Trasfusioni di sangue
Ci hè parechje ragioni per chì pudete avè bisognu di una trasfusione di sangue:
- Dopu a cirurgia di sustituzione di ghjinochju o anca, o altra chirurgia maiò chì si traduce in perdita di sangue
- Dopu una ferita seria chì provoca assai sanguinamenti
- Quandu u vostru corpu ùn pò micca fà abbastanza sangue
A trasfusione di sangue hè una prucedura sicura è cumuna durante a quale ricevi u sangue attraversu una linea intravenosa (IV) posta in unu di i vostri vasi sanguini. Ci vò da 1 à 4 ore per riceve u sangue, secondu quantu ci vole.
Ci sò parechje fonti di sangue, chì sò discritte quì sottu.
A fonte più cumuna di sangue hè da vuluntarii in u publicu generale. Stu tipu di donazione hè ancu chjamatu donu di sangue omologu.
Parechje cumunità anu una banca di sangue induve ogni persona sana pò donà sangue. Stu sangue hè pruvatu per vede s'ellu currisponde à u vostru.
Puderete avè lettu annantu à u periculu di esse infettatu da epatite, HIV, o altri virus dopu una trasfusione di sangue. E trasfusioni di sangue ùn sò micca sicure à 100%. Ma si pensa chì a pruvista di sangue attuale hè più sicura avà chè mai. U sangue donatu hè testatu per parechje infezioni diverse. Inoltre, i centri di sangue tenenu una lista di donatori periculosi.
I donatori rispondenu à una lista dettagliata di dumande nantu à a so salute prima ch'elli sianu permessi di donà. E dumande includenu fattori di risicu per e infezioni chì ponu esse trasmesse per mezu di u so sangue, cume l'abitudini sessuali, l'usu di droghe, è a storia di viaghju attuale è passata. Stu sangue hè tandu testatu per e malatie infettive prima ch'ellu sia permessu di esse adupratu.
Stu metudu implica un membru di a famiglia o un amicu chì dà sangue prima di una chirurgia pianificata. Stu sangue hè allora messu da cantu è tenutu solu per voi, sè avete bisognu di una trasfusione di sangue dopu a chirurgia.
U sangue da questi donatori deve esse raccoltu almenu pochi ghjorni prima ch'ellu sia necessariu. U sangue hè pruvatu per vede s'ellu currisponde à u vostru. Hè ancu screened for infection.
A maiò parte di u tempu, avete bisognu di organizà cù u vostru ospedale o a banca di sangue locale prima di a vostra chirurgia per avè direttu u sangue di u donatore.
Hè impurtante nutà chì ùn ci hè nunda di prova chì riceve sangue da membri di a famiglia o amichi sia più sicuru ch'è riceve sangue da u publicu generale. In casi rari, però, u sangue da i membri di a famiglia pò causà una malattia chjamata malatia innestata versus ostia. Per questa ragione, u sangue deve esse trattatu cù radiazioni prima di pudè esse trasfusatu.
Ancu se u sangue donatu da u publicu generale è adupratu per a maiò parte di a ghjente hè pensatu per esse assai sicuru, alcune persone scelenu un metudu chjamatu donazione di sangue autologu.
U sangue autologu hè sangue donatu da voi, chì poi riceverete se avete bisognu di una trasfusione durante o dopu a chirurgia.
- Pudete avè u sangue presu da 6 settimane à 5 ghjorni prima di a vostra chirurgia.
- U vostru sangue hè almacenatu è hè bonu per qualchì settimana da u ghjornu chì hè raccoltu.
- Sì u vostru sangue ùn hè micca adupratu durante o dopu a chirurgia, serà ghjittatu.
Hsu Y-MS, Ness PM, Cushing MM. Principii di trasfusione di globuli rossi. In: Hoffman R, Benz EJ Jr, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 111.
Miller RD. Terapia di sangue. In: Pardo MC, Miller RD, eds. Basi di Anestesia. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 24.
U situ web di a Food and Drug Administration di i Stati Uniti. Sangue è prudutti di sangue. www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/blood-blood-products. Actualizatu u 28 di marzu di u 2019. Accessu à u 5 di austu, 2019.
- Trasfusione di sangue è Donazione