Morte Nera: chì hè, sintomi, trattamentu è trasmissione
Cuntenutu
- Principali sintomi
- 1. Pesta bubonica o pesta Nera
- 2. Pesta setticemica
- 3. Pesta pneumatica
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Trasmissione di pesta bubonica
- Cumu evità di piglià a Pesta
- Cumu hè fattu u trattamentu
A pesta nera, cunnisciuta ancu cum'è pesta bubonica o simpliciamente Pesta, hè una malatia grave è spessu fatale causata da i batteriYersinia pestis, chì si trasmette per via di pulci da animali roditori à umani.
Questa pesta hà avutu un focu assai impurtante in u Medievu, causendu a morte di quasi u 30% di a pupulazione di l'Europa, in ogni modu, oghje hè abbastanza rara, essendu più frequente in certi lochi in l'Africa subsahariana è in l'isule di Madagascar , per esempiu. esempiu. In Brasile, l'ultimi casi segnalati sò stati dopu l'annu 2000, cù solu trè casi in tuttu u paese, in Bahia, Ceará è Rio de Janeiro.
Quandu ci hè un suspettu di peste nera hè assai impurtante cercà aiutu medicu u più prestu pussibule, cum'è in e persone chì ùn sò micca sottumessi à trattamentu in 48 ore e probabilità di curazione sò assai basse.
Principali sintomi
Ci hè 3 tippi principali di peste, chì varienu secondu cumu si hè trasmessa a malatia è i sintomi presentati:
1. Pesta bubonica o pesta Nera
Hè u tippu più cunnisciutu di pesta chì provoca sintomi cum'è:
- Febbra sopra à 38 ° C;
- Chills constante;
- Mal di testa assai severu;
- Stanchezza eccessiva;
- Lingua (nodi linfatichi) assai gonfia è dulurosa, chì sò chjamati pupulare bubo.
I ganglii sò generalmente infiammati vicinu à u morsu di pulce, ma se u trattamentu ùn hè micca iniziatu, l'infezzione pò sparghje in u sistema linfaticu, affettendu u corpu interu.
2. Pesta setticemica
A pesta setticemica si faci quandu a batteria Pesta si multiplica in u sangue è, dunque, in più di stanchezza eccessiva, frebba è brividi, hè ancu cumunu per altri segni cum'è dulore addominale severu è macchie viole nantu à a pelle, causate da sanguinamentu sottu à a pelle pelle.
Inoltre, alcune zone di a pelle ponu diventà nere per via di a morte di i tessuti, chì hè più cumunu in u nasu, e dite è i dita.
3. Pesta pneumatica
Stu tipu di pesta hè accumpagnatu da u sviluppu di pulmonite è, dunque, alcuni segni frequenti includenu:
- Difficultà à respirà;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Dolore di pettu;
- Tosse custante chì pò cuntene sangue.
A pesta pneumatica pò nasce da l'inhalazione di particelle contaminate da e feci di i topi, ma hè ancu una cumplicazione cumuna di altri tippi di peste, in particulare a pesta setticemica, quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu à tempu. U periodu d'incubazione varieghja da 1 à 3 ghjorni.
Ancu s’ella hè più rara, stu tippu di pesta hè abbastanza periculosa, soprattuttu perchè si pò sparghje attraversu a tosse o i starnutimenti trà e persone, soprattuttu in i lochi chjusi è cù una ventilazione artificiale o diminuita. Cusì, e persone cun stu tipu di pesta devenu esse tenute isolate.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Di solitu u diagnosticu di Pesta hè suspettatu per mezu di l'infurmazioni furnite da a persona in relazione à a so abitudine di vita, per esempiu, s'ellu era in lochi cù casi di malattia, in più di a presenza di segni o sintomi indicativi di a malattia, cume gonfiore di l'acqui, frebba è stanchezza eccessiva.
Tuttavia, per cunfirmà u diagnosticu, si pò fà un test di sputum, sangue è / o fluidi, è ancu una biopsia di un pezzu di tessutu presu da una lingua, per esempiu, per identificà a presenza di u batteriu. Yersinia pestis, cunfermendu a malatia.
Trasmissione di pesta bubonica
A trasmissione di a pesta nera si face in a maiò parte di i casi per mezu di roditori, soprattuttu di topi, ma nurmalmente a malattia ghjunghje à l'omu attraversu pulci. Hè perchè, dopu avè fattu more u topu, a pulga migra di solitu versu altri corpi per cuntinuà à alimentassi cù u sangue. Per questa ragione, a malattia pò nasce ancu in altri animali morsi, cum'è i misgi o i cani.
Ancu s'ellu hè più raru, a pesta pò ancu passà da una persona à l'altra, ma questu hè sopratuttu veru in i casi di pesta pneumonica, induve a batteria pò esse trasmessa da e goccioline rilasciate quandu tossisce o starnutisce. Un'altra forma pussibile di trasmissione hè u cuntattu cù u sangue o i fluidi di altre persone o animali infettati.
Cumu evità di piglià a Pesta
Unu di i modi più efficaci per prevene a pesta bubonica hè di cuntrullà a populazione di roditori. Per fà questu, in casa, hè megliu evità l'accumulazione di spazzatura, in particulare cartone è magazini antichi, per esempiu, postu chì i topi usanu stu tipu di materiale per fà u so nidu.
Inoltre, un'altra tecnica di prevenzione di malatie hè di trasmette prudutti di pulci à l'animali domestici, soprattuttu se sti animali surtenu in strada.
Se ci hè un focu di peste, u repellente deve esse applicatu ancu à a pelle per tene fora l'insetti è e pulci chì ponu esse infettate. Tuttavia, sè avete qualchì segnu suspettu o sintomi di peste, duvete andà immediatamente à l'ospedale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per ogni tipu di pesta deve esse fattu cù l'usu di antibiotici indicati da u duttore. Durante u trattamentu hè necessariu stà in l'uspidale in una stanza d'isolamentu, per evità di trasmette a malattia à altre persone.
Idealmente, u trattamentu deve esse iniziatu appena i primi sintomi cumincianu postu chì ci hè un risicu di pesta chì porta à morte in menu di 24 ore, cù u più grande risicu e prime 15 ore dopu à l'iniziu di i sintomi. Cusì, s'ellu ci hè un suspettu di a malatia, hè assai impurtante d'andà prestu à l'uspidale per cunfirmà u diagnosticu è cumincià à aduprà l'antibioticu. Capite cumu si face u trattamentu per a pesta nera.