Encefalopatia bilirubina
L'encefalopatia di bilirubina hè una cundizione neurologica rara chì si verifica in certi neonati cun itteria severa.
L'encefalopatia di bilirubina (BE) hè causata da livelli assai alti di bilirubina. A Bilirubina hè un pigmentu giallu chì si crea quandu u corpu si sbarazza di i vechji globuli rossi di u sangue. Un altu nivellu di bilirubina in u corpu pò fà chì a pelle sembri gialla (ictericia).
Se u livellu di bilirubina hè assai altu o un criaturu hè assai malatu, a sustanza si sposterà fora di u sangue è si raccolterà in u tissutu cerebrale s'ella ùn hè micca ligata à l'albumina (proteina) in u sangue. Questu pò purtà à prublemi cum'è danni cerebrali è perdita di uditu. U termine "kernicterus" si riferisce à a tinta gialla causata da a bilirubina. Questu hè vistu in parte di u cervellu in autopsia.
Sta situazione si sviluppa più spessu in a prima settimana di vita, ma pò esse vista finu à a terza settimana. Alcuni neonati cun malattia emolitica Rh sò à risicu elevatu di icterizia grave chì pò purtà à sta situazione. Raramente, BE pò sviluppà in zitelli apparentemente sani.
I sintomi dipendenu da u stadiu di BE. Micca tutti i zitelli cun kernicterus in autopsia anu avutu sintomi definiti.
Fase iniziale:
- Itterizia estrema
- Riflessu di spaventu assente
- Povera alimentazione o succhia
- Somnolenza estrema (letargia) è tonu musculu bassu (ipotonia)
Tappa media:
- Gridu acutu
- Irritabilità
- Pò esse arched back with neck hyperextended backwards, altu tonu musculu (ipertonie)
- Cattiva alimentazione
Ultima tappa:
- Stupore o coma
- Nisun alimentazione
- Chillu stridu
- Rigidità musculare, torna arcuata nettamente cù u collu iperextendu in daretu
- Crisi
Un test di sangue mostrerà un altu livellu di bilirubina (più grande chì 20 à 25 mg / dL). Tuttavia, ùn ci hè micca una leia diretta trà u livellu di bilirubina è u gradu di ferita.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
U trattamentu dipende da l'età di u zitellu (in ore) è da se u zitellu hà qualchì fattore di risicu (cum'è a prematurità). Pò include:
- Terapia di luce (fototerapia)
- Scambià trasfusioni (caccià u sangue di u zitellu è rimpiazzallu cù sangue o plasma di donatore frescu)
BE hè una cundizione seria. Parechji zitelli cù cumplicazioni di u sistema nervosu in stadiu tardu morenu.
E cumplicazioni ponu include:
- Dannu cerebrale permanente
- A perdita di l'audizione
- Morte
Uttenite subitu assistenza medica se u vostru zitellu hà segni di sta cundizione.
U trattamentu di l'itterizia o di e cundizioni chì ponu cunduce pò aiutà à prevene stu prublema. I zitelli cù i primi segni di icterizia anu un livellu di bilirubina misuratu in 24 ore. Se u livellu hè altu, u criaturu deve esse scrutatu per e malatie chì implicanu a distruzzione di globuli rossi (emolisi).
Tutti i neonati anu un appuntamentu di seguitu in 2 à 3 ghjorni dopu a partenza di l'uspidale. Questu hè assai impurtante per i prematuri tardi o per i zitelli (nati più di 2 à 3 settimane prima di a so data di scadenza).
Disfunzione neurologica indotta da bilirubina (BIND); Kernicterus
- Ictericu neonatu - alta
- Kernicterus
Hamati AI. Cumplicazioni neurologiche di a malatia sistemica: zitelli. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 59.
Hansen TWR. Fisiopatologia di u kernicteru. In: Polin RA, Abman SH, Rowitch, DH, Benitz WE, Fox WW, eds. Fisiologia Fetale è Neonatale. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap. 164.
Kaplan M, Wong RJ, Sibley E, Stevenson DK. Itterizia neonatale è malatie di u fegatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: capu 100.
Marcdante KJ, Kliegman RM. Anemia è iperbilirubinemia. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Elsevier; 2019: chap 62.