu in spalle, ghjinochji o pedi. Più infurmazioni quì sottu!)
4. Kegels ùn sò micca una soluzione unica per tutti
Avà, per a più grande sorpresa di tutti: Kegels ùn sò micca una soluzione magica. In fatti, ponu fà più dannu chè bè, soprattuttu s'ellu hè l'unicu modu per impegnà u vostru pianu pelvicu.
"Se avete un pocu incontinenza di u stress, è vi dicenu:" Vai à fà Kegels ", hè inadegwatu", dice Danielle Butsch, specialista in salute pelvica di e donne, PT, DPT, di Terapia Fisica è Centri di Medicina Sportiva in Connecticut. «Un saccu di ghjente hà bisognu à scinà in trenu, micca in trenu. Duvete allentà u tessutu è fà un travagliu manuale [per rilassallu]. Ùn avete micca bisognu [di pazienti] Kegeling via ".
Ella aghjusta: "Ancu quandu Kegels sò apprupriatu, ùn diceriamu mai, 'Fate solu Kegels.' Ùn trattemu qualcosa altru cusì ".
Per esempiu, se avessi un quad strettu, continueresti à rinfurzallu? Benintesa micca.
«À le volte ci vole à rinfurzà, ma à le volte ci vole à allungà si. U vostru pianu pelvicu ùn hè micca sfarente, hè solu difficiule d'andà ", dice ella. "Hè cusì frustrante. E donne anu dettu di fà Kegels. E dopu, se questu ùn funziona micca, anu datu una cirurgia di sling di a vejiga. Quandu ci hè in realtà una zona immensa intera trà queste duie opzioni, è hè quì chì [u pavimentu pelvicu] risiede a fisioterapia ".
5. U sessu ùn duveria micca esse dulurosu dopu à avè ricuperatu
In fondu, duvete esse prontu. È quandu "prontu" hè, hè interamente sughjettivu. "A ghjente sente tanta pressione [per ripiglià u sessu dopu avè avutu un criaturu], ma l'esperienza di tutti hè estremamente diversa è tutti guariscenu in modu diversu", dice Azzaretto Michitsch.
A parte da a secchezza ormonale (una possibilità definita), a strappatura è / o un'episiotomia ponu influenzà u tempu di recuperu è u cunfortu, è u tessutu cicatriziale pò causà un dolore intensu cù l'inserzione.
Tutte queste situazioni ponu è devenu esse affrontate da un fisioterapeuta di u pavimentu pelvicu. "U pianu pelvicu deve esse rilassatu per permettà ogni tipu d'inserzione", dice Azzaretto Michitsch. Hè ancu implicatu cù l'orgasimu. "Se i musculi di u pavimentu pelvicu sò assai stretti o anu un tonu musculu elevatu, pudete avè più prublemi per orgasmi. Sì i musculi ùn sò micca cusì forti, l'inserimentu ùn seria micca un prublema, ma u climaxing puderia esse ", aghjusta.
6. I segni d'avvertimentu ponu stà zitti
U dannu di u pavimentu pelvicu o l'indebbulimentu di i musculi di u pavimentu pelvicu ùn si manifestanu micca sempre di listessa manera. Solu in casi estremi vedrete una ernia o sentite un prolassu quandu si asciuga.
Dopu circa sei settimane dopu à u partu, prenotate un appuntamentu cù u vostru OB-GYN se avete unu di i sintomi seguenti:
- una sensazione di pesantezza in a vostra zona perineale
- pressione in a vostra zona perineale
- a sensazione di stà nantu à qualcosa quandu site sedutu ma nunda ùn ci hè
- fughjendu dopu piscià
- difficultà urinate
- stipsi sustinuta
- difficultà à passà un muvimentu intestinale ancu quandu hè dolce è micca compattatu
7. A fisioterapia di u pavimentu pelvicu hè intima ma ùn deve esse invasiva
A sò, a sò, a sò. Un pianu pelvicu PT vulerà travaglià nantu à u vostru pianu pelvicu attraversu u vostru vaghjolu friggin è questu hè ogni tipu di stranu / spaventosu / intensu. Hè u più grande ostaculu per u pianu pelvicu chì si parla è trattatu cum'è l'altri musculi in u vostru corpu.
In casu chì site preoccupatu, però, sappiate questu: Ùn hè micca cum'è un esame clinicu. Ùn ci hè nè speculum nè torce.
