Paralisi facciale: chì hè, sintomi, cause principali è trattamentu
Cuntenutu
A paralisi faciale, cunnisciuta ancu cum'è paralisi faciale periferica o paralisi di Bell, hè un disordine neurologicu chì si verifica quandu u nervu facciale hè influenzatu per qualchì ragione, purtendu à sintomi cum'è bocca storta, difficoltà à muvà a faccia, mancanza di espressione nantu à una parte di u visu o solu a sensazione di zingara.
A maiò parte di u tempu, a paralisi faciale hè temporanea, derivante da una infiammazione intornu à u nervu facciale chì pò apparisce dopu una infezione da virus, cum'è in u casu di l'herpes simplex, l'herpes zoster, citomegalovirus (CMV), Epstein-Barr (EBV), rubella , urti, o malatie immune, cum'è a malatia di Lyme.
Se si osservanu sintomi di paralisi facciale, hè impurtante cunsultà un medicu generale per identificà s'ellu ci hè qualchì prublema chì abbia bisognu di trattamentu. Inoltre, se sperimentate altri sintomi cum'è disorientazione, debulezza in altre parte di u corpu, frebba o svenimentu, hè impurtante d'andà immediatamente à u duttore, chì pò esse un segnu di prublemi più gravi, cum'è un colpu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di paralisi faciale includenu:
- Bocca storta, chì hè più evidente quandu si prova à surrisu;
- Bocca asciutta;
- Mancanza di spressione da un latu di a faccia;
- Incapacità di chjude cumpletamente un ochju, alzà un sopracciglio o aggrottare la fronte;
- Dolore o zingara in capu o mascella;
- Aumentata sensibilità sonora in una orella.
U diagnosticu di paralisi facciale hè fattu per mezu di l'osservazione di u duttore è, in a maiò parte di i casi, ùn hè micca necessariu di fà esami cumplementari. Tuttavia, per assicurassi chì hè solu una paralisi facciale periferica, pudete aduprà risonanza magnetica, elettromiografia è analisi di sangue, per esempiu, per truvà a diagnosi esatta.
Cumu hè fattu u trattamentu
Generalmente, u trattamentu per a paralisi facciale consiste in l'amministrazione di medicinali corticosteroidi, cum'è prednisone, à chì un antivirale cume u valaciclovir pò esse aghjuntu, tuttavia, u duttore u raccomanda solu in certi casi.
Inoltre, hè ancu necessariu fà terapia fisica è applicà gocce lubrificanti per prevene l'ochju seccu. L'usu di gocce d'ochji o di lacrime artificiali hè di primura per mantene l'ochju affettuatu idratatu currettamente è per riduce u risicu di danni à a cornea. Per dorme, duvete appiccicà un unguentu prescrittu da u duttore è aduprà una prutezzione per l'ochji, cum'è una benda, per esempiu.
E persone chì sperimentanu u dolore assuciatu à a paralisi ponu ancu aduprà un analgésicu o antiinflamatori, cum'è paracetamol o ibuprofene, per esempiu.
Cumu hè fatta a fisioterapia
A fisioterapia utilizza esercizii facciali per rinfurzà i musculi è migliurà i muvimenti è e spressioni facciali. Tuttavia, hè impurtante chì questi esercizii sianu fatti parechje volte à u ghjornu, ogni ghjornu, per arricchisce u trattamentu. Dunque, in più di e sessione cù u fisioterapeuta hè di primura di fà l'esercizii in casa, è qualchì volta si pò fà sessioni cun un logopedu.
Scuprite alcuni esempi di esercizii chì ponu esse fatte per a paralisi di Bell.
Ciò chì pò causà paralisi
A paralisi di u visu si face per indebulimentu di i nervi in a faccia chì paralizza i musculi facciali. Alcune di e possibili cause di paralisi sò:
- Cambiamentu bruscu di temperatura;
- Stress;
- Traumu;
- Infezzione virale cun herpes simplex, herpes zoster, citomegalovirus o altri;
- Pò esse raramente una cunsequenza di altre malatie.
Cusì, a paralisi pò accade in u percorsu di u nervu facciale mentre hè sempre in u cervellu o fora di ellu. Quandu si verifica in u cervellu, hè una conseguenza di un colpu è vene cù altri sintomi è sequele. Quandu si faci fora di u cervellu, in u percorsu di a faccia, hè più faciule da esse trattatu è, in questu casu, hè chjamatu visu perifericu o paralisi di Bell.