Cosa hè a microcitosi è e cause principali
Cuntenutu
- Principali cause di Microcitosi
- 1. Talassemia
- 2. Sferocitosi ereditaria
- 3. Infezzioni
- 4. Anemia da carenza di ferru
- 5. Anemia di malatie croniche
Microcitosi hè un termine chì pò esse truvatu in u rapportu di l'emograma chì indica chì l'eritrociti sò più chjucu di u normale, è a presenza di eritrociti microcitichi pò ancu esse indicata in l'emograma. A microcitosi hè valutata aduprendu l'indice VCM o u Volume Corpusculare Mediu, chì indica a dimensione media di i globuli rossi, cù u valore di riferimentu trà 80,0 è 100,0 fL, tuttavia questu valore pò variare secondu u laboratoriu.
Per chì a microcitosi sia clinicamente impurtante, si raccomanda chì u risultatu di VCM sia interpretatu cun altri indici misurati in u conte di sangue, cume Emoglobina Corpusculare Media (HCM), quantità di emoglobina, Concentrazione Mediana di Emoglobina Corpusculare (CHCM) è RDW, chì hè l'indice chì indica a variazione di dimensione trà i globuli rossi. Amparate più nantu à VCM.
Principali cause di Microcitosi
Quandu u numeru di sangue mostra chì solu u VCM hè alteratu è u valore hè vicinu à u valore di riferenza, di solitu ùn li hè data impurtanza, pudendu raprisentà solu una situazione momentanea è esse chjamatu microcitosi discreta. Tuttavia, quandu i valori sò assai bassi hè impurtante verificà se qualchì altru indice hè cambiatu. Se l'altri indici valutati in u conte di sangue sò normali, si raccomanda di ripetere u conte di sangue.
Di solitu, a microcitosi hè liata à cambiamenti nutrizionali o ligata à a furmazione di emoglobina. Cusì, e principali cause di microcitosi sò:
1. Talassemia
A Talassemia hè una malattia genetica carattarizata da cambiamenti in u prucessu di sintesi di l'emoglobina, in quale ci hè una mutazione in una o più catene di globina, dendu risultati à cambiamenti funziunali in i globuli rossi In più di u VCM alteratu, hè prubabile chì altri indici sianu ancu alterati, cum'è HCM, CHCM, RDW è emoglobina.
Cume ci hè un cambiamentu in u prucessu di furmazione di l'emoglobina, u trasportu di l'ossigenu in i tessuti hè ancu alteratu, postu chì l'emoglobina hè responsabile di stu prucessu. Cusì, alcuni sintomi di talassemia si presentanu, cum'è stanchezza, irritabilità, pallore è alterazione in u prucessu respiratoriu. Amparate à ricunnosce i segni è i sintomi di talassemia.
2. Sferocitosi ereditaria
A sferocitosi ereditaria o congenita hè una malattia caratterizata da cambiamenti in a membrana di i globuli rossi, chì li rendenu più chjuchi è menu resistenti, cù un ritmu più altu di distruzzione di globuli rossi. Cusì, in questa malattia, in più di altri cambiamenti, menu globuli rossi è CMV riduttu ponu esse verificati.
Cum'è u so nome dice, a sferocitosi hè ereditaria, vale à dì, passa di generazione in generazione è a persona nasce cù questu cambiamentu. In ogni casu, a gravità di a malatia pò varià da persona à persona, è hè impurtante di inizià u trattamentu pocu dopu a nascita secondu a guida di l'hematologu.
3. Infezzioni
E infezioni croniche ponu ancu causà globuli rossi microcitichi, perchè a permanenza di l'agente rispunsevule di l'infezzione in u corpu pò traduce in carenze nutrizionali è cambiamenti in u sistema immunitariu, cambiendu micca solu l'indici ematologichi ma ancu altri parametri di laburatoriu.
Per cunfirmà l'infezzione, hè impurtante chì u duttore ordini è valutessi altri test di laboratorio, cume a misurazione di Proteina C-Reattiva (CRP), test di urina è test microbiologicu. A conta sanguigna pò suggerisce l'infezzione, ma sò necessarie altre prove per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
4. Anemia da carenza di ferru
L'anemia da carenza di ferru, chjamata ancu anemia da carenza di ferru, hè caratterizata da basse quantità di ferru chì circulanu in u sangue per via di una poca ingestione di ferru o per risultatu di sanguinamentu o di menstruazioni severe, per esempiu.
A diminuzione di a quantità di ferru interferisce direttamente cù a quantità di emoglobina, postu chì hè fundamentale in u prucessu di furmazione di l'emoglobina. Cusì, in mancanza di ferru, ci hè una diminuzione di a quantità di emoglobina, purtendu à l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume debolezza, stanchezza frequente, sintimentu svenimentu, perdita di capelli, indebulimentu di e unghie è mancanza di appetitu, per esempiu.
A maiò parte di i casi di anemia da carenza di ferru si producenu per via di carenze nutrizionali. Cusì, a suluzione hè di cambià l'abitudini alimentarii, aumentà u cunsumu d'alimenti ricchi in ferru, cum'è spinach, fagioli è carne. Vede cumu deve esse u trattamentu di l'anemia da carenza di ferru.
5. Anemia di malatie croniche
L'anemia di e malatie croniche hè un tipu cumunu di anemia chì si verifica in i pazienti chì sò ospedalizati, cù cambiamenti micca solu in u valore di CMV, ma ancu in HCM, CHCM, RDW è emoglobina. Stu tipu d'anemia hè più frequente in i pazienti cun infezioni croniche, malatie infiammatorie è neoplasmi.
Cum'è stu tipu d'anemia si face di solitu durante u trattamentu, u diagnosticu è u trattamentu sò stabiliti immediatamente per prevene ulteriori complicazioni per u paziente. Amparate più nantu à l'anemia di malatie croniche.