Ciò chì pò esse proteine in l'urina (proteinuria), sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
- Cause è tippi di proteinuria
- 1. Proteinuria transitoria
- 2. Proteinuria ortostatica
- 3. Proteinuria persistente
- Sintomi pussibili
- Cumu l'esame hè fattu
- Cumu preparassi per l'esame
A presenza di eccessu di proteine in l'urina hè cunnisciuta scientificamente cum'è proteinuria è pò esse un indicatore di parechje malatie, mentre i bassi livelli di proteine in l'urina sò cunsiderate normali. Questu hè perchè e molecule di proteine sò di grande dimensione è dunque ùn ponu passà per i glomeruli o i filtri renali è ùn sò micca normalmente escreti in l'urina.
I reni filtranu u sangue, eliminendu ciò chì ùn importa micca è mantenendu ciò chì hè impurtante per u corpu, tuttavia, in alcune situazioni, i reni permettenu à e proteine di passà per i so filtri, causendu un aumentu di u cuntenutu di proteine in l'urina.
Cause è tippi di proteinuria
L'aumentu di a quantità di proteine in l'urina pò accadere per parechje situazioni è, secondu a causa è u tempu chì a presenza di proteine in l'urina pò esse rilevata, a proteinuria pò esse classificata in:
1. Proteinuria transitoria
E situazioni chì causanu una elevazione temporanea di e proteine in l'urina sò:
- Disidratazione;
- Stress emozionale;
- Esposizione à u fretu stremu;
- Frebba;
- Eserciziu fisicu intensu.
Queste situazioni ùn sò micca una causa di preoccupazione, è sò generalmente fugace.
2. Proteinuria ortostatica
In proteinuria ortostatica, a quantità di proteine in l'urina aumenta quandu si stà, è di solitu si vede in i zitelli è i ghjovani chì sò alti è magri. A secrezione di e proteine in l'urina accade principalmente durante u ghjornu, quandu i livelli di attività sò alti, allora se l'urina hè raccolta a mattina, ùn deve micca cuntene proteine.
[esame-rivista-puntu]
3. Proteinuria persistente
E malatie è e condizioni chì causanu livelli persistentemente alti di proteine in l'urina ponu esse i seguenti:
- Amiloidosi, chì cunsiste in una cumulazione anormale di proteine in l'organi;
- Usu prolungatu di qualchi medicamentu, cum'è antiinflamatori non steroidali;
- Malattia renale cronica o malattia renale polichistica o infezzione renale;
- Malatie cardiache o infezzione di u rivestimentu internu di u core;
- Limfoma di Hodgkin è mieloma multiplu;
- Glomerulonefrite, chì cunsiste in infiammazione di i glomeruli renali;
- A diabete, perchè affetta a capacità di i reni di filtrà u sangue o riassorbe e proteine in u sangue;
- A pressione sanguigna alta, chì danneghja l'arterie situate in e intornu à i reni, influenzendu negativamente a funzione di questi organi;
- Nefropatia IgA, chì cunsiste in infiammazione renale resultante da una cumulazione di l'anticorpu immunoglobulina A;
- Sarcoidosis, chì cunsiste in u sviluppu è a crescita di gruppi di cellule infiammatorie in l'organi;
- Anemia falciforme;
- Lupu;
- Malaria;
- Artrite reumatoide.
Valori alti di e proteine in l'urina ponu accade ancu durante a gravidanza, è ponu esse ligati à parechji fattori, cume u travagliu aumentatu di i reni per filtrà l'eccessu di fluidi, u stress eccessivu, l'infezioni di l'urina, o in casi più gravi, -eclampsia. Vede più nantu à sti sintomi di proteinuria in gravidanza.
A preeclampsia hè una seria complicazione di a gravidanza, chì deve esse rilevata u più prestu pussibule, per evità prublemi di salute in a donna incinta, chì pò esse associata à altri fattori cum'è pressione sanguigna aumentata, mal di testa o gonfiore in u corpu. Amparate più nantu à a preeclampsia.
Sintomi pussibili
Proteinuria pò esse u risultatu di parechje situazioni, i sintomi ùn sò micca specificamente relativi à a presenza di proteine in l'urina, ma à e cause.
Tuttavia, se a proteinuria hè indicativa di malattie renali, altri sintomi ponu apparì, cume nausea è vomitu, diminuzione di a produzione di urina, gonfiore à e caviglie è intornu à l'ochji, gustu spiacevule in bocca, fatica, mancanza di respiru è appetitu, pallore, secchezza è prurite generalizate di a pelle. Inoltre, l'urina pò ancu esse spumante è causà dolore è una sensazione di brusgiu quandu urina. Capite ciò chì hè a fallimentu renale, i sintomi è cumu si face u trattamentu.
U trattamentu dipende assai da a causa di a proteinuria, dunque si deve andà à u mezu per fà u diagnosticu currettu, è determinà ciò chì causa l'eccessu di proteine in l'urina.
Cumu l'esame hè fattu
E proteine ponu esse facilmente rilevate in l'urina esaminendu l'urina di tipu 1, cunnisciuta ancu cum'è EAS, in cui una striscia di carta cù reagenti chimichi hè immersa in u campione di urina, è se ci hè una grande quantità di proteine in u campione, una parte a striscia cambia di culore. Vede cumu capisce u risultatu di l'esame EAS.
Se l'urina hà una grande quantità di proteine, un test di urina 24 ore pò ancu esse effettuatu per misurà a liquidazione di proteine è creatinina, chì aiuta à valutà è cuntrullà a funzione renale, aiutendu cusì à rilevà possibili malatie. Amparate tuttu nantu à u test di urina 24 ore.
I campioni di urina sò raccolti in unu o più contenitori per un periodu di 24 ore è tenuti in un locu frescu. Dopu, sò inviati à un laburatoriu per esse analizzati. Questa prova ùn mostra micca chì tippi di proteine sò presenti in l'urina, dunque per determinà i tippi di proteine presenti, u duttore pò cunsigliarvi di fà altri testi cum'è l'elettroforesi di e proteine presenti in l'urina.
Cumu preparassi per l'esame
Prima di fà l'esame, duvete parlà cù u duttore per preparassi currettamente, affinchì u risultatu ùn sia micca sbagliatu. Cusì, pò esse necessariu di smette di piglià qualchi medicamentu o supplementi chì ponu interferisce cù i risultati di i test.
Altri fattori ponu interferisce cù u test, cume a disidratazione o micca beve abbastanza acqua, avendu subitu un test di contrastu radiologicu in u quale un tippu di tintura hè stata aduprata, essendu statu sottumessu à una situazione di stress emozionale estremu, esercitazione fisica estrema, se avè una infezzione di l'urinariu, o se a vostra urina hè mischiata cù secrezioni vaginali, sangue o sperma.
Se u test di urina hè fattu nantu à e donne, hè assai impurtante d'aspittà 5 à 10 ghjorni dopu a fine di u ciclu menstruale prima di piglià u test, per evità di cuntaminà l'urina cù tracce di sangue da u periodu.