Ciò chì pò esse u dulore di gomma

Cuntenutu
- 1. Povira igiene orale
- 2. Utilizazione di apparecchi è protesi
- 3. Cambiamenti ormonali
- 4. Tordulu
- 5. Cànceri
- 6. Gingivitis
- 7. Abscesu
- 8. Cancer
- 9. Dente di saviezza
- Quandu andà à u duttore
- Cumu trattà
- Rimedi casani
- 1. Elixir di salve orali
- 2. Idrata è pasta di mirra
U dulore à a gomma pò esse causatu da un spazzolamentu di i denti assai aggressivu o da un abusu di u filu dentale, o in casi più severi pò accade per via di malatie cum'è gingivite, tordu o cancheru.
U trattamentu cunsiste à risolve u prublema chì hè à l'urigine di u dulore in e gengive, tuttavia, si ponu aduttà misure per prevene è alleviale, cume una bona igiene orale, una nutrizione curretta o l'usu di un antisetticu è elixir curativo.
1. Povira igiene orale
E cattivi abitudini di igiene orale ponu causà prublemi dentali chì causanu dolore di gomme, cume gingivitis, ascessi o cavità, per esempiu. Dunque hè di primura di lavà i denti almenu 2 volte à ghjornu, soprattuttu dopu à pranzi, aduprendu u filu dentale è un lavu di bocca, cum'è Listerine o Periogard, per esempiu, per pulì cumpletamente a bocca, eliminendu u più batteriu pussibule.
Inoltre, hè ancu impurtante di lavà i denti senza applicà troppu forza, preferibilmente aduprendu una spazzola dolce, per ùn dannà e gengive. Eccu cumu si lavà i denti currettamente.
2. Utilizazione di apparecchi è protesi
Dispositivi è protesi ponu dà origine à prublemi in e gengive perchè ci hè una maggiore accumulazione di detriti alimentari è microorganismi, chì ponu causà infezioni. Inoltre, se sti dispositivi sò pocu adattati ponu causà gonfiore, infiammazione è mal di denti è dulore à a mascella è dolore à a gomma.
3. Cambiamenti ormonali
In e donne, fluttuazioni ormonali si verificanu spessu, cume in pubertà, durante u ciclu mestruale, in gravidanza è in menopausa, chì ponu influenzà e gengive.
Durante a pubertà è a gravidanza, a quantità di sangue chì scorre à e gengive hè più grande, chì pò lascialli gonfii, sensibili o dolorosi, è durante a menopausa i livelli di ormoni diminuiscenu, chì pò causà sanguinamentu è dolore in e gengive è cambiamenti di culore.
4. Tordulu
Se u dulore di a gomma hè accumpagnatu da un tintu biancastru nantu à a lingua è in e guance, pò esse una malatia di tordu, chì hè causata da una infezzione fungale da un fungu chjamatu Candida albicans, essendu più frequenti in i zitelli perchè anu l'immunità più bassa.
U trattamentu per a malatia di tordu consiste in l'applicazione di un antifungale in a regione colpita in forma di liquidu, crema o gel cum'è nistatina o miconazole, per esempiu. Amparate più nantu à questu trattamentu.
5. Cànceri
E piaghjerie sò una piccula lesione dulurosa chì di solitu apparisce nantu à a lingua è e labbre, è ponu ancu influenzà e gengive. Pò esse cagiunati da piaghe in bocca, cibi acidi o piccanti, carenze di vitamine, cambiamenti ormonali, stress o disordini autoimmuni.
E ferite di Canker ponu esse trattate cun un gel curativu o antisetticu o lavu in bocca, è tendenu à sparisce in circa 1 à 2 settimane, ma in caso contrario, duvete andà à u dentistu. Vede 5 cunsiglii sicuri per curà u tordulu.
6. Gingivitis
A Gingivitis hè una infiammazione di e gengive per via di l'accumulazione di placca nantu à i denti, causendu dolore trà i denti è rossu. Di solitu accade perchè l'igiene orale ùn hè micca adeguata, o per via di altri fattori cume l'usu di sigarette, denti incrinati o rotti, cambiamenti in ormoni, cancru, alcolu, stress, respirazione per a bocca, dieta scarsa, assunzione eccessiva di zuccheru, diabete mellitus, qualchi medicazione o pruduzzione insufficiente di saliva.
