Malatia di Von Willebrand: chì hè, cumu identificallu è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu in gravidanza
- U trattamentu hè male per u zitellu?
A malatia di Von Willebrand o VWD hè una malattia genetica è ereditaria caratterizata da a diminuzione o assenza di a produzzione di fattore Von Willebrand (VWF), chì hà un rolu impurtante in u prucessu di coagulazione. Sicondu l'emendamentu, a malatia di von Willebrand pò esse classificata in trè tippi principali:
- Type 1, in quale ci hè una diminuzione parziale di a produzzione VWF;
- Type 2, induve u fattore pruduttu ùn hè micca funziunale;
- Type 3, in quale ci hè una carenza cumpleta di fattore Von Willebrand.
Stu fattore hè impurtante per prumove l'adesione di e piastrine à l'endoteliu, diminuendu è fermendu u sanguinamentu, è porta u fattore VIII di a coagulazione, chì hè impurtante per prevene a degradazione di e piastrine in plasma è hè necessariu per l'attivazione di u fattore X è a continuazione di a cascata. per furmà u plug di piastrine.
Sta malattia hè genetica è ereditaria, vale à dì, pò esse trasmessa trà generazioni, tuttavia, pò ancu esse acquistata durante l'età adulta quandu a persona hà qualchì tippu di malattia autoimmune o cancru, per esempiu.
A malatia di Von Willebrand ùn hà micca cura, ma u cuntrollu, chì deve esse fattu per tutta a vita secondu a guida di u duttore, u tippu di malattia è i sintomi presentati.
Principali sintomi
I sintomi di a malatia di Von Willebrand dipende da u tippu di a malattia, tuttavia, i più cumuni includenu:
- Sanguinamentu frequente è prolungatu da u nasu;
- Sanguinamentu recurrente da e gengive;
- Sanguinamentu in eccessu dopu un tagliu;
- Sangue in feci o urina;
- Cumbattimentu frequenti nantu à e varie parti di u corpu;
- Aumentatu u flussu menstruale.
Tipicamente, sti sintomi sò più gravi in i pazienti cù a malattia di von Willebrand di tippu 3, postu chì ci hè una carenza più grande di a proteina chì regula a coagulazione.
Cumu hè u diagnosticu
U diagnosticu di a malatia di Von Willebrand hè fattu per mezu di testi di laburatoriu in i quali sò verificate a presenza di VWF è u fattore di plasma VIII, in più di u test di u tempu di sangu è a quantità di piastrine in circulazione. Hè nurmale chì a prova sia ripetuta 2 à 3 volte per avè un diagnosticu currettu di a malatia, evitendu risultati falsi negativi.
Perchè hè una malattia genetica, u cunsigliu geneticu prima o durante a gravidanza pò esse raccomandatu per verificà u risicu di u zitellu chì nasce cù a malattia.
In relazione à i test di laboratorio, bassi livelli o assenza di VWF è fattore VIII è aPTT prolungatu sò generalmente identificati.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a malattia di Von Willebrand hè fattu secondu a guida di l'hematologu è l'usu di antifibrinolitici, chì sò capaci di cuntrullà i sanguinamenti da a mucosa orale, nasu, emorragia è in procedure dentarie, hè generalmente raccomandatu.
Inoltre, l'usu di Desmopressin o acidu Aminocaproic per regulà a coagulazione pò esse indicatu, in più di u concentratu di fattore Von Willebrand.
Durante u trattamentu, hè cunsigliatu chì e persone cun a malatia di Von Willebrand evitanu situazioni di risicu, cum'è a pratica di sporti estremi è l'assunzione di aspirina è altri medicinali antiinflamatori non steroidali, cum'è Ibuprofen o Diclofenac, senza cunsiglii medichi.
Trattamentu in gravidanza
E donne cù a malatia di Von Willebrand ponu avè una gravidanza nurmale, senza a necessità di medicazione, tuttavia, a malattia pò esse trasmessa à i so figlioli, postu chì hè una malattia genetica.
In questi casi, u trattamentu di a malattia durante a gravidanza si face solu da 2 à 3 ghjorni prima di a consegna cun desmopressina, soprattuttu quandu a consegna hè per cesareana, è l'usu di stu medicamentu per cuntrullà i sanguinamenti è preservà a vita di a donna hè impurtante. Hè ancu impurtante chì questu medicamentu sia adupratu finu à 15 ghjorni dopu a consegna, chì i livelli di fattore VIII è VWF diminuiscenu di novu, cun risicu di emorragia postpartum.
Tuttavia, sta cura ùn hè micca sempre necessaria, soprattuttu se i livelli di fattore VIII sò generalmente 40 IU / dl o più. Hè per quessa chì hè impurtante avè un cuntattu periodicu cù l'hematologu o l'ostetricu per verificà a necessità di l'usu di medicazione è se ci hè un risicu sia per a donna sia per u zitellu.
U trattamentu hè male per u zitellu?
L'usu di medicazione in relazione cù a malatia di Von Willebrand durante a gravidanza ùn face micca male à u zitellu, è hè dunque un metudu sicuru. Tuttavia, hè necessariu per u zitellu di fà un test geneticu dopu a nascita per verificà s'ellu hà o micca a malattia, è sì, per inizià u trattamentu.