Esame CA-125: per chì serve è valori
Cuntenutu
L'esame CA 125 hè largamente adupratu per verificà u risicu di una persona di sviluppà alcune malatie, cume u cancheru ovarianu, l'endometriosi o u cisti ovarianu, per esempiu. Questa prova hè fatta da l'analisi di un campione di sangue, in cui si misura a concentrazione di a proteina CA 125, chì hè di solitu alta in cancru ovariu, essendu cunsiderata cum'è un marcatore per stu tippu di cancheru.
Ancu se a concentrazione di CA 125 supera i 35 U / mL in certe situazioni, ùn indica micca chì hè l'unicu strumentu diagnosticu, chì richiede ulteriori test per ghjunghje à a conclusione diagnostica. Malgradu questu, questu test pò esse adupratu per valutà u risicu di una donna di sviluppà u cancer di l'utru o di l'ovariu, per esempiu, cume e donne cun valori elevati di CA-125 sò generalmente più propensi à avè sti tipi di cancru. Vede i segni principali di u cancheru ovarianu è di l'endometriosi.
Per chì ghjè
L'esame CA 125 hè dumandatu da u duttore principalmente per aiutà à u diagnosticu di u cancheru ovarianu è per monitorà u sviluppu è a risposta à u trattamentu.
Inoltre, stu test pò esse dumandatu per identificà u cancheru di l'ovaru, l'endometriosi, a pancreatite, a malattia infiammatoria pelvica, a cirrosi è u cisti ovarianu cun altri testi, chì a concentrazione di sta proteina in u sangue hè ancu alta in queste situazioni.
Cumu l'esame hè fattu
U test CA-125 hè generalmente fattu da un picculu campionu di sangue presu cù una siringa, cum'è in ogni test di sangue, chì hè poi mandatu à u laboratoriu per analisi. Questa prova pò ancu esse effettuata analizendu u fluidu in u pettu o cavità addominale.
U dighjunu ùn hè micca necessariu per fà u test è u risultatu hè generalmente liberatu dopu à 1 ghjornu secondu u laboratoriu in u quale hè effettuatu.
Chì pò esse u risultatu cambiatu
U valore normale di CA 125 in u sangue hè finu à 35 U / mL, valori sopra chì sò cunsiderati alterati è, in a maiò parte di i casi, indicativi di cancru ovaricu o endometriosi, è u duttore deve dumandà altre prove per ghjunghje à a finale diagnosticu.
Inoltre, quandu u test hè adupratu per valutà u trattamentu di u cancheru, a diminuzione di i valori di solitu indica chì u trattamentu hè efficace. D'altra parte, quandu ci hè una crescita di a concentrazione di proteine in u sangue, pò significà chì u trattamentu ùn sia micca efficace, essendu necessariu cambià l'approcciu terapeuticu, o ancu per indicà metastasi.
Scuprite altri testi chì aiutanu à identificà diversi tipi di cancheru.