Iniezione contraccettiva mensile: cosa hè, benefici è cumu aduprà

Cuntenutu
- Principali vantaghji
- Cumu aduprà
- Cosa da fà se vi scurdate di piglià a vostra iniezione
- Possibili effetti collaterali
- Quandu ùn hè micca indicatu
L'iniezione contraccettiva mensile hè una cumbinazione di l'ormoni estrogeni è progestogeni, chì agiscenu inibendu l'ovulazione è rendendu u mucus cervicale più grossu, impedendu cusì chì i spermati ghjunghjenu à l'utru. I medicinali di stu tippu sò generalmente cunnisciuti cù i nomi di ciclofemina, mesigyna o perlutan.
Nurmalmente a fertilità in questu metudu ùn piglia pocu tempu per vultà à a normalità, è a donna pò pianificà una gravidanza per u mesi dopu quandu hà cessatu di aduprà u contraceptivu.

Principali vantaghji
U vantaghju principale di i contraccettivi iniettabili mensili hè chì ùn ci hè alcun impattu maiò nantu à a fertilità di una donna, chì hè pussibule di restà incinta solu un mese dopu l'ultimu usu.
In più di pudè esse adupratu à qualsiasi età è per riduce i crampi menstruali, riduce ancu e probabilità di cancheru è di cisti in l'ovariu, malatie infiammatorie pelviche è diminuisce u dolore presente in casi d'endometriosi. Ùn hà ancu micca un impattu maiò nantu à u sangue, cum'è l'aumentu di a pressione sanguigna è u fattore di coagulazione, chì cuntene estrogeni naturali è non sintetici cum'è in i contraccettivi orali.
Cumu aduprà
L'iniezione contraccettiva mensile deve esse applicata da un prufessiunale sanitariu in a regione gluteale, 7 ghjorni dopu l'usu di l'ultima pillula contraccettiva, o a ritirata da qualchì altru metudu contraceptivu cum'è u DIU, per esempiu.
In i casi induve ùn hè statu adupratu un metudu contraceptivu, l'iniezione deve esse data finu à u 5u ghjornu di l'iniziu di a menstruazione, è i 30 ghjorni dopu dopu l'applicazione di u periodu, cù un ritardu massimu di 3 ghjorni.
Per e donne chì sò in u postpartum è chì volenu cumincià à aduprà u contraccettivu iniettabile mensile, si raccomanda chì l'iniezione sia fatta dopu u 5u ghjornu di consegna, se ùn allattate micca. Per quelli chì praticanu l'allattamentu, l'iniezione pò esse fatta dopu a 6a settimana.
Stu metudu contraceptivu hè ancu dispunibile in a versione trimestrale, cù l'unica differenza chì cuntene solu l'ormone progestin. Capite ciò chì hè l'iniezione contraccettiva trimestrale è cumu aduprà.
Cosa da fà se vi scurdate di piglià a vostra iniezione
Se u ritardu per u rinnovu di l'iniezione supera i 3 ghjorni, si consiglia di aduprà altri metodi contraccettivi cume i preservativi, finu à a prossima data prevista per l'applicazione di u contraccettivu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii di l'iniezione contraceptiva mensile ùn sò micca presenti in tutte e donne, ma quandu si verificanu tendenu à esse un ingrossu di pesu, sanguinamenti minori trà i periodi, mal di testa, amenorrea è seni sensibili.
Quandu ùn hè micca indicatu
L'iniezione contraccettiva mensile ùn hè micca indicata per e donne cù:
- Meno di 6 settimane dopu à u partu è allattamentu;
- Gravidanza suspettata o gravidanza cunfirmata;
- Storia familiale di malatie tromboembolica;
- Storia di famiglia di colpu;
- Cancru di mama in trattamentu o digià guaritu;
- Ipertensione arteriale più grande di 180/110;
- Malatie cardiovascular attuale;
- Attacchi di migraine recurrenti.
Cusì, se avete una di queste condizioni, hè raccomandatu di circà un ginecologu per chì u casu sia valutatu è u megliu metudu contraccettivu sia indicatu. Vede altre opzioni per a contraccezione.