Eutanasia, ortutanasia o distanasia: ciò chì sò è differenze

Cuntenutu
Distanzia, eutanasia è ortutanasia sò termini chì indicanu pratiche mediche relative à a morte di u paziente. In generale, l'eutanasia pò esse definita cum'è l'attu di "anticipà a morte", a distanasia cum'è "una morte lenta, cun sofferenza", mentre l'ortutanasia rappresenta "a morte naturale, senza anticipazione nè prolungamentu".
Queste pratiche mediche sò largamente discusse in u cuntestu di a bioetica, chì hè l'area chì investiga e condizioni necessarie per una gestione responsabile di a vita umana, animale è ambientale, postu chì l'opinioni ponu variare in relazione à u sustegnu o micca di queste pratiche.

Eccu i principali sferenzi trà distanasia, eutanasia è ortutanasia:
1. Distanasia
Dysthanasia hè un termine medicu adupratu per discrive un approcciu medicu ligatu à a morte di u paziente è chì currisponde à a prulungazione inutile di a vita attraversu l'usu di medicinali chì ponu purtà sofferenza à a persona.
Cusì, postu chì prumove a prulungazione di u dolore è di a suffrenza, a distanasia hè cunsiderata cum'è una cattiva pratica medica, perchè, ancu se allevia i sintomi, ùn migliora micca a qualità di vita per a persona, rendendu a morte più lenta è più dolorosa.
2. Etutanasia
L'Eutanasia hè l'attu di accurtà a vita di una persona, vale à dì, hà per principiu finisce a suffrenza di a persona chì hà una malatia grave è incurabile, quandu ùn ci sò più trattamenti chì ponu esse effettuati per migliurà a situazione clinica di a persona.
Tuttavia, l'eutanasia hè illegale in a maiò parte di i paesi, perchè implica a vita umana. I prufessiunali contru à sta pratica dicenu chì a vita umana hè inviolabile, è nimu ùn hà u dirittu di accurtalla, è, in più, hè assai difficiule di definisce chì persone ponu sempre alleviare a so suffrenza senza avè da anticipà a so morte.
Ci sò sfarenti tippi di eutanasia, chì definiscenu megliu cumu serà fatta questa anticipazione di morte, è includenu:
- Eutanasia attiva vuluntaria: si face amministrendu medicazione o realizendu qualchì prucedura per cunduce u paziente à morte, dopu u so accunsentu;
- Suicidiu assistitu: hè l'attu fattu quandu u duttore furnisce medicazione per chì u paziente stessu possa accurtà a so vita;
- Eutanasia attiva involuntaria: hè l'amministrazione di medicazione o l'esecuzione di procedure per cunduce u paziente à a morte, in una situazione in cui u paziente ùn hà micca accunsentitu prima. Sta pratica hè illegale in tutti i paesi.
Hè impurtante di ricurdà chì ci hè una forma diversa di eutanasia chjamata eutanasia passiva, caratterizata da a sospensione o a fine di trattamenti medichi chì mantenenu a vita di u paziente, senza offre alcuna medicina per a so abbreviazione. Stu termine ùn hè micca adupratu assai, postu chì hè cunsideratu chì, in questu casu, ùn causa micca a morte di a persona, ma permette à u paziente di more naturalmente, è pò esse inquadratu in a pratica di l'ortutanasia.
3. Ortotanasia
L'ortutanasia hè una pratica medica induve ci hè una prumuzione di una morte naturale, senza l'usu di trattamenti menu utili, invasivi o artificiali per mantene a persona viva è allungà a morte, cum'è a respirazione per mezu di dispositivi, per esempiu.
L'ortutanasia hè praticata per mezu di cure palliative, chì hè un approcciu chì cerca di mantene a qualità di vita di u paziente, è di a so famiglia, in casi di malatie gravi è incurabili, aiutendu à cuntrullà i sintomi fisichi, psiculogichi è suciali. Capite ciò chì hè e cure palliative è quandu hè indicatu.
Cusì, in l'urtanasia, a morte hè vista cum'è qualcosa di naturale chì ogni essere umanu passerà, circendu u scopu chì ùn hè micca di accurtà o rinviare a morte, ma piuttostu di circà u megliu modu per attraversà, mantenendu a dignità di a persona. quale hè malatu.