I maratoni sò cattivi per i vostri rini ?
Cuntenutu
Sè avete da dumandà à e persone à a fine di una maratona perchè si mettenu solu per 26,2 chilometri di sudore è dolore, probabilmente senterete cose cum'è "per rializà un grande scopu", "per vede s'ellu puderia fà, " è "per esse più sanu". Ma chì si quellu ultimu ùn hè micca veramente veru? È se una maratona danneghja in realtà u vostru corpu? Questa hè a quistione chì i ricercatori di Yale anu indirizzatu in un novu studiu, truvendu chì i maratoneti mostranu evidenza di danni renali dopu a grande corsa. (Assuciatu: U Risicu Reale d'Attacu di Cori Durante una Grande Corsa)
Per guardà l'effettu di a corsa à longu andà nantu à a salute di i reni, i scentifichi anu analizatu un picculu gruppu di corridori prima è dopu a Maratona di Hartford 2015. Anu raccoltu campioni di sangue è urina, fighjendu una varietà di marcatori di lesioni renali, cumprese i livelli serici di creatinina, cellule renali à microscopia è proteine in urina. I risultati sò stati stupefacenti: u 82 per centu di i maratoni anu mostratu "Stagia 1 Lesione Rena Aguda" subitu dopu à a corsa, vale à dì chì i so reni ùn facianu micca un bonu travagliu di filtrà i rifiuti di u sangue.
"U rene risponde à u stress fisicu di a maratona chì corre cum'è s'ellu hè feritu, in un modu simile à ciò chì accade in i pazienti ospedalizati quandu u rene hè influenzatu da complicazioni mediche è chirurgiche", hà dettu Chirag Parikh, MD, ricercatore principale è prufessore di medicina in Yale.
Prima di spaventà, u dannu renale hè duratu solu pochi ghjorni. Tandu i reni sò rivenuti à a nurmalità.
Inoltre, pudete vulete piglià i risultati cun un granu di sale (yay elettroliti!). S. Adam Ramin, MD, un chirurgu urologicu è direttore medicu di Urologichi Specialisti in Cancer in Los Angeles, sottolinea chì i testi aduprati in u studiu ùn sò micca 100 per centu precisi in a diagnosi di malattie renali. Per esempiu, un spike in i livelli di creatinina in l'urina pò indicà danni renali, ma pò ancu indicà ferita à i musculi. "Mi spergu chì questi livelli saranu alti dopu à una corsa longa, indipendentemente", dice. È ancu s'ellu corre una maratona faci Cause qualchì dannu reale à i vostri reni, sì sì sanu, allora u vostru corpu pò recuperà bè da solu, senza prublemi à longu andà, dice.
Ci hè una cosa da tene à mente, quantunque: "Questu mostra chì duvete esse in bona salute per fà una maratona, micca fà una maratona per migliurà a vostra salute", spiega Ramin. "Se vi allenate bè è sì sanu, allora un pocu dannu à u rene durante a corsa ùn hè micca dannosu o permanente." Ma e persone chì anu malatie cardiache o diabete, o chì sò fumatori, ùn devenu micca fà una maratona postu chì i so reni ùn puderanu micca riesce ancu.
È cum'è sempre, assicuratevi di beie assai acqua. "U più grande risicu per i vostri reni durante ogni eserciziu hè a disidratazione", dice Ramin.