Coronavirus in i zitelli: sintomi, trattamentu è quandu andà à l'uspidale

Cuntenutu
- Principali sintomi
- I cambiamenti di a pelle ponu esse più cumuni in i zitelli
- Quandu piglià u zitellu à u duttore
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume prutegge contra COVID-19
Ancu s'ellu hè menu frequente ch'è in l'adulti, i zitelli ponu ancu sviluppà infezzione cù u novu coronavirus, COVID-19. Tuttavia, i sintomi parenu esse menu severi, chì e cundizioni più gravi di l'infezzione tendenu à causà solu una forte frebba è una tosse costante.
Ancu s'ellu ùn pare micca esse un gruppu di risicu per COVID-19, i zitelli devenu sempre esse valutati da u pediatra è seguitate a stessa cura di l'adulti, lavandusi spessu e mani è mantenendu a distanza suciale, postu ch'elli ponu facilità a trasmissione di u virus à quelli chì sò più in periculu, cum'è i so parenti o babboni.

Principali sintomi
I sintomi di COVID-19 in i zitelli sò più lievi di quelli in adulti è includenu:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Tosse persistente;
- Coryza;
- Mal di gola;
- Nausea è vomitu,
- Stanchezza eccessiva;
- Diminuzione di l'appetitu.
I sintomi sò simili à quelli di qualsiasi altra infezzione virale è, dunque, ponu ancu esse accumpagnati da alcuni cambiamenti gastrointestinali, cume u dolore addominale, diarrea o vomitu, per esempiu.
A diversità di l'adulti, a mancanza di respiro ùn pare micca esse cumuna in i zitelli è, in più, hè pussibule chì parechji zitelli sianu infettati è ùn anu sintomi.
Sicondu una publicazione di a fine di maghju da u CDC [2], Alcuni zitelli cun sindrome infiammatorio multisistemicu sò stati identificati, in cui vari organi di u corpu, cume u core, i pulmoni, a pelle, u cervellu è l'ochji si infiammanu è generanu sintomi cum'è febbre alta, dolore addominale severu, vomitu, l'apparizione di macchie rosse nantu à a pelle è stanchezza eccessiva. Cusì, in casu di suspettata d'infezzione cù u novu coronavirus, hè sempre cunsigliatu d'andà à l'uspidale o cunsultà un pediatra.
I cambiamenti di a pelle ponu esse più cumuni in i zitelli
Benchè COVID-19 sembra esse più dolce in i zitelli, soprattuttu in quantu à i sintomi respiratori, cume a tosse è a mancanza di respiru, alcuni rapporti medichi, cum'è u rapportu publicatu da Accademia Americana di Pediatria[1], parenu indicà chì in i zitelli altri sintomi ponu apparisce cà quelli di l'adultu, chì finiscenu per passà inosservati.
Hè pussibule chì COVID-19 in i zitelli cause più spessu sintomi cum'è febbre alta persistente, rossi di a pelle, gonfiore è labbra secche o screpolate, simile à a malattia di Kawasaki. Questi sintomi parenu indicà chì in u zitellu, u novu coronavirus provoca una infiammazione di i vasi sanguini invece di influenzà direttamente u pulmone. Tuttavia, più investigazioni sò necessarie.
Quandu piglià u zitellu à u duttore
Ancu se a variante infantile di u novu coronavirus pare esse menu severa, hè assai impurtante chì tutti i zitelli cun sintomi sianu valutati per alleviare u disagiu di l'infezzione è identificà a so causa.
Hè cunsigliatu chì tutti i zitelli cù:
- Meno di 3 mesi di età è cun febbre sopra i 38 ° C;
- Età trà 3 è 6 mesi cù frebba sopra à 39ºC;
- Febbra chì dura più di 5 ghjorni;
- Difficultà à respirà;
- Labbra è faccia di culore turchinu;
- Dolore forte o pressione in u pettu o in l'addome;
- Perda marcata di l'appitittu;
- Alterazione di u cumpurtamentu normale;
- Febbra chì ùn migliura micca cù l'usu di i medicinali indicati da u pediatra.
Inoltre, quandu sò malati, i zitelli sò più propensi à disidratassi per via di perdita d'acqua da sudore o diarrea, dunque hè impurtante vede un duttore se ci sò sintomi di disidratazione cum'è l'ochji affunditi, diminuzione di quantità d'urina, secchezza in bocca, irritabilità è pianghje senza lacrime. Vede altri segni chì ponu indicà a disidratazione in i zitelli.

Cumu hè fattu u trattamentu
Finu à avà, ùn esiste un trattamentu specificu per COVID-19 è, dunque, u trattamentu include l'usu di droghe per alleviare i sintomi è prevene u peghju di l'infezzione, cume u paracetamol, per riduce a frebba, alcuni antibiotici, se necessariu. un risicu d'infezzione pulmonaria, è medicazione per altri sintomi cum'è tosse o nasu chì cola, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, u trattamentu pò esse fattu in casa, mantenendu u zitellu in riposu, una bona idratazione è amministrendu i medicamenti raccomandati da u duttore in forma di sciroppi. Tuttavia, ci sò ancu situazioni in cui l'uspitalisazione pò esse raccomandata, soprattuttu se u zitellu hà sintomi più gravi, cume mancanza di respiru è difficoltà à respirà, o s'ellu hà una storia di altre malatie chì facilitanu u peghju di l'infezzione, cume diabete o asma.
Cume prutegge contra COVID-19
I zitelli anu da seguità a stessa cura di l'adulti per prevene COVID-19, chì include:
- Lavate e mani regolarmente cun acqua è sapone, soprattuttu dopu esse in lochi publichi;
- Mantene a distanza da l'altri populi, in particulare l'anziani;
- Purtate una maschera di prutezzione individuale sè site tossu o starnutitu;
- Evite di tuccà e mani cù a faccia, in particulare a bocca, u nasu è l'ochji.
Queste precauzioni devenu esse incluse in a vita cutidiana di u zitellu perchè, in più di prutege u zitellu da u virus, aiutanu ancu à riduce a so trasmissione, impediscendulu di ghjunghje à e persone à più risicu, cum'è l'anziani, per esempiu.
Scuprite altri cunsiglii generali per pruteggevi da COVID-19, ancu in interni.