Malatie cardiache è donne
E persone spessu ùn consideranu micca e malatie cardiache una malattia di donna. Eppuru, e malatie cardiovascolari sò u principale assassinu di e donne di più di 25 anni. Morte guasi u doppiu di e donne in i Stati Uniti chì tutti i tipi di cancheru.
L'omi anu un risicu più grande per e malatie cardiache prima in a vita chè e donne. U risicu di e donne cresce dopu à a menopausa.
SIGNI DI MALATTIA DI U CORU PRIMU
E donne ponu avè segni d'avvertimentu chì passanu inosservati per settimane o ancu anni prima chì un infartu si faci.
- L'omi anu u più spessu i segni "classici" d'infartamentu: strettezza in u pettu, dulore à u bracciu, è mancanza di fiatu.
- I sintomi di e donne ponu assumiglià quelli di l'omi.
- E donne ponu ancu lagnassi d'altri sintomi, cum'è nausea, fatica, indigestione, ansietà è vertigini.
ATTU IN TEMPU
Ricunnosce è trattà subitu un attaccu di core migliora a vostra possibilità di sopravvivenza. In media, una persona chì hà un attaccu di core aspetta 2 ore prima di chjamà aiutu.
Cunnosce i segni d'avvertimentu è chjamate sempre 911 o u numeru di emergenza lucale in 5 minuti da quandu i sintomi cumincianu. Attendu rapidamente, pudete limità i danni à u vostru core.
GESTIONI I VOSTRI FATTORI DI RISCHI
Un fattore di risicu hè qualcosa chì aumenta e vostre possibilità di avè una malattia o di avè una certa situazione di salute. Pudete cambià alcuni fattori di risicu per e malatie cardiache. Altri fattori di risicu chì ùn pudete micca cambià.
E donne devenu travaglià cù u so duttore sanitariu per affruntà fattori di risicu ch'elli ponu cambià.
- Aduprate misure di stile di vita per mantene i livelli di colesterolu in u sangue in a gamma curretta. L'obiettivi per i livelli di colesterolu varienu, secondu i vostri fattori di risicu. Chiedi à u vostru fornitore quali obiettivi sò i più adatti per voi.
- Mantene a vostra pressione sanguigna in una gamma sana. U vostru livellu ideale di pressione sanguigna dipenderà da i vostri fattori di risicu. Discutite a vostra pressione sanguigna target cù u vostru fornitore.
L'estrogenu ùn hè più adupratu per prevene e malatie cardiache in donne di ogni età. L'estrogenu pò aumentà u risicu di malatie cardiache in donne anziane. Tuttavia, pò ancu esse adupratu per alcune donne per trattà e vampate di calore o altri prublemi medichi.
- L'usu di l'estrogeni hè probabilmente u più sicuru per e donne di menu di 60 anni.
- Deve esse adupratu per u più breve periodu di tempu pussibule.
- Solu e donne chì anu un risicu bassu di colpu, malatie cardiache, coaguli di sangue, o cancheru di senu devenu piglià l'estrogenu.
Alcune donne (in particulare quelle cù malatie cardiache) ponu piglià una aspirina à bassa dose ogni ghjornu per aiutà à prevene l'attacchi cardiaci. Alcune donne seranu cunsigliate per piglià aspirina à bassa dosi per prevene l'ictus. L'aspirina pò aumentà u risicu di sanguinamentu, allora verificate cù u vostru duttore prima di inizià u trattamentu di l'aspirina ogni ghjornu.
VIVE UN STILE DI VITA SANU
Alcuni di i fattori di risicu per e malatie cardiache chì PUDETE cambià sò:
- Ùn FUMATE nè aduprate tabaccu.
- Fate assai eserciziu. E donne chì anu bisognu di perde u pesu o di mantene u so pesu devenu avè almenu 60 à 90 minuti di eserciziu d'intensità moderata a maiò parte di i ghjorni. Per mantene a vostra salute, uttene almenu 30 minuti di eserciziu à ghjornu, preferibilmente almenu 5 ghjorni à a settimana.
- Mantene un pesu sanu. E donne anu da sforzassi per un indice di massa corporea (BMI) trà 18,5 è 24,9 è una cintura più chjuca di 35 pollici (90 cm).
- Fate cuntrollatu è trattatu per a depressione, se necessariu.
