Quale pò fà una chirurgia di riduzione di stomacu
Cuntenutu
- Tipi di chirurgia bariatrica
- 1. Banda gastrica
- 2. Gastrectomia verticale
- 3. Gastroplastia endoscopica
- 4. Bypassà gastricu
- 5. Shunt biliopancreaticu
- Cumu hè u postoperatoriu
A chirurgia bariatrica, chjamata ancu gastroplastia, hè una chirurgia di riduzione di u stomacu chì hè indicata per a riduzione di pesu in casi di obesità morbosa associata à complicazioni, cume a diabete è l'ipertensione, per esempiu.
Ci hè diversi metudi per fà sta chirurgia è pò esse effettuatu nantu à e persone di più di 18 anni, chì ùn sò micca capaci di perde pesu cù altri trattamenti. Dopu a chirurgia, hè necessariu seguità una dieta stretta è praticà attività fisica di modu regulare, per favurisce a perdita di pesu è u funziunamentu currettu di u corpu.
Tipi di chirurgia bariatrica
I tippi principali di chirurgia bariatrica sò:
1. Banda gastrica
Questa hè a cirurgia indicata cum'è a prima opzione, perchè ùn hè micca invasiva, custituita da un brace chì hè piazzatu intornu à u stomacu, per riduce u spaziu è causà una sensazione di sazietà più rapidamente. Di solitu, a chirurgia hè più rapida, hà menu risicu è hà una ripresa più rapida.
Postu chì ùn ci hè cambiamentu in u stomacu, a banda gastrica pò esse rimossa dopu chì a persona hà sappiutu perde u pesu, senza causà alcun cambiamentu permanente. Cusì, e persone chì utilizanu stu tippu di chirurgia devenu ancu esse seguitate da un nutrizziunistu per mantene a so dieta dopu avè cacciatu a banda, affinch'elli ùn recuperinu micca u pesu.
2. Gastrectomia verticale
Hè un tipu di chirurgia invasiva, di solitu aduprata in e persone cun obesità morbosa, in cui una parte di u stomacu hè rimossa, riducendu u spaziu dispunibule per l'alimentu. In sta tecnica, l'assorbimentu di nutrienti ùn hè micca influenzatu, ma a persona deve seguità una dieta cù u nutrizzionista, postu chì u stomacu pò dilatassi di novu.
Siccomu hè una cirurgia in quale una parte di u stomacu hè eliminata, ci sò risichi più grandi, è dinò una recuperazione più lenta, chì pò piglià finu à 6 mesi. Tuttavia, stu tipu di chirurgia hà un risultatu più durabile, soprattuttu in quelli chì anu difficoltà à seguità una dieta.
3. Gastroplastia endoscopica
Questa hè una procedura simile à a gastrectomia, ma in questa chirurgia u duttore faci picculi punti in u stomacu per diminuisce a so dimensione, invece di tagliallu. In questu modu, ci hè menu spaziu per l'alimentariu, chì porta à l'ingestione di una quantità più chjuca di alimenti, chì facilita a perdita di pesu. Dopu a perdita di pesu, i punti ponu esse cacciati è a persona torna per avè tuttu u spaziu in u stomacu.
Questa cirurgia hè indicata principalmente per quelli chì ùn sò micca capaci di perde u pesu cù l'eserciziu è a dieta, ma chì sò capaci di mantene una dieta equilibrata.
4. Bypassà gastricu
Hè di solitu adupratu in e persone cù alti gradi di obesità chì anu adupratu altre tecniche menu invasive senza risultati. Sta tecnica aiuta à perde u pesu veloci perchè riduce assai a dimensione di u stomacu, ma hè un metudu irreversibile.
5. Shunt biliopancreaticu
In a maiò parte di i casi, a diversione biliopancreatica hè indicata per e persone chì ùn sò micca capaci di seguità una dieta è chì anu obesità morbosa, ancu dopu avè pruvatu altre chirurgie bariatriche. In questu tippu di chirurgia, u duttore elimina una parte di u stomacu è di l'intestinu, riducendu l'assorbimentu di nutrienti, ancu se a persona manghja normalmente.
E persone chì anu avutu a diversione biliopancreatica anu generalmente bisognu di aduprà un supplementu nutrizionale, per assicurà chì e vitamine è i minerali impurtanti per u funziunamentu di u corpu ùn mancanu.
Fighjate u video seguente è verificate e situazioni in cui hè raccomandata una chirurgia bariatrica:
Cumu hè u postoperatoriu
U periodu postoperatoriu di chirurgia bariatrica richiede una cura dietetica, basata nantu à una dieta liquida, chì pò più tardi passà à una dieta pastosa, è pò esse cambiata à cibu solidu nurmale solu 30 ghjorni dopu l'operazione. Inoltre, hè necessariu piglià i supplementi dietetichi prescritti da u duttore per evità prublemi per carenze di nutrienti, cum'è anemia è perdita di capelli, per esempiu.
Amparate più nantu à a recuperazione dopu a chirurgia bariatrica.
E donne chì volenu esse incinte dopu l'operazione, devenu aspettà circa 18 mesi per inizià i tentativi di cuncepisce, chì a perdita di pesu accelerata pò impedisce a crescita di u zitellu.