9 esercizii per dopu a cesariana è cumu fà
Cuntenutu
- Esercizii per e prime 6 settimane
- 1. Camina
- 2. Esercizii Kegel
- 3. Esercizii di postura
- 4. Stretchi di luce
- Esercizii dopu 6 settimane di cesarea
- 1. Ponte
- 2. Elevazione laterale di a gamba
- 3. Alzendu e ghjambe dritte
- 4. Luce addominale
- 5. Plancia in 4 supporti
- Cura durante l'esercitazioni
L'esercizii per dopu a cesariana serve per rinfurzà l'abdomen è a pelvis è cumbatte a flaccidità di u ventre. Inoltre, aiutanu à prevene a depressione postpartum, u stress è aumentanu l'umore è l'energia.
In generale, l'esercizii ponu esse iniziati circa 6 à 8 settimane dopu a cesariana, cù attività à bassu impattu, cume a camminata, per esempiu, puru chì u duttore abbia liberatu è a ripresa accada currettamente. Amparate più nantu à cumu duverebbe esse a recuperazione post-cesariana.
Alcune palestre permettenu à a classe di esse accumpagnata da u zitellu, ciò chì rende l'attività divertenti, in più di aumentà u ligame emotivu cù a mamma.
L'attività fisiche dopu a cesariana sò generalmente fatte in duie fasi, secondu a cundizione di a donna è a liberazione da u duttore:
Esercizii per e prime 6 settimane
In e prime sei settimane dopu a cesariana, se u duttore li permette, si ponu fà l'esercizii seguenti:
1. Camina
A caminata aiuta à a sensazione di benessere è deve esse fatta à pocu à pocu nantu à piccule distanze cume fà una spassighjata intornu à u bloccu è aumentà gradualmente a distanza percorsa. Verificate i benefici per a salute di camminà.
2. Esercizii Kegel
L'esercizii Kegel sò indicati per rinfurzà i musculi chì sustenenu a vejiga, l'intestinu è l'utru è ponu esse fatte durante a gravidanza o postpartum. Cusì, uni pochi di ghjorni dopu a cesariana è a rimozione di u cateteru urinariu, sti esercizii ponu esse realizati. Amparate à fà esercizii Kegel.
3. Esercizii di postura
Sia a gravidanza, a cesarea è l'allattamentu pò cuntribuisce à una postura povera. In a prima fase post-partum, una postura scarsa in l'attività di u ghjornu cum'è purtendu u zitellu, mette u zitellu in a culla o allattendu, pò causà mal di schiena.
Per evità u dolore di schiena è rinfurzà i musculi di l'abdomen è di u lombu, si ponu fà esercizii leggeri cum'è pusà nantu à una sedia cù u spinu drittu è e spalle prughjettate in daretu o fà una piccula rotazione di a spalla in daretu. Un altru eserciziu chì si pò fà, sempre à pusà nantu à a sedia, è assuciatu à a respirazione hè di inalà è alzà e spalle è abbassalli quandu si espira.
4. Stretchi di luce
L'allungamentu pò esse fattu ma cun un focusu nantu à u collu, e spalle, i bracci è e gambe, finu à ch'elli sò leggeri è ùn mettenu micca pressione nantu à a cicatrice di a cesariana. Vede alcuni esempii di allungamentu di u collu.
Esercizii dopu 6 settimane di cesarea
Dopu l'autorizazione medica per inizià attività fisica, ci sò alcuni esercizii chì ponu esse fatti in casa.
Queste esercitazioni ponu esse fatte 3 insemi di 20 ripetizioni circa 2 à 3 volte à settimana. Tuttavia, hè impurtante ùn fà esercizii assai pesanti cum'è stà più di 1 ora in palestra è passà più di 400 calorie chì pò diminuisce a produzzione di latte.
1. Ponte
ponteU ponte hè raccomandatu per rinfurzà i musculi di a pelvis, gluteali è di a coscia, in più di allungamentu è di furnisce stabilità à l'anca.
Cumu fà: stende nantu à a spalle cù e gambe è e bracce dritte, piegate e ghjinochje è sustene i vostri pedi in terra. Cuntratta i musculi di u pelvis è alza i fianchi da u pianu, mantenendu e mani in terra, per 10 secondi. Abbassa i fianchi è rilassa i musculi.
2. Elevazione laterale di a gamba
elevazione laterale di a gambaU levitu laterale di a gamba aiuta à rinfurzà i musculi di l'abdomen è di a coscia è, in più di tonificà i glutei.
Cumu fà: stende à fiancu cù e gambe dritte è senza cuscinu, alza u più altu cù una perna, senza piegà u ghjinochju per 5 secondi, è calate pianu. Fate l'eserciziu per l'altra gamba.
3. Alzendu e ghjambe dritte
alzà e gambe steseU sollevamentu di e gambe dritte hà u vantaghju di rinfurzà l'abdomen è migliora ancu a postura, in più di evità u dolore di schiena.
Cumu fà: stende nantu à a spalle cù e gambe è e braccia dritte è senza cuscinu, alzate u più altu pussibule cù e duie gambe inseme, senza piegà e ghjinochje per 5 secondi, è calate pianu.
4. Luce addominale
luce addominaleU lume addominale hè cunsigliatu per rinfurzà è tonificà l'abdomen, migliurà a respirazione, prevene prublemi di schiena, in più di aiutà à migliurà i muvimenti quotidiani.
Cumu fà: stesi nantu à u vostru spinu, senza cuscinu, cù e gambe piegate è e bracce tese, cuntrattate i musculi di a pelvis è alzate a parte superiore di u corpu u più altu pussibule, fighjulendu per 5 secondi, calendu pianu.
5. Plancia in 4 supporti
bordu nantu à quattru supportiA tavula in 4 supporti travaglia a resistenza è u rinfurzamentu di i musculi di l'addome, in più di u pavimentu pelvicu è di u diafragma, migliurendu ancu a respirazione.
Cumu fà: sustene i vostri goviti è i ghjinochji nantu à u pavimentu mantenendu a spalle dritta, cuntratta u vostru ventre per 10 secondi. Questu tempu deve esse aumentatu ogni settimana finu à chì ghjunghje à 1 minutu. Per esempiu, in a prima settimana 5 seconde, in a seconda settimana 10 seconde, in a terza settimana 20 seconde, ecc.
Cura durante l'esercitazioni
Alcune precauzioni da piglià durante l'eserciziu dopu a cesariana sò:
Beie assai liquidi per evità a disidratazione è ùn danneghjanu micca a produzzione di latte chì hà 87% d'acqua in a so cumpusizione;
Inizià attività pianu è pianu è dopu aumentà l'intensità, evitendu sforzi chì ponu causà ferite;
Purtate un braccialettu di sustegnu è aduprate dischi di allattamentu per assorbe u latte, sè avete un gocciolamentu, se allattate, per evità u disagiu durante l'attività fisica;
Smette l'attività fisica se sente qualchì dolore per evità ferite è cumplicazioni in u periodu postpartum.
L'attività acquatiche cum'è a natazione è l'aerobica in acqua devenu esse iniziate solu dopu u liberu di l'ostetricu, intornu à 30 à 45 ghjorni dopu a consegna, chì hè quandu u cervice hè digià chjosu currettamente, evitendu u risicu di infezioni.
L'esercizii fisichi post-cesariani aiutanu e donne à ricuperà u so corpu, migliurendu l'autostima è a fiducia. Scuprite 4 cunsiglii per perde u pesu veloci dopu à avè parturitu.