- E donne cù livelli di colesterolu altu o di trigliceridi ponu prufittà di supplementi di acidi grassi omega-3.
Sè vo beie alcolu, limitevi à micca più di una bevanda à ghjornu. Ùn beie micca solu per u scopu di prutege u to core.
Una bona nutrizione hè impurtante per a salute di u vostru core, è aiuterà à cuntrullà alcuni di i fattori di risicu di e malatie cardiache.
- Manghjate una dieta chì hè ricca in frutti, ligumi è cereali integrali.
- Sceglite proteine magre, cum'è pollu, pesce, fagioli è legumi.
- Manghjate prudutti lattichi à bassu grassu, cum'è u latte scrematu è u iogurtu à pocu grassu.
- Evite u sodiu (sale) è i grassi chì si trovanu in l'alimenti fritti, alimenti trasfurmati, è prudutti furnuti.
- Manghjate menu prudutti d'animali chì cuntenenu furmagliu, crema, o ova.
- Leghjite e etichette, è state luntanu da "grassu satu" è da tuttu ciò chì cuntene grassi "parzialmente idrogenati" o "idrogenati". Questi prudutti sò più spessu ricchi di grassi malsani.
CAD - donne; Malatie di l'arteria coronaria - donne
- Heart - sezione attraversu u mezu
- Cuore - vista frontale
- MI acutu
- Dieta sana
Fihn SD, Blankenship JC, Alexander KP, et al. 2014 ACC / AHA / AATS / PCNA / SCAI / STS aghjurnamentu focalizatu di a linea guida per u diagnosticu è a gestione di i pazienti cun cardiopatia ischemica stabile: un rapportu di l'American College of Cardiology / American Heart Association Task Force on Practice Guidelines, è u Associazione Americana per Chirurgia Toracica, Associazione Preventiva di Infermieri Cardiovascolari, Società per Angiografia Cardiovascolare è Intervenzioni, è Società di Chirurghi Toracici. Circulazione. 2014; 130 (19): 1749-1767. PMID: 25070666 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25070666/.
Gulati M, Bairey Merz CN. Malatie cardiovascolare in donne. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 89.
Hodis HN, Mack WJ, Henderson VW, et al; Gruppu di Ricerca ELITE. Effetti vascolari di u trattamentu postmenopusale precoce versus tardu cù estradiol. N Engl J Med. 2016; 374 (13): 1221-1231. PMID: 27028912 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27028912/.
Meschia JF, Bushnell C, Boden-Albala B, et al; Cunsigliu di u Corsu di l'American Heart Association; Cunsigliu per l'Infermiera Cardiovascolare è Stroke; Cunsigliu di Cardiologia Clinica; Cunsigliu di Genomica Funzionale è Biologia Traslazionale; Cunsigliu di Ipertensione. Linee guida per a prevenzione primaria di l'ictus: una dichjarazione per i prufessiunali sanitari da l'Associazione Americana di u Coru / American Stroke Association. Corsu. 2014; 45 (12): 3754-3832. PMID: 25355838 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25355838/.
Mosca L, Benjamin EJ, Berra K, et al. Linee guida basate sull'efficacità per a prevenzione di malatie cardiovascolari in donne - Aggiornamentu 2011: Una linea guida da l'Associazione Americana di u Cuore. Circulazione. 2011; 123 (11): 1243-1262. PMID: 21325087 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21325087/.
Ridker PM, Libby P, Buring JE. Marcatori di risicu è a prevenzione primaria di e malatie cardiovascolari. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 45.
Smith SC Jr, Benjamin EJ, Bonow RO, et al. AHA / ACCF prevenzione secundaria è terapia di riduzzione di risichi per i malati cù coronary and other aterosclerotic vascular disease: aghjurnamentu 2011: una linea guida da l'American Heart Association è da a American College of Cardiology Foundation appruvata da a Federazione Mundiale di u Cori è l'Association Preventive Cardiovascular Nurses Association. J Am Coll Cardiol. 2011; 58 (23): 2432-2446. PMID: 22055990 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22055990/.
U Pannellu di Cunsigliu di Dichjarazione di Posizione di Terapia Ormonale NAMS. A dichjarazione di pusizione di a terapia ormonale 2017 di The North American Menopause Society. Ménopause. 2017; 24 (7): 728-753. PMID: 28650869 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28650869/.