5 filmi chì si mettenu bè: Esperienze persunali di HIV è AIDS
Cuntenutu
- Cuscenza iniziale
- L'impattu persunale di una crisa di salute publica
- Fighjendu in daretu
- U più famosu gruppu di prutesta di u SIDA in u mondu
- I sopravviventi à longu andà mostranu a strada avanti
A manera chì l'HIV è u SIDA sò ritrattati è discututi in i media hè cambiatu tantu in l'ultimi decennii. Hè solu in u 1981 - menu di 40 anni fà - chì u New York Times hà publicatu un articulu chì hè diventatu infamamente cunnisciutu cum'è a storia di u "cancer gay".
Oghje, avemu assai più cunniscenze nantu à HIV è AIDS, oltre à trattamenti efficaci. A strada, i cineasti anu creatu arte è documentatu e realità di a vita di e persone è di e sperienze cù HIV è AIDS. Queste storie anu fattu più cà toccu u core di a ghjente. Anu sensibilizatu è messu in risaltu u visu umanu di l'epidemica.
Parechje di queste storie si concentranu soprattuttu nantu à a vita di l'omi gay. Quì, feghju un sguardu più profondu à cinque filmi è ducumentarii chì capiscenu bè in a riprisentazione di e sperienze di l'omi gay in l'epidemica.
Cuscenza iniziale
Più di 5.000 persone eranu morti da e cumplicazioni cunnesse à u SIDA in i Stati Uniti quandu "An Early Frost" era diffusatu l'11 di nuvembre di u 1985. L'attore Rock Hudson era mortu u mese nanzu, dopu esse diventatu a prima persona famosa à fà publicu a so U statutu di HIV prima di l'estate. HIV era statu identificatu cum'è a causa di u SIDA l'annu prima. È, dapoi a so appruvazione à l'iniziu di u 1985, un test di anticorpi HIV avia cuminciatu à fà sapè à a ghjente chì l'avia "e" è quale ùn.
U dramma fattu per a televisione hà attiratu un publicu di TV più grande di u Football di Lunedì Notte. Hà vintu trè di e 14 nominazioni à u Premiu Emmy ricevutu. Ma hà persu mezu mezu milione di dollari perchè i publicisti si sò infirmati di sponsorizà un filmu nantu à HIV-AIDS.
In "An Early Frost", Aidan Quinn - frescu di u so rolu di protagonista in "Desperately Seeking Susan" - riprisenta l'ambiziosu avucatu di Chicago Michael Pierson, chì hè bramosu di fà cumpagnu in a so impresa. Hè altrettantu bramosu di piattà a so rilazione cù Peter-amante di u live-in (D.W. Moffett).
A tosse pirata chì sintemu prima chì Michael si stà à u pianoforte à coda di a so mamma s'aggrava. Infine, si collappa durante u travagliu dopu à l'ore in u bufale d'avucatu. Hè ingressu à l'uspidale per a prima volta.
"U SIDA? Mi dicite chì aghju u SIDA? " »dice Michael à u so duttore, cunfusu è indignatu dopu à crede ch'ellu s'era prutettu. Cum'è parechje persone, ùn capisce ancu ch'ellu possa avè cuntrattu HIV anni nanzu.
U duttore assicura à Michael chì ùn hè micca una malatia "gay". "Ùn hè mai statu", dice u duttore. "L'omi gay sò stati i primi à ottene lu in questu paese, ma ci sò stati altri - emofilici, consumatori di droga per via endovenosa, è ùn si ferma micca quì".
Al di là di i capelli grossi è di e giacche à spalle larghe di l'anni 80, u ritrattu di un omu gay cù u SIDA in "An Early Frost" hè in casa. Più di trè decennii dopu, a ghjente pò sempre identificà cù u so dilema. Hà bisognu à dà à a so famiglia suburbana duie nutizie in listessu tempu: "Sò gay è aghju u SIDA".
L'impattu persunale di una crisa di salute publica
Esplorendu l'impattu di HIV è AIDS à un livellu intimu è persunale, "An Early Frost" hà stabilitu u ritmu per altri filmi chì seguitanu.
