Analisi di sangue di Porfirine
E porfirine aiutanu à furmà parechje sostanze impurtanti in u corpu. Unu di questi hè l'emoglobina. Questa hè a proteina in i globuli rossi chì porta l'ossigenu in u sangue.
E porfirine ponu esse misurate in u sangue o in l'urina. Questu articulu discute u test di sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
U campionu hè dopu piazzatu in ghjacciu è purtatu subitu in laburatoriu. Trè porfirine ponu esse nurmalmente misurate in piccule quantità in sangue umanu. Sò:
- Coproporfirina
- Protoporphyrin (PROTO)
- Uroporphyrin
A protoporfirinina si trova nurmalmente in a più alta quantità. Più testi sò necessarii per mustrà i livelli di porfirine specifiche.
Ùn duverete micca manghjà per 12 à 14 ore prima di sta prova. Pudete beie acqua ghjustu prima di u test. I risultati di i vostri testi ponu esse influenzati se ùn seguitate micca queste istruzioni.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
Questa prova hè aduprata per diagnosticà porfiria. Questu hè un gruppu di disordini rari spessu trasmessi per mezu di membri di a famiglia.
Pò esse ancu adupratu cù altri testi per diagnosticà l'avvelenamentu da u piombu è certi disordini di u sistema nervosu è di a pelle.
Questa prova misura specificamente i livelli totali di porfirina. Ma, i valori di riferimentu (una gamma di valori visti in un gruppu di persone sane) per e componenti individuali sò ancu inclusi:
- Livelli totali di porfirina: 0 à 1,0 mcg / dL (0 à 15 nmol / L)
- Livellu di coproporfirina: 2 mcg / dL (30 nmol / L)
- Livellu di Protoporphyrin: 16 à 60 mcg / dL (0,28 à 1,07 µmol / L)
- Livellu di uroporfirina: 2 mcg / dL (2.4 nmol / L)
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
I livelli aumentati di coproporfirine ponu esse un segnu di:
- Porfiria eritropoietica congenita
- Coproporfurìa epatica
- Anemia sideroblastica
- Porfiria variegata
Un aumentu livellu di protoporfirina pò esse un segnu di:
- Anemia di malatie cronica
- Protoporfiria eritropoietica congenita
- Aumentata eritropoiesi
- Infezzione
- Anemia da carenza di ferru
- Avvelenamentu da piombu
- Anemia sideroblastica
- Talassemia
- Porfiria variegata
Un aumentu di u nivellu di uroporfirina pò esse un segnu di:
- Porfiria eritropoietica congenita
- Porphyria cutanea tarda
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in dimensione da una persona à l'altra, è da un latu di u corpu à l'altru. Uttene un campione di sangue da alcune persone pò esse più difficiule chè da altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Livelli di protoporfirina; Porfirine - tutale; Livelli di coproporfirina; Test PROTO
- Analisi di sangue
Chernecky CC, Berger BJ. Porfirine, quantitative - sangue. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 891-892.
Fuller SJ, Wiley JS. Biosintesi di Hem è i so disordini: porfiria è anemie sideroblastiche. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 38.