Cosa hè u Drenaghju Posturale, à chì serve è quandu fà
Cuntenutu
U drenaggiu posturale hè una tecnica chì serve per eliminà a flegma da u pulmone attraversu l'azzione di a gravità, essendu utile principalmente in malatie cù una grande quantità di secrezione, cum'è fibrosi cistica, bronchiectasie, pneumopatia o atelettasia. Ma pò ancu esse adupratu in casa per aiutà à eliminà a flegma da i pulmoni in casu d'influenza o bronchite.
Usendu u drenaghju posturale mudificatu hè pussibule aduprà sta stessa strategia per rimuovere l'eccessu di fluidi in ogni parte di u corpu, in e gambe, i pedi, i bracci, e mani, è ancu in a regione genitale, secondu e necessità di a persona.
Per chì ghjè
U drenaggiu posturale hè indicatu ogni volta chì hè necessariu spostà i fluidi corporei. Cusì, hè particularmente indicatu per aiutà à eliminà e secrezioni respiratorie prisenti in u pulmone, ma da u listessu principiu pò ancu esse adupratu per sbuffà qualsiasi altra zona di u corpu.
Cumu fà drenaje posturale
Se vulete eliminà e secrezioni da u pulmone, duvete stà nantu à u stomacu in alto, in giù o di fiancu, nantu à una rampa inclinata, mantenendu a testa più bassa di u restu di u vostru corpu. U fisioterapeuta pò ancu aduprà a tecnica di toccu per ottene risultati megliu in l'eliminazione di e secrezioni respiratorie.
L'inclinazione pò esse trà 15-30 gradi ma ùn ci hè un tempu predeterminatu per stà in a pusizione di drenagiu, dunque tocca à u fisioterapeuta di decide quantu tempu pensa ch'ellu sia necessariu per ogni situazione.Pò esse indicatu di stà solu 2 minuti in a pusizione di drenaggiu posturale quandu trattamenti cum'è a vibrocompressione, per esempiu, sò assuciati, mentre pò esse indicatu di stà in a pusizione per 15 minuti. U drenaggiu posturale pò esse fattu 3-4 volte à ghjornu o à discrezione di u fisioterapeuta, ogni volta chì hè necessariu.
Per fà un drenaghju posturale, duvete seguità u principiu chì a parte gonfiata deve esse più alta di l'altura di u core. Cusì, se vulete sbuffà i vostri pedi, duvete chjinavvi in daretu, cù a perna più alta chè u restu di u vostru corpu. Se vulete staccà a manu, duvete tene tuttu u bracciu più altu chè u restu di u vostru corpu. Inoltre, per facilità ancu u ritornu venoso, u drenaje linfaticu pò esse effettuatu mentre in a posizione di drenaggio posturale.
Contraindicazioni
U drenaggiu posturale ùn pò esse realizatu quandu esiste una di e situazioni seguenti:
- Inghjulia à u capu o à u collu;
- Pressione intracraniale> 20 mmHg;
- Cirurgia spinali recente;
- Lesione acuta di a medula spinale;
- Edema pulmonare cun fallimentu cardiacu congestivu;
- Emoptisi;
- Fistula bronchopleurale;
- Frattura di a costula;
- Embolia pulmonaria;
- Effusion pleurale;
- Difficultà à stà in questa pusizione, per via di qualchì disagiu.
In questi casi, u drenaggiu posturale pò esse dannosu per a salute di l'individuu, rendendu difficiule à respirà, aumentendu a frequenza cardiaca o causendu un aumentu di pressione intracranica.
Segnali di periculu
Duvete cercà aiutu medicu se sperimentate i sintomi seguenti: mancanza di respiro, difficoltà à respirà, cunfusione mentale, pelle bluastra, tossu di sangue o dolore di pettu.