In u 1989, per esempiu, "Longtime Companion" hè statu u primu film di grande diffusione à cuncintrà si nantu à e sperienze di e persone cun HIV è AIDS. U nome di u filmu vene da u termine chì u New York Times utilizava in l'anni 80 per discrive u cumpagnu di listessu sessu di qualchissia chì hè morta da una malattia liata à u SIDA. A storia principia in realtà u 3 di lugliu di u 1981, quandu u New York Times hà publicatu u so articulu annantu à u "scoppiu" di un cancru raru in a cumunità gay.
Attraversu una seria di scene stampate à a data, guardemu u pedace devastante chì e malatie senza HIV è SIDA anu da parechji omi è u so circulu d'amichi. E condizioni è i sintomi chì vedemu includenu perdita di cuntrollu di a vescica, crisi, pneumonia, toxoplasmosi è demenza - trà altri.
A famosa scena di chjusura di "Longtime Companion" hè diventata per parechji di noi una spezia di preghera cumuna. Trè di i persunaghji camminanu inseme longu à a spiaggia di Fire Island, ricurdendusi di un tempu prima di u SIDA, dumandendusi di truvà una cura. In una breve sequenza di fantasia, sò circundati, cum'è una visita celestiale, da i so amichi caru partuti è i so cari - currendu, ridendu, vivi - chì troppu rapidamente spariscenu di novu.
Fighjendu in daretu
Avanzamenti in medicazione anu permessu di fà una vita longa è sana cù l'HIV, senza prugressione versu u SIDA è e so cumplicazioni cunnesse. Ma filmi più recenti palesanu e ferite psiculogiche di a vita per parechji anni cù una malattia altamente stigmatizata. Per parechji, quelle ferite ponu sente l'ossu - è ponu minà ancu quelli chì anu sappiutu sopravvivere da tantu tempu.
Interviste cù quattru omi gay - u cunsiglieru Shanti Ed Wolf, l'attivista puliticu Paul Boneberg, l'artista seropositivu Daniel Goldstein, u ballerino-fioristu Guy Clark - è l'infermiera eterosessuale Eileen Glutzer portanu a crisa di l'HIV in San Francisco à una vita viva è ricurdata in u documentariu di u 2011 "Eramu Quì". U filmu hè statu premiatu à u Sundance Film Festival è hà vintu parechji premii à u Documentariu di l'annu.
"Quandu parlu cù i ghjovani", Goldstein dice in u filmu, "Dicenu" Cumu era? "L'unica cosa chì a possu paragunà hè una zona di guerra, ma a maiò parte di noi ùn avemu mai campatu in una zona di guerra. Ùn avete mai saputu ciò chì a bomba avia da fà ".
Per l'attivisti di a cumunità omosessuale cum'è Boneberg, u primu direttore di u primu gruppu mundiale di prutesta di u SIDA, Mobilizazione contr'à u SIDA, a guerra hè stata annantu à dui fronti à a volta. Si sò battuti per risorse per affruntà HIV-SIDA ancu quandu si spinghjenu contr'à l'ostilità aumentata versu l'omi gay. "I picciotti cum'è mè", dice, "sò di colpu in stu picculu gruppu furzatu à trattà sta circustanza incredibile di una cumunità chì, in più d'esse odiata è sott'à attacca, hè oramai custretta da sola à pruvà à capì cumu trattà stu straordinariu disastru medicu ".
U più famosu gruppu di prutesta di u SIDA in u mondu
U documentariu nominatu à l'Oscar "How to Survive a Plague" offre un sguardu dietro le quinte di e riunioni settimanali di ACT UP-New York è di e proteste principali. Cumencia cù a prima prutesta, in Wall Street, di marzu 1987 dopu chì AZT hè diventatu u primu medicamentu approvatu da a FDA per trattà l'HIV. Era ancu a droga a più cara di sempre, custendu 10 000 $ à l'annu.