"U più invasivu chì avemu hè un valore di un dettu per valutà", dice Butsch. In questu modu, "pudemu valutà à tempu quantu site forte è quantu pudete tene una cuntrazione - a vostra putenza è resistenza - è valutemu ancu quantu site capaci di rilassate".
A terapia manuale implicherà l'inserzione di i diti, ma un PT pelvicu pò ancu travaglià cun voi nantu à esercizii fisichi, tecniche di visualizazione è muvimentu / postura di u corpu basatu annantu à i vostri bisogni.
8. Pudete vede un terapeuta di u pianu pelvicu prima chì ci sia un prublema
Sì avete avutu una cirurgia di spalla, andareste in casa dopu, fate a vostra recuperazione, è vede solu u duttore una volta sei settimane dopu? Benintesa micca. Avaristi recuperatu per una settimana o duie è dopu principià un rigurosu corsu di fisioterapia.
"E persone chì dirigenu una maratona anu più cura di e donne dopu [partu]", dice Bailey. "Tuttu u mondu duverebbe circà un fisioterapeuta pelvicu [dopu a nascita] per via di a grande quantità di cambiamenti. Hè sorprendente quantu u nostru corpu cambia in più di 40 settimane. È in una materia di ore o ghjorni dopu a nascita, simu completamente diversi di novu. Per ùn parlà di alcuni di noi chì anu avutu una grande cirurgia addominale [cù una cesariana] ".
Azzaretto Michitsch accunsente: "Andate à u terapeuta di u pianu pelvicu è dumandate:" Cumu và? Cumu hè u mo core? U mo pianu pelvicu? 'Fate e dumande chì vulete fà, soprattuttu se u vostru OB-GYN ùn li risponde micca. Queste cose ponu tutte esse affrontate. Ùn ci hè nisuna ragione per ùn circà aiutu sè ùn site micca sicuru ".
Dice questu, mentre u PT pelvicu deve esse dispunibule per tutti i pazienti postpartum (cum'è in Francia), ùn hè micca sempre dispunibile per via di a copertura assicurativa, allora alcuni pazienti avianu bisognu à esce da a stacca. Parlate cù u vostru duttore medicu è vedi ciò chì funziona per voi. Sè vo circate à qualchissia in a vostra zona, cuminciate quì o quì.
Parenti veri parlanu
E mamme veri spartenu a so sperienza cù a so recuperazione di u pianu pelvicu.
"Sò andatu in fisioterapia per i mo prublemi di schiena (grazie, zitelli) è aghju scupertu chì a causa principale di tuttu u dulore era u pianu pelvicu. Nunda cum'è fà Kegels mentre qualcunu hà un ditu quì. Ma circa quattru mesi dopu stò andendu cusì bè è ùn aghju micca guasi tantu dulore cum'è prima. Quale hè chì sapia chì ùn avete micca da pipì ogni volta chì starnutì? Aghju sempre pensatu chì vene cun avè figlioli ". - Linnea C.
«A mo ricuperazione dopu à a nascita di u mo figliolu in u 2016 hè stata dura. Aghju avutu prublemi à marchjà per parechje settimane, ùn aghju pussutu fà molta attività fisica per mesi, è ùn mi sentu micca veramente ritornu in me stessu finu à circa un annu dopu u partu. Quandu sò stata incinta di a mo figliola in 2018, aghju trovu un novu fornitore chì mi hà dettu ch'ella mi avaria riferitu à a terapia fisica di u pavimentu pelvicu è chì avessi probabilmente avutu benefiziu. A mo figliola hè nata in ferraghju di questu annu è a mo recuperazione sta volta hè stata assai megliu ". - Erin H.
«Ùn sapia micca chì avessi una disfunzione di simfisi pubica cù a mo prima finu à a fine, quandu u mo spezialistu hà vistu quantu dolore urlante stava pruvendu à rotulà durante un ultrasuone. Què hà spiegatu tantu! Hè stata una sensazione chì brusgiava, strappava chì si allentava solu un pocu cù a terapia fisica di u pianu pelvicu postpartum. Avia saputu ciò chì accadia, è chì ùn era micca normale esse in stu tipu di dulore, averia fattu e cose in modu diversu.
- Keema W.
Mandy Major hè una mamma, ghjurnalista, certificata postpartum doula PCD (DONA), è u fundatore di Motherbaby Network, una cumunità online per supportu postpartum. Seguitàla à @ motherbabynetwork.com.