Cosa hè a gangrena, i sintomi, e cause è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Cirurgia di disbridamentu
- 2. Amputazione
- 3. Antibiotici
- 4. Bypass o angioplastia
- Cause pussibili
A gangrena hè una malatia grave chì si pone quandu qualchì regione di u corpu ùn riceve micca a quantità necessaria di sangue o soffre una infezione grave, chì pò causà a morte di i tessuti è causendu sintomi cum'è u dolore in a regione affetta, gonfiore è cambiamenti di pelle culore., per esempiu.
E regioni di u corpu chì sò più cumunemente affette sò e dita, i pedi, i bracci, e gambe è e mani.
A seconda di a gravità, di u locu o di e cause, a gangrena pò esse divisa in parechji tippi:
- Gangrena a gas: accade in i strati più prufondi di u musculu per via di l'infezzione da una batteria chì produce gas. Stu tippu hè più cumunu dopu infezioni di ferite o chirurgia;
- Gangrena secca: si sviluppa quandu una regione di u corpu ùn riceve micca a quantità necessaria di sangue è finisce per more per mancanza d'ossigenu, chì hè cumunu in e persone cun diabete è aterosclerosi;
- Gangrena bagnata: accade quandu una parte di u corpu soffre una infezzione grave chì provoca a morte di i tessuti, cum'è in u casu di brusgiature, ferite da fretu estremu, chì devenu esse trattate subitu, postu chì mettenu in periculu a vita di a persona;
- Gangrena di Fournier: nasce per via di un'infezzione in a regione genitale, essendu più frequente in l'omi. Amparate più nantu à sta malatia.
Sicondu a so causa è u statu di evoluzione, a gangrena pò esse guarita è, spessu, u trattamentu deve esse fattu mentre in ospedale.
Principali sintomi
I sintomi cumuni di gangrena includenu:
- Cambiamentu di u culore di a pelle in a regione, inizialmente diventendu rossu è dopu scuritu;
- Gonfiore di a pelle è sensibilità diminuita;
- Ferite o vesciche chì liberanu un liquidu puzzolente;
- Frebba;
- Pelli fredde in a regione affettata;
- Pelli chì ponu fà rumuri, cum'è u crepitiu, à u toccu;
- Pò esse u dulore in certi casi.
Siccome a gangrena hè una malattia chì s'aggrava lentamente cù u tempu, appena i cambiamenti in a pelle sò identificati, hè assai impurtante cunsultà un dermatologu o medicu generale per identificà u prublema è inizià un trattamentu adattatu, chì spessu a diagnosi precoce facilita a guarigione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a gangrena varieghja secondu a causa chì causa a morte di i tessuti, tuttavia, di solitu implica a rimozione di i tessuti chì sò stati dighjà affettati è a correzione di a causa, permettendu à u corpu di guarì.
Cusì, ponu esse aduprate diverse forme di trattamentu, chì includenu:
1. Cirurgia di disbridamentu
A chirurgia di disbridimentu si face in guasi tutti i casi per caccià i tessuti chì sò dighjà morti è chì impediscenu a guarigione è facilità a crescita di i batteri, evitendu chì l'infezzione si sparghji è chì u tessutu affettivu guarisca. Cusì, secondu a quantità di tissutu da caccià, pò esse necessariu solu una piccula chirurgia cù anestesia lucale, in l'uffiziu di u dermatologu, o una chirurgia maiò cù anestesia generale, in l'uspidale.
Un'altra opzione, aduprata soprattuttu in i casi cù una misura minore di tessutu mortu, hè l'usu di larve per rimuovere u tessutu influenzatu. Generalmente, sta tecnica hà risultati megliu in u cuntrollu di ciò chì hè eliminatu, postu chì e larve manghjanu solu u tessutu mortu, lasciandu sanu.
2. Amputazione
In i casi i più gravi, induve a gangrena si hè sparta in tuttu u membru è ci hè dighjà pocu tissutu sanu da salvà, u duttore pò avvisà l'amputazione, in cui tuttu u bracciu o a ghjamma affettata hè cacciatu per chirurgia per prevene a gangrena. di u corpu.
In questi casi, e protesi artificiali sò fatte ancu per rimpiazzà i membri affettati, aiutendu à mantene una parte di a qualità di vita di a persona.
3. Antibiotici
L'antibiotici sò aduprati ogni volta chì a gangrena hè causata da una infezzione è aiuta à eliminà u restu di i batteri dopu a chirurgia per eliminà u tessutu mortu, per esempiu. Siccomu hè più efficace per amministrà sti medicamenti per via di a vena, u trattamentu si face di solitu mentre in ospedale è cuminciatu prima o pocu dopu a chirurgia.
4. Bypass o angioplastia
Bypass è angioplastia sò duie tecniche chirurgiche chì sò abitualmente aduprate quandu a gangrena hè causata da un prublema chì rende difficile u passaghju di u sangue in una certa regione.
Cause pussibili
A gangrena nasce quandu i tessuti ùn ricevenu micca l'ossigenu necessariu per sopravvivere è, dunque, e cause principali includenu infezioni è prublemi di circulazione sanguigna cume:
- Diabete incontrollatu;
- Gravi brusgiature;
- Esposizione prolungata à u fretu stremu;
- Malatia di Raynaud;
- Picculi forti;
- Chirurgia;
- Sistema immunitariu debilitatu;
- Infezzione di ferite nantu à a pelle.
Inoltre, e persone chì fumanu, sò in sovrappeso, bevenu alcolu eccessivamente o anu un sistema immunitariu indebolitu anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà gangrena.
Hè impurtante seguità l'istruzzioni di u duttore per a cura di l'area di gangrena, perchè altrimente, ponu accade complicazioni, cume a coagulazione intravasculare disseminata o l'amputazione di u membru affettu.