Forse u mumentu u più drammaticu di u filmu hè u vestimentu di l'attivista Larry Kramer di u gruppu stessu durante una di e so riunioni. "ACT UP hè statu ripresu da una fringe lunatica", dice. "Nuddu hè d'accordu cù qualcosa, tuttu ciò chì pudemu fà hè di presentà duie centu persone à una manifestazione. Què ùn hà da fà chì nimu paghi attenzione. Micca finu à ottene milioni fora. Ùn la pudemu micca fà. Tuttu ciò chì femu hè di coglie l'uni à l'altri, è di gridà à l'altri. A vi dicu listessa cosa chì l'aghju detta in u 1981, quandu ci eranu 41 casi: Finu à avè riunitu i nostri atti, noi tutti, simu boni cum'è morti ".
Queste parolle ponu parè paurose, ma sò ancu motivanti. Di fronte à l'adversità è e malatie, a ghjente pò mostrà una forza incredibile. U secondu membru più famosu di ACT UP, Peter Staley, riflette à questu versu a fine di u filmu. Dice: "Per esse quellu minacciatu di estinzione, è per micca stenditi, ma invece di alzà ci è di luttà contr'à a manera chì l'emu fatta, a manera chì avemu pigliatu cura di noi stessi è di l'altri, a buntà chì avemu dimustratu, l'umanità chì avemu dimustratu à u mondu, hè solu stupefacente, solu incredibile . "
I sopravviventi à longu andà mostranu a strada avanti
U listessu tipu di resistenza stupente appare in l'omi gay profilati in "Last Men Standing", u documentale di u 2016 pruduttu da u San Francisco Chronicle. U filmu si concentra nantu à e sperienze di sopravviventi à longu andà di u VIH in San Francisco. Si tratta di omi chì campanu cù u virus assai al di là di e so "date di scadenza" previste anni fà basatu annantu à e cunniscenze mediche di l'epica.
Nantu à u fondu stupente di San Francisco, u filmu intreccia l'osservazioni di ottu omi è una donna infermiera chì hà curatu e persone chì campanu cun HIV à l'ospedale generale di San Francisco dapoi u principiu di l'epidemia.
Cum'è i filmi di l'anni 80, "Last Men Standing" ci ramenta chì una epidemia vasta cum'è HIV-AIDS - UNAIDS riporta chì 76,1 milioni d'omi è donne anu cuntrattu l'HIV dapoi i primi casi segnalati in u 1981 - vene sempre à e storie individuali . E più belle storie, cum'è quelle di u filmu, ci ricordanu tuttu ciò chì a vita in generale si riduce à e storie chì dicemu noi stessi nantu à ciò chì e nostre esperienze, è in certi casi, a sofferenza, "significanu".
Perchè "Last Men Standing" celebra l'umanità di i so sughjetti - e so preoccupazioni, paure, speranza è gioia - u so messaghju hè universale. Ganimede, una figura centrale di u documentariu, offre un missaghju di saviezza duramente guadagnata chì pò prufittà à chiunque sia dispostu à sentelu.
"Ùn vogliu micca veramente parlà di u traumu è di u dulore ch'e aghju campatu", dice, "in parte perchè assai persone ùn volenu micca sentelu, in parte perchè hè cusì doloroso. Hè impurtante chì a storia campi ma ùn avemu micca da soffre per a storia. Vulemu liberà quellu traumu è passà à a vita viva. Allora mentre vogliu chì a storia ùn sia dimenticata, ùn vogliu micca chì sia a storia chì dirige a nostra vita. A storia di a resilienza, di a gioia, di a felicità di sopravvivere, di prosperà, di amparà ciò chì hè impurtante è preziosu in a vita - eccu ciò chì vogliu campà. "
John-Manuel Andriote, ghjurnalistu di salute è medicu di lunga data hè l'autore di Vittoria Differita: Cumu l'AIDS Cambia a Vita Gay in America. U so libru più recente hè Stonewall Strong: Gay Hero's Fight Heroic for Resilience, Good Health, and a Strong Community. Andriote scrive u Blog "Stonewall Strong" nantu à a resilienza per a Psicologia Oghje.