Angiografia pulmonaria
L'angiografia pulmonare hè un test per vede cumu u sangue scorre per u pulmone.
L'angiografia hè un test di imaging chì utilizza i raggi X è un tintu speciale per vede l'internu di l'arterie. L'arterie sò vasi sanguigni chì portanu u sangue da u core.
Questa prova hè fatta in un ospedale. Vi sarà dumandatu di stà nantu à una tavula di raggi X.
- Prima di l'iniziu di a prova, vi darà un sedattivu leve per aiutà à rilassate.
- Una zona di u vostru corpu, u più spessu u bracciu o l'inguine, hè pulita è annudata cù una medicina anguillante locale (anestetica).
- U radiologu inserisce una agulla o face un picculu tagliu in una vena in a zona chì hè stata pulita. Un tubu cavu finu chjamatu cateteru hè inseritu.
- U cateteru hè piazzatu attraversu a vena è trascinatu cù cura in e attraversu e camere di u core di u latu dirittu è in l'arteria pulmonaria, chì porta à i pulmoni. U duttore pò vede immagini in diretta di raggi X di a zona nantu à un monitor cum'è TV, è adupralli cum'è guida.
- Una volta chì u cateteru hè in postu, u tintu hè injected in u cateteru. L'imaghjini à raghji X sò presi per vede cumu a tintura si move per l'arterie di i pulmoni. A tintura aiuta à rilevà qualsiasi blocchi à u flussu di sangue.
U vostru pulse, pressione di sangue, è respirazione sò verificati durante a procedura. L'elettrocardiogrammi (ECG) sò cundutti cù i vostri bracci è gambe per monitorà u vostru core.
Dopu chì i raggi X sò stati presi, l'agulla è u cateteru sò rimossi.
A pressione hè applicata à u situ di puntura per 20 à 45 minuti per fermà u sangu. Dopu quellu tempu l'area hè verificata è una fascia stretta hè applicata. Duvete tene a gamba dritta per 6 ore dopu a procedura.
Raramente, i medicinali sò trasmessi à i pulmoni se un coagulu di sangue hè statu trovu durante a procedura.
Vi pò esse dumandatu di ùn manghjà nè beie nunda per 6 à 8 ore prima di u test.
Vi sarà dumandatu di portà un vestitu d'ospedale è firmà un modulu di accunsentu per a procedura. Elimina i ghjuvelli da a zona chì hè imaged.
Dìite à u vostru duttore di salute:
- Sè site incinta
- Se avete mai avutu reazioni allergiche à u materiale di cuntrastu di raggi X, crostacei, o sostanze iodate
- Sì sì allergicu à qualsiasi medicamentu
- Quali medicini chì pigliate (cumpresi qualsiasi preparazioni à base di erbe)
- Se avete mai avutu prublemi di sangu
A tavula di raggi X pò sente fretu. Dumandate una manta o un cuscinu sè ùn vi cunvenite Si pò sente una breve puntura quandu u medicamentu numbing hè datu è un breve, tagliente, bastone quandu u cateteru hè inseritu.
Puderete sente qualchì pressione quandu u cateteru si move in i pulmoni. U tintu di cuntrastu pò causà una sensazione di calore è ruborbu. Questu hè normale è di solitu si ne và in pochi secondi.
Pudete avè qualchì tenerezza è contusioni à u situ di l'iniezione dopu a prova.
U test hè adupratu per rilevà coaguli di sangue (embolia pulmonare) è altri blocchi in u flussu di sangue in u pulmone. A maiò parte di u tempu, u vostru fornitore hà pruvatu altre prove per diagnosticà un coagulu di sangue in i pulmoni.
L'angiografia pulmonare pò ancu esse aduprata per aiutà a diagnosi:
- Malformazioni AV di u pulmone
- Cungressu (prisente da a nascita) restringimentu di i navi pulmonari
- Aneurismi di l'arteria pulmonaria
- Ipertensione pulmonaria, pressione sanguigna alta in l'arterie di i pulmoni
A radiografia mostrerà strutture normali per l'età di a persona.
I risultati anormali ponu esse da:
- Aneurismi di i navi pulmonari
- Coagulu di sangue in i pulmoni (embolia pulmonaria)
- Vase sanguinu strettu
- Ipertensione pulmonaria primaria
- Tumore in u pulmone
Una persona pò sviluppà un ritmu cardiacu anormale durante sta prova. A squadra sanitaria monitorizerà u vostru core è pò trattà tutti i ritmi anormali chì si sviluppanu.
Altri risichi includenu:
- Reazione allergica à u tintu di cuntrastu
- Dannu à u vasciu sanguinariu quandu l'agulla è u cateteru sò inseriti
- Coagulu di sangue chì viaghja versu i pulmoni, causendu un embolu
- Sanguinamentu eccessivu o un coagulu di sangue induve u cateteru hè inseritu, chì pò riduce u flussu di sangue à a gamba
- Infartu o colpu
- Hematoma (una raccolta di sangue in u situ di a puntura di l'agulla)
- Inghjulia à i nervi in u situ di puntura
- Dannu renale da a tintura
- Inghjulia à i vini sanguini in u pulmone
- Sanguinamentu in u pulmone
- Tussendu sangue
- Fallimentu respiratoriu
- Morte
Ci hè una bassa esposizione à a radiazione U vostru fornitore monitorerà è regulerà i raggi X per furnisce a quantità minima di esposizione à a radiazione. A maiò parte di l'esperti pensanu chì u risicu hè bassu paragunatu cù i benefici. E donne incinte è i zitelli sò più sensibili à i risichi per i raggi X.
A tomografia computerizzata (CT) angiografia di u torace hà largamente rimpiazzatu sta prova.
Arteriografia pulmonaria; Angiogram Pulmonary; Angiogramma di i pulmoni
- Arteri pulmonari
Chernecky CC, Berger BJ. P. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 842-951.
Hartmann IJC, Schaefer-Prokop CM. Circulazione pulmonaria è tromboembolismu pulmonare. In: Adam A, Dixon AK, Gillard JH, Schaefer-Prokop CM, eds. Radiologia Diagnostica di Grainger & Allison: Un Manuale di Stampa di Imaging Medicu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Churchill Livingstone; 2015: chap 23.
Jackson JE, Meaney JFM. Angiografia: principii, tecniche è cumplicazioni. In: Adam A, Dixon AK, Gillard JH, Schaefer-Prokop CM, eds. Radiologia Diagnostica di Grainger & Allison: Un Manuale di Stampa di Imaging Medicu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Churchill Livingstone; 2015: chap 84.
Nazeef M, Sheehan JP. Tromboembolismu venoso. In: Kellerman RD, Rakel DP, eds. Terapia attuale di Conn 2019. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: 858-868.