Cosa da fà per recuperà più rapidamente dopu a chirurgia
Cuntenutu
- 1. Cura di u vistimentu
- 2. Pigliate u riposu
- 3. Manghjà sanu
- 4. Esce da u lettu currettamente
- 5. U bagnu cù cura
- 6. Piglià a medicazione à l'ora ghjusta
- Quandu andà à u duttore
Dopu a chirurgia, alcune precauzioni sò impurtanti per riduce a durata di u sughjornu in ospedale, facilità a recuperazione è evità u risicu di complicazioni cum'è infezioni o trombosi, per esempiu.
Quandu a ricuperazione hè fatta in casa, hè impurtante sapè cumu è quandu fà u vestitu, cumu duverebbe esse a dieta, u riposu è u ritornu à u travagliu è l'eserciziu fisicu, chì queste cure generalmente varianu secondu a chirurgia chì hè stata eseguita. cumpiitu.
Inoltre, a visita di ritornu à u duttore deve esse fatta secondu e linee guida date à u mumentu di a dimissione è qualsiasi sintomi chì ùn migliuranu micca cù e droghe prescritte, cum'è a febbre o a mancanza di respiru, devenu esse segnalati à u duttore subitu quant'è pussibule.
E precauzioni principali chì devenu esse seguitate dopu a chirurgia includenu:
1. Cura di u vistimentu
U vistimentu prutege u tagliu di a cirurgia da esse infettatu è deve esse eliminatu o cambiatu solu dopu chì u duttore o l'infermiera l'anu indicatu. Ci hè parechji tippi di medicazioni è e so indicazioni è u tempu chì devenu stà nantu à a cicatrice dipende da u tippu di chirurgia, da u gradu di guarigione o da a dimensione di a cicatrice, per esempiu.
In generale, duvete lavà bè e mani cù sapone è acqua prima di cambià u vestitu per evità a contaminazione è u risicu d'infezzione in a cicatrice. Inoltre, hè impurtante verificà sempre se u vestitu hè bruttu, se a cicatrice hà un cattivu odore o rilascia u pus, postu chì questi sò segni d'infezione è, se hè u casu, duvete andà subitu in urgenza.
2. Pigliate u riposu
U riposu dopu a chirurgia hè raccomandatu per permettere una guarigione curretta di i tessuti, oltre à impedisce chì i punti di tagliu eschinu è l'apertura di a cicatrice. Di solitu, u duttore indica quantu tempu per ripusassi deve esse fattu, perchè pò varià secondu u tippu di chirurgia. In chirurgie menu invasive, cume a laparoscopia, u tempu di recuperu hè più veloce è u duttore pò permette un riposu alternativu cù brevi passeggiate intornu à a casa, per esempiu.
Tuttavia, hè sempre impurtante di rispettà u tempu di recuperu è ùn fà micca sforzi, cume alzà pesi, scalà scale, guidà, fà sessu o esercità finu à chì u duttore liberi. In casu hè necessariu stà più di 3 ghjorni di riposu assulutu in lettu, hè impurtante di fà esercizii di respirazione, per prevene cumplicazioni in u pulmone è a circulazione. Scuprite alcuni esercizii di respirazione da fà dopu a cirurgia.
In a maiò parte di i casi hè pussibule di vultà à alcune attività cutidiane, cume u travagliu, a guida è a realizazione di esercizii leggeri, cume a caminata dopu à 1 mese. In quantu à ripiglià esercizii più intensi, cum'è ghjucà à u football, à u ciclismu, à a natazione o à l'allenamentu cù i pesi, hè generalmente raccomandatu un periodu di 3 mesi dopu a chirurgia, tuttavia u duttore hè quellu chì deve indicà quandu u ritornu à l'attività deve esse fattu.
3. Manghjà sanu
In generale, dopu ogni chirurgia, una dieta liquida deve esse fatta in e prime 24 ore, per l'effettu di l'anestesia, è dopu à quellu periodu, una dieta dolce è bassa in fibre deve esse fatta per facilità a digestione è tollerà megliu l'alimentu. Una bona opzione hè di manghjà una zuppa di verdura battuta in un frullatore o un suchju di fruttu naturale cù acqua cracked è crackers di sale, per esempiu.
Durante e prime settimane di u periodu postoperatoriu, si deve investisce in alimenti curativi è antiinfiammatori per facilità a recuperazione, cum'è carni magre, broccoli è frutti ricchi di vitamina C cum'è aranciu, fragola, ananas o kiwi, per esempiu. Verificate u listinu cumpletu di alimenti curativi.