S'ella ùn hè trattata, a gengivitis pò purtà à parodontite, dunque hè impurtante d'andà à u duttore appena i primi sintomi cumpariscenu, cum'è u dulore, rossu è gonfiore di e gengive, gustu sgradevole in bocca, macchie bianche nantu à e gengive, rientrazione gingivale o a presenza di pus trà e gengive è i denti.
Scuprite cumu trattà a gingivitis in u video seguente:
7. Abscesu
In presenza di infezioni à a radica di u dente, un ascessu pò formassi in bocca, chì cunsiste in un saccu di tessutu infiammatu cù pus, chì pò causà dolore severi è gonfiore in e gengive. In questi casi, duvete andà immediatamente à u dentistu.
8. Cancer
U cancheru di a bocca pò cumincià nantu à a lingua, in a guancia, tonsille o gengive, è pò sembrà una ferita à un stadiu iniziale, chì ùn finisce mai per guarì. Per quessa, hè impurtante d'andà à u duttore se a ferita ùn si ne và dopu à circa 1 à 2 settimane. Vede cumu si face u trattamentu di u cancheru in bocca.
9. Dente di saviezza
A nascita di u dente di saviezza pò ancu causà dolore à e gengive, chì accade intornu à 17 à 21 anni. Se ùn avete micca altri sintomi associati, è se u dolore ùn hè micca assai severu, hè perfettamente normale chì accada.
Per alleviare u dolore pudete applicà un gelu cù benzocaina per esempiu o risciacquà cun un elixir antiinfiammatorio.
Quandu andà à u duttore
Se u dolore di a gomma persiste per un bellu pezzu è hè accumpagnatu da sanguinamentu, rossu è gonfiore di e gengive, rientrazione gengivale, dolore à a masticazione, perdita di denti o sensibilità di i denti à u fretu o u calore, duvete andà à u duttore per fà u trattamentu adattatu .
Cumu trattà
L'ideale hè di andà à u duttore appena i primi sintomi apparsu, tuttavia, u dolore di a gomma pò esse allevatu aduprendu e misure seguenti:
- Optate per spazzole più dolce;
- Aduprate un elisir orale antisetticu, curativu o antiinflamatoriu;
- Evite l'alimenti piccanti, acidici o assai salati;
- Aduprate un gelu direttamente nantu à e gengive, cù benzocaina, per esempiu.
In casu chì u dulore sia assai severu, si pò piglià analgesici cum'è paracetamol, per esempiu.
Rimedi casani
Un bonu modu per alleviare u dolore di a gomma hè di risciacquà cun una soluzione d'acqua salata calda parechje volte à ghjornu. Inoltre, ci sò altri rimedii casani chì ponu aiutà cù u dolore, cum'è:
1. Elixir di salve orali
Salva hà proprietà antisettiche, antiinfiammatorie è curative, dunque hè ideale per alleviare u dolore di a gomma.
Ingredienti
- 2 cucchiaini di salvia secca;
- 250 ml d'acqua bullente;
- mezza cucharadita di sale marinu.
Modu di preparazione
Mettite 2 cucchiaini di salvia in un bichjeru d'acqua bullente è lasciate riposà per 15 minuti, poi filtrate, aghjunghjite u sale marinu è lasciate raffreddà. Duvete risciacquà 60 ml dopu lavatu i denti è aduprà in un massimu di 2 ghjorni.
2. Idrata è pasta di mirra
Questa pasta hà una intensa azzione curativa nantu à e gengive infiammate è dolorose, è pò esse preparata cume:
Ingredienti
- Strattu di mirra;
- Hydraste in polvere;
- Garza sterile.
Modu di preparazione
Imbulighjate poche gocce di estrattu di mirra cù a polvere di idraste per fà una pasta spessa, è poi avvolge in garza sterile. Pone nantu à l'area affettata per una ora, duie volte à ghjornu.