Septicemia streptococcica di u gruppu B di u neonatu
![Septicemia streptococcica di u gruppu B di u neonatu - Midicina Septicemia streptococcica di u gruppu B di u neonatu - Midicina](https://a.svetzdravlja.org/medical/millipede-toxin.webp)
A setticemia streptococcica di u gruppu B (GBS) hè una infezione batterica severa chì tocca à i criaturi nati.
A setticemia hè una infezzione in u sangue chì pò viaghjà in diversi organi di u corpu. A setticemia GBS hè causata da u batteriu Streptococcus agalactiae, chì hè comunmente chjamatu gruppu B strep, o GBS.
GBS hè comunmente trovu in adulti è zitelli più grandi, è di solitu ùn causa micca infezioni. Ma pò fà chì i neonati sianu assai malati. Ci hè dui modi in cui GBS pò esse passatu à un criaturu:
- U zitellu pò esse infettatu mentre passa per u canali di nascita. In questu casu, i zitelli si ammalanu trà a nascita è i 6 ghjorni di vita (u più spessu in e prime 24 ore). Questu hè chjamatu malattia GBS di iniziu iniziu.
- U zitellu pò ancu esse infettatu dopu a consegna entrendu in cuntattu cù e persone chì portanu u germe GBS. In questu casu, i sintomi apparsu più tardi, quandu u zitellu hà da 7 ghjorni à 3 mesi o più. Questa hè chjamata malattia GBS tardiva.
A setticemia GBS si faci avà menu spessu, perchè ci sò metudi per esaminà è curà e donne incinte à risicu.
I seguenti aumentanu u risicu di u zitellu per a setticemia GBS:
- Esse natu più di 3 settimane prima di a data di scadenza (prematurità), soprattuttu se a mamma entre in travagliu prestu (travagghiu prematuru)
- Mamma chì hà digià parturitu un criaturu cun sepsis GBS
- Mamma chì hà una frebba di 100,4 ° F (38 ° C) o più altu durante u travagliu
- Mamma chì hà streptococcu di u gruppu B in i so tratti gastrointestinali, riproduttivi o urinarii
- Rottura di membrane (rotture d'acqua) più di 18 ore prima chì u zitellu sia consegnatu
- Usu di monitoru fetale intrauterinu (capu di u scalp) durante u travagliu
U zitellu pò avè unu di i seguenti segni è sintomi:
- Aspettu ansiosu o stressatu
- Aspettu turchinu (cianosi)
- Difficultà di respirazione, cume u sbuchjulamentu di e narici, rumuri chì bruntuleghjanu, respirazione rapida, è brevi periodi senza respirazione
- Frequenza cardiaca irregulare o anormale (rapida o assai lenta)
- Letargia
- Aspettu pallidu (pallidu) cù a pelle fredda
- Cattiva alimentazione
- Temperatura di u corpu instabile (bassa o alta)
Per diagnosticà a setticemia GBS, i batteri GBS devenu truvà in un campione di sangue (cultura sanguigna) presu da un neonatu malatu.
Altri testi chì ponu esse fatti includenu:
- Test di coagulazione di u sangue - tempu di protrombina (PT) è tempu di tromboplastina parziale (PTT)
- Gassi di sangue (per vede se u zitellu hà bisognu d'aiutu per respirà)
- Compiu di sangue cumpletu
- Cultura CSF (per verificà a meningite)
- Cultura urinaria
- Radiografia di u pettu
U zitellu riceve antibiotici per via di una vena (IV).
Altre misure di trattamentu ponu implicà:
- Aiutu per respirà (sustegnu respiratoriu)
- Fluidi dati per via di una vena
- Medici per riversà u scossa
- Medici o prucedure per curregge i prublemi di coagulazione di u sangue
- Ossigenoterapia
Una terapia chjamata ossigenazione di a membrana extracorporea (ECMO) pò esse aduprata in casi assai gravi. L'ECMO implica l'usu di una pompa per circundà u sangue attraversu un pulmone artificiale torna in u sangue di u zitellu.
Sta malattia pò esse periculosa per a vita senza trattamentu prontu.
E pussibuli complicazioni includenu:
- Coagulazione intravasculare disseminata (DIC): Un disordine seriu in u quale e proteine chì controllanu a coagulazione di u sangue sò anormalmente attive.
- Ipoglicemia, o bassu zuccheru in sangue.
- Meningite: Gonfiore (infiammazione) di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale causata da l'infezzione.
Sta malatia hè di solitu diagnosticata pocu dopu a nascita, spessu mentre u zitellu hè sempre in ospedale.
Tuttavia, se avete un neonatu in casa chì mostra sintomi di sta situazione, cercate assistenza medica d'urgenza immediata o chjamate u numeru di emergenza lucale (cum'è 911).
I genitori devenu guardà i sintomi in e prime 6 settimane di u so zitellu. I primi stadi di sta malattia ponu pruduce sintomi chì sò difficiuli à vede.
Per aiutà à riduce u risicu per GBS, e donne incinte devenu esse testate per i batteri à 35 à 37 settimane da a so gravidanza. Se i batteri sò rilevati, e donne anu datu antibiotici attraversu una vena durante u travagliu. Se a mamma entra in travagliu prematuru prima di 37 settimane è i risultati di i test GBS ùn sò micca dispunibili, deve esse trattata cù antibiotici.
I neonati chì sò in altu risicu sò testati per l'infezzione GBS. Puderanu riceve antibiotici attraversu una vena durante e prime 30 à 48 ore di vita finu à chì i risultati di i testi sò dispunibili. Ùn devenu micca esse mandati in casa da l'uspidale prima di 48 ore di età.
In tutti i casi, un lavatu currettu di e mani da i caregivers, i visitatori è i genitori ponu aiutà à prevene a diffusione di i batteri dopu a nascita di u criaturu.
U diagnosticu precoce pò aiutà à diminuisce u risicu per alcune complicazioni.
Gruppu B strep; GBS; Sepsis neonatale; Sepsis neonatale - strep
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Gruppu B strep (GBS). www.cdc.gov/groupbstrep/clinicians/clinical-overview.html. Actualizatu u 29 di maghju di u 2018. Accessu u 10 di dicembre di u 2018.
Edwards MS, Nizet V, Baker CJ. Infezioni streptococcali di u gruppu B. In: Wilson CB, Nizet V, Maldonado YA, Remington JS, Klein JO, eds. Malatie infettive di Remington è Klein di u Fetu è di u Neunatu. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 12.
Lachenauer CS, Wessels MR. Streptococcu di gruppu B. In: Kliegman RM, Stanton BF, St. Geme JW, Schor NF, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 184.