Dopu a cirurgia, certi alimenti devenu esse evitati, cum'è cibi fritti, cibi grassi, condimenti, salsicce, conserve, porcu, dolci, caffè, soda, bevande alcoliche, postu chì impediscenu a circulazione sanguigna è ritardanu u prucessu di guarigione.
Una altra raccomandazione assai impurtante hè di beie assai acqua, quandu u duttore a libera, perchè migliora u funziunamentu di u corpu, aiuta à a ripresa è riduce u gonfiore chì pò accade dopu a chirurgia.
4. Esce da u lettu currettamente
U modu currettu per esce da u lettu aiuta à riduce u risicu di ferita, allevia u dolore, u dolore è evita ancu sforzi eccessivi chì ponu resultà in l'apertura di i punti, chì finisce per deteriorà a guarigione è a recuperazione dopu a chirurgia.
Per esce da u lettu in i primi ghjorni hè cunsigliatu di dumandà aiutu à un'altra persona, se hè pussibule, è, cun grande cura, duvite girà da u vostru latu è aduprà i vostri bracci per sustene ti è pusà nantu à u lettu per 5 minuti prima di alzassi è di marchjà. Hè impurtante di pusà nantu à u lettu per circa 5 minuti prima di alzà si, chì i vertigini ponu apparisce, chì hè normale quandu si stende per longu periodi.
5. U bagnu cù cura
U bagnu dopu a chirurgia deve esse fattu cun cura perchè in certi casi, ùn hè micca pussibule di caccià o bagnà u medicamentu per evità a contaminazione di a ferita, chì pò causà infezioni è impedisce a guarigione.
U bagnu in casa, quandu hè liberatu da u duttore, deve esse fattu cù una doccia, cun acqua calda è, idealmente, in una pusizione per evità u risicu di vertigini o di caduta. In e prime settimane, pudete avè bisognu d'aiutu da un'altra persona per fà una doccia, chì lavà i capelli o a vostra zona intima pò richiede sforzu è causà l'apertura di punti, per esempiu, chì ùn duverebbe accadere per avè una recuperazione fluida.
Dopu u bagnu hè cunsigliatu di aduprà un asciugamanu pulitu è dolce è aduprà un asciugamanu esclusivu per a regione intornu à u situ operatu, cambiendu questu asciugamanu dopu ogni bagnu per riduce u risicu di contaminazione è d'infezzione in a cicatrice. Hè impurtante micca di strufinà u situ di chirurgia è, dunque, deve esse asciugatu solu un pocu.
6. Piglià a medicazione à l'ora ghjusta
Dopu a cirurgia, hè cumunu di piglià qualchi medicamentu cum'è antidolorifici, antiinflamatori o antibiotici, per cuntrullà i sintomi di u dolore o evità complicazioni cum'è infezioni chì puderebbenu preghjudiziu a recuperazione. Queste droghe devenu sempre esse pigliate à l'ora stipulata da u duttore per assicurà a so efficacia.
I medicinali per u dolore prescritti da u duttore sò generalmente analgésichi, cum'è paracetamol o dipyrone, o antiinflamatori cum'è ibuprofen o diclofenac, per esempiu. Sicondu l'intensità di i sintomi, i medicazione più forti cum'è tramadol, codeina o morfina ponu esse prescritti da u duttore. U cuntrollu di u dolore hè assai impurtante perchè riduce a durata di u sughjornu in ospedale è permette un megliu muvimentu di u corpu, chì facilita è diminuisce u tempu di recuperu.
Inoltre, in certi casi, u duttore pò prescrive antibiotici per prevene infezioni chì puderanu impedisce a ripresa. L'antibiotici devenu sempre esse presi à l'ora prescritta da u duttore è cù un bichjeru d'acqua.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante di circà aiutu medicu subitu o di u dipartimentu d'urgenza u più vicinu sì avete sintomi chì includenu:
- Dolore chì ùn si ne và cù a medicazione;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Chill;
- Diarrea;
- Malaise;
- Mancanza di respira;
- Dolore severu o rossu in e gambe;
- Nausea è vomitu chì ùn si ne vanu;
- Apertura di i punti o ferita;
- Macchie di sangue o altri liquidi nantu à u medicamentu.
Inoltre, unu deve esse cunnisciutu di sintomi cum'è gonfiore o dolore severu in l'abdomen o sensazione di dolore o brusgiu quandu urina. Se sperimentate questi sintomi, duvete cuntattà u vostru duttore immediatamente o andà in sala d'urgenza u più prestu pussibule.