Malatia di Lyme è Gravidanza: U mo Zitellu A Pigliarà?
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme?
- Trattamentu di a malatia di Lyme durante a gravidanza
- Prevenzione di a malatia di Lyme durante a gravidanza
- Linea di fondu
A malatia di Lyme hè una malattia causata da i batteri Borrelia burgdorferi. Hè passatu à l'omu attraversu u morsu di una zecca à zampe nere, cunnisciuta ancu cum'è una zecca di cervu. A malatia hè curabile è ùn face micca danni à longu andà, basta chì sia trattata prestu. Se vive in una zona induve queste zecche sò cumuni è passate u tempu fora, avete un risicu aumentatu di Lyme.
Allora chì succede sè avete a malatia di Lyme quandu site incinta? U zitellu hè in periculu?
In generale parlendu, u vostru criaturu deve esse sicuru, fintantu chì sia diagnosticatu è trattatu.
Leghjite puru per sapè di più nantu à cume prevene a malattia di Lyme è cosa fà se l'avete durante a gravidanza.
Chì sò i sintomi di a malatia di Lyme?
U primu segnu di a malatia di Lyme pò esse un rash chì apparisce da trè à 30 ghjorni dopu à a puntura di a zecca, in u situ di morsa. Questa eruzione hè differente da un nurmale rossu chì pare un morsu di bug: Pò esse rossu intornu à l'esternu è sembrà più chjaru à mezu, cum'è un bullseye. Sì avete un rash di tippu bullseye (o qualsiasi), fate verificà da u vostru duttore.
Micca tutti quelli chì piglianu a malattia di Lyme anu una rash. Puderete ancu avè sintomi simili à a gripe, cumprese:
- frebba
- brividi
- mali di corpu
- sintimu stancu
- mal di testa
Queste ponu accadere cù o senza l'eruzione.
«Siccomu i sintomi di a malatia di Lyme ponu imità a gripe o altre malatie virali, pò esse difficiule da diagnosticà. Ch'ella sia una donna cun a malatia di Lyme chì pò trasmette sta batteria da u tick à u so fatu ùn hè micca stata dimustrata ", dice Dr. Sherry Ross, MD, OB-GYN, è esperta di salute di e donne in Providence Saint John's Health Center in Santa Monica, California.
Se a malatia di Lyme ùn hè trattata per un periodu più longu, questi sò i sintomi addiziunali:
- u dulore è u gonfiore di l'articuli, simile à l'artrite, chì vene è va è si move trà e articulazioni
- debule musculare
- Paralisi di Bell, debbulezza o paralisi di u nervu faciale
- méningite, infiammazione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale
- sensazione severa debule o stanca
- battiti irregulari di u core
- inflammazione di u fegatu
- prublemi di memoria
- altre eruzioni cutanee
- dulore nervu
Trattamentu di a malatia di Lyme durante a gravidanza
Prima di inizià qualsiasi trattamentu, assicuratevi chì u vostru duttore sapi chì site incinta o pudete esse incinta. Fortunatamente, unu di i trattamenti antibiotici standard per a malatia di Lyme hè sicuru durante a gravidanza. L'antibioticu amoxicillina hè generalmente pigliatu trè volte à ghjornu per duie o trè settimane. Sè site allergicu à l'amoxicillina, u vostru duttore pò prescrive cefuroxima, un antibioticu diversu, presu duie volte à ghjornu invece. Un altru antibioticu chì hè adupratu per trattà a malatia di Lyme, a doxiciclina, ùn hè micca prescrittu à e donne incinte. Basatu nantu à i sintomi chì descrivi, u vostru duttore pò optà per dà l'antibioticu prima di urdinà testi di laboratorio, in modo da pudete iniziare u trattamentu u più prestu pussibule. Pudete ancu avè travagliu di laburatoriu, ancu se avete principiatu u trattamentu.
Prevenzione di a malatia di Lyme durante a gravidanza
U megliu modu per evità a malatia di Lyme hè di prevene i morsi di zecche. E persone chì campanu in u Nordeste è u Midwest sò in un risicu più altu perchè ci sò più zone boscose in queste regioni. Hè quì chì e zecche di u cervu sò cumune.
Eccu alcuni consiglii per prevene a malattia di Lyme:
- Pudete aiutà à prevene i morsi di zecche evitendu e zone induve campanu, cum'è erba alta è boschi pesanti.
- Sè site in questi lochi, portate maniche lunghe è pantaloni lunghi. Hè più faciule per e zecche à attaccà à a vostra pelle quandu hè esposta.
- Aduprate indumenti repellenti o trattati chì cuntenenu u repellente per insetti, DEET.
- Dopu à esse fora, cacciate i vostri vestiti per verificà u vostru corpu per e zecche. Chiede à qualcunu di aiutavvi à verificà a testa è u ritornu. Cambiate dinò i vostri panni.
Sè avete rimarcatu una tick nantu à u vostru corpu, hè impurtante di sguassalla subitu. A probabilità di a malattia di Lyme aumenta u più u tick hè attaccatu à voi. A rimozione di una tick in 48 ore riduce significativamente u risicu di a malatia di Lyme.
Eccu cumu per sguassà una tick, passu à passu:
- Aduprendu una coppia di pinzette à punta fine, pigliate a zicchina u più vicinu à a pelle chì pudete.
- Tirà drittu drittu senza torce e pinzette o stringhje troppu forte. Questu pò causà chì una parte di a zecca resti in a vostra pelle.
- Una volta chì a tick hè fora, pulite bè a vostra pelle cù alcolu o sapone è acqua.
- Sbarrazzatevi di a zecca viva scorrendula in i bagni, mettendula in strofendu alcolu, o sigillendula in un sacchettu per lampà in a spazzatura.
Linea di fondu
Sè vo site incinta o micca, pruvate à evità d'avè morsi di tick. Sì sì, caccià u tick u più prestu pussibule. Sì avete qualchì sintomi, duvete esse verificatu. Sì avete qualchì dubbitu, chjamate u vostru duttore.