Cummissione cerebrale
Cuntenutu
- Trattamentu per a cuncussione cerebrale
- Sequelle di cunuscenza cerebrale
- Sintomi di cuncussione cerebrale
- Quandu andà à u duttore
A cumbugliu cerebrale hè una lesione chì affetta tutte e zone di u cervellu è cambia temporaneamente e so funzioni normali, cume memoria, concentrazione o equilibriu, per esempiu.
In generale, a cumburia cerebrale hè più frequente dopu à traumi più gravi, cum'è accidenti di trafficu, ma pò ancu nasce per cascate o colpi in testa per via di sport di cuntattu. In questu modu, ancu colpi legeri in testa ponu causà una piccula commozione cerebrale.
Tuttavia, tutte e commozioni cerebrali causanu lesioni minori in u cervellu è, dunque, se accadenu ripetutamente o sì sò assai gravi, ponu causà u sviluppu di sequelle cum'è epilessia o perdita di memoria.
A cumbugliu cerebrale pò ancu esse accumpagnata da un contusione, chì hè una ferita più grave è pò causà sanguinamentu è gonfiore di u cervellu, soprattuttu dopu à accidenti di trafficu serii o cadute più alti di l'altitudine stessa. Scuole di più: Cuntusione cerebrale.
Trattamentu per a cuncussione cerebrale
U trattamentu per a cumbugliu cerebrale deve esse guidatu da un neurologu, postu chì hè necessariu valutà a gravità di a ferita. Cusì, quandu i sintomi sò lievi è a cumbugliu hè chjuca, solu u riposu assolutu pò esse raccomandatu, evitendu u travagliu o altre attività cum'è:
- Fate esercizii mentali chì richiedenu assai cuncentrazione, cume fà calculi;
- Fighjulendu a TV, aduprendu l'urdinatore o ghjucà i videogiochi;
- Leghje o scrive.
Queste attività devenu esse evitate finu à chì i sintomi diminuinu o finu à a raccomandazione di u duttore, è devenu esse aghjunte gradualmente à l'attività quotidiana.
Inoltre, u duttore pò ricumandà ancu l'usu di antidolorifici, cum'è acetaminofene o paracetamol, per alleviare i mal di testa. Tuttavia, i farmaci antiinflamatori cum'è Ibuprofen o Aspirina devenu esse evitati, postu chì aumentanu u risicu di emorragia cerebrale.
In i casi i più gravi, in i quali apparenu gravi lesioni cerebrali, cume a perdita di memoria o u coma, per esempiu, hè necessariu stà in ospedale per almenu 1 settimana per mantene una valutazione costante di u paziente è fà trattamentu cù droghe direttamente nantu à a vena.
Sequelle di cunuscenza cerebrale
E sequelle di a commozione cerebrale dipendenu da a gravità di a ferita cerebrale, ma u più frequente hè chì u paziente ùn abbia nisuna sequela dopu u trattamentu. In ogni casu, in i casi più severi, per esempiu, ponu appare sequelle cum'è epilepsia, vertigini frequenti, mal di testa costante, vertigini o perdita di memoria.
E sequelle di a commozione cerebrale ponu diminuisce cù u tempu o richiede un trattamentu per esse cuntrullatu.
Sintomi di cuncussione cerebrale
I sintomi principali di a commozione cerebrale includenu:
- Cefalee constante;
- Perda temporanea di memoria;
- Sturdimentu è cunfusione;
- Nausea è vomitu;
- Discorsu lentu o disturbatu;
- Stanchezza eccessiva;
- Sensibilità eccessiva à a luce;
- Difficultà à addurmintassi.
Sti sintomi cumpariscenu dopu un traumu cum'è una caduta, un colpu à a testa o un accidente di trafficu, tuttavia, ponu esse lievi è, dunque, spessu ùn sò micca legati à u traumu, sparendu in pochi ghjorni senza avè bisognu di trattamentu.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à a sala d'urgenza subitu quandu:
- A cuncussione nasce in un zitellu;
- U vomitu si faci subitu dopu à u traumu;
- Svenimentu si passa;
- Nasce mal di testa chì s'aggrava cù u tempu;
- Difficultà à pensà o à cuncentrazione.
Quessi sò i sintomi i più gravi chì devenu esse valutati u più prestu pussibule da un duttore, però, hè sempre raccomandatu d'andà à l'uspidale dopu un traumu in capu ogni volta chì i sintomi piglianu più di 2 ghjorni à sparisce.