Salmonellosi: sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A salmonelosi hè un avvelenamentu alimentariu causatu da un batteriu chjamatuSalmonella. A forma più cumuna di trasmissione di sta malattia à l'omu hè di manghjà cibi contaminati, è di abitudini di igiene povere.
U Salmonella hè un batteriu chì agisce nantu à l'intestini, induve si multiplica è pò entre in u sangue è ghjunghje à altri organi aumentendu cusì a gravità di l'infezzione. Tuttavia, in a maiò parte di i casi ùn ci hè bisognu di trattamentu specificu, cuntrullendu solu i sintomi di vomitu è diarrea, per esempiu.
Sintomi di Salmonellosi
I sintomi di salmonellosi apparisce trà 8 è 48 ore dopu u cunsumu di l'alimentu contaminatu o u cuntattu cù l'animali infettatu, resultendu in un disagiu gastrointestinale è altri sintomi, cume:
- Dolori di panza;
- Diarrea;
- Pò esse a frebba;
- Chills;
- Mal di testa;
- Malaise;
- Nausea è vomitu;
- Ci pò esse sangue in e feci.
L'infezioni più gravi accadenu più facilmente in anziani è zitelli, per via di a sensibilità di u sistema immunitariu è, dunque, ci hè un risicu più grande di presentà sintomi relativi à a disidratazione. Vede cumu ricunnosce l'infezzione da Salmonella.
Cumu accade a contaminazione
A salmonelosi hè una malattia causata da i batteri Salmonella, chì si pò truvà in animali, cum'è ghjalline, porci, rettili, anfibii, vacche è animali domestici, cum'è cani è misgi, per esempiu. Cusì, qualsiasi alimentu chì vene da st'animali o chì sia entratu in cuntattu cù e so feci pò esse cunsideratu cum'è una via di trasmissione per a salmonellosi.
In questu modu, a contaminazione da Salmonella pò accade quandu si beie acqua o cibu contaminati, cum'è verdure, ova, frutti, latte micca pasturizatu è carne. A contaminazione cù carne è ova si faci quandu sti cibi sò cunsumati crudi o rari.
U diagnosticu di sta malatia hè fattu per mezu di l'analisi di e feci è, dopu avè cunfirmatu u diagnosticu, u duttore pò indicà u trattamentu più adattu, è l'usu di antibiotici, antiemetici è rimpiazzamentu di fluidi pò esse indicatu per prevene a disidratazione.
Trattamentu di Salmonellosi
In certi casi, a salmonellosi pò causà una disidratazione severa, chì richiede a sostituzione di fluidi per mezu di u siero. Di solitu ùn ci hè bisognu di trattamentu specificu, solu in i casi induve a batteria ghjunghje à u sangue, causendu sintomi più severi, è l'usu di antibiotici hè raccomandatu.
A durata di u trattamentu dipende da l'organi affettati da l'età è da e condizioni di salute di i pazienti, in più di l'occorrenza di altri sintomi, cume u dolore articulare, difficoltà à urinare, infiammazione in l'ochji è artrite.
Vede cumu preparà u seru casanu in stu video:
Stu seru casanu deve esse pigliatu cum'è sustitutu di l'acqua, è sempre dopu à un episodiu di vomitu o diarrea per rimpiazzà i fluidi è i minerali.
Cumu prevene
A salmonellosi pò esse prevenuta per mezu di a manipolazione curretta è a preparazione di l'alimentu. Per evità a cuntaminazione hè cunsigliatu di manghjà solu carne ben fatta, lavà e mani prima di manighjà è cunsumà alimenti è evità di manghjà insalate è frutti senza peli in snack bar è ristoranti, chì l'abitudini d'igiene di sti lochi ùn sò micca cunnisciute.
Quandu lavate frutti è ligumi currettamente, Salmonella hè eliminatu senza pussibilità di cuntaminazione. Vede cumu lavà e verdure per eliminà sta batteria.