Dumande da Fà à u Vostru Medicu Quandu Cuntene u Medicamentu Oppiaceu
Cuntenutu
- 1. Quantu tempu ci vole per affinà ste droghe?
- 2. Quantu mi durerà per caccià cumpletamente i oppioidi?
- 3. Chì devu fà sì aghju sintomi di astinenza?
- 4. Quantu volte ti devu vede?
- 5. È se aghju sempre u dulore?
- 6. Induve possu truvà aiutu mentre stò svezzendu a droga?
- Purtà si
L'oppiacei sò un gruppu di farmaci assai forti per alleviare u dolore. Pò esse utili per brevi periodi, cume a recuperazione da una chirurgia o una ferita. Ma stà nantu à elli per troppu longu pò mette à u risicu di effetti collaterali, dipendenza è sovradosaggio.
Pensate à piantà l'usu di oppioidi una volta chì u vostru dolore hè sottu cuntrollu. Altre ragioni per smette di piglià un oppiaceu includenu:
- Ùn aiuta più cù u vostru dolore.
- Provoca effetti collaterali cum'è sonnolenza, stinzia, o prublemi di respirazione.
- Duvete piglià più di a droga per uttene u listessu sollievu cum'è prima.
- Site diventatu dipendente di a droga.
Se site nantu à un oppiaceu per duie settimane o menu, duverebbe pudè finisce a vostra dosa è piantà. Ma se l'avete pigliatu per più di duie settimane o sì in una dosi alta (più di 60 milligrammi à ghjornu), averete bisognu di l'aiutu di u vostru duttore per affinassi lentamente di a droga.
A fermata di oppioidi troppu rapidamente pò purtà à sintomi di ritruvamentu cum'è dolore musculare, nausea, brividi, sudore è ansietà. U vostru duttore vi aiuterà à affinà lentamente a vostra medicazione per evità u ritruvamentu.
Eccu sei dumande da dumandà à u vostru duttore mentre site prontu à affinà u vostru medicamentu oppiaceu.
1. Quantu tempu ci vole per affinà ste droghe?
Rallentà troppu rapidamente i oppioidi porterà à sintomi di astinenza. Se vulete abbandunà a droga in pochi ghjorni, u modu più sicuru per fà hè in un centru cuntrullatu.
Riduce a vostra dosa da circa 10 à 20 per centu ogni una à trè settimane pò esse una strategia sicura chì pudete fà da soli. Abbassà gradualmente a dosa cù u tempu vi aiuterà à evità i sintomi di astinenza è darà à u vostru corpu a pussibilità di abituassi à ogni nova dose.
Alcune persone preferenu una cunica ancu più lenta, riducendu a so dose di circa 10 per centu à u mese. U vostru duttore vi aiuterà à sceglie u calendariu chì serà u più faciule per voi di seguità.
Una volta chì site falatu à a minima dosi pussibule, pudete cumincià à aumentà u tempu trà e pillule. Quandu ghjunghjite à u puntu duve pigliate solu una pillula à ghjornu, duvete pudè piantà.
2. Quantu mi durerà per caccià cumpletamente i oppioidi?
Ciò dipende da a dosa chì stavate pigliendu, è da quantu lentamente state riducendu a vostra dose. Aspettatevi di passà qualchi settimane o mesi affinendu a droga.
3. Chì devu fà sì aghju sintomi di astinenza?
Un calendariu cunicu graduale vi aiuterà à evità i sintomi di astinenza. Sì avete sintomi cum'è diarrea, nausea, ansietà, o prublemi per dorme, u vostru duttore pò raccomandà farmaci, cambiamenti di stile di vita, o cunsiglii per a salute mentale.
Altri modi per alleviare i sintomi di astinenza includenu:
- marchjà o fà altri esercizii
- praticà tecniche di rilassamentu cum'è respirazione prufonda o meditazione
- beie acqua in più per stà idratatu
- manghjendu pasti nutritivi tutta a ghjurnata
- stà ottimistu è pusitivu
- aduprendu tecniche di distrazione cume a lettura o l'ascoltu di musica
Ùn turnate micca à a vostra antica dosi d'opioidi per prevene i sintomi. Sì avete difficultà cù u dolore o a rinuncia, vedi u vostru duttore per cunsiglii.
4. Quantu volte ti devu vede?
Visiterete u vostru duttore nantu à un calendariu regulare mentre scappate l'opioide. Durante questi appuntamenti, u vostru duttore monitorerà a vostra pressione sanguigna è altri segni vitali, è verificerà u vostru prugressu. Pudete avè urina o analisi di sangue per verificà u livellu di droghe in u vostru sistema.
5. È se aghju sempre u dulore?
U vostru dolore pò sbuccà dopu chì smette di piglià oppiacei, ma solu temporaneamente. Duvete cumincià à sente è funziunà megliu una volta chì site fora di a droga.
Ogni dulore chì avete dopu avè diminuitu i oppioidi pò esse gestitu in altri modi. Pudete piglià un analgésicu non narcoticu, cum'è acetaminophen (Tylenol) o ibuprofen (Advil, Motrin). Oppure, pudete pruvà approcci non medicinali, cum'è ghiacciu o massaggio.
6. Induve possu truvà aiutu mentre stò svezzendu a droga?
L'oppiacei pò esse un abitudine difficiule da rompe. Assicuratevi di avè un sustegnu mentre si diminuiscenu, soprattuttu se avete pigliatu queste droghe per un bellu pezzu è sò diventati dipendenti da elli.
Puderete bisognu di vede un prufessiunale di salute mentale per aiutà à scendene da oppioidi. Oppure, pudete unisce un gruppu di supportu cum'è Narcotici Anonimi (NA).
Purtà si
L'oppiacei ponu esse assai utili per alleviare u dolore à breve termine, ma ponu causà prublemi se stai sopra à elli per troppu longu. Una volta chì cuminciate à sentite megliu, parlate cù u vostru duttore nantu à opzioni di dolore più sicure è dumandate cumu affinà i vostri oppiacei.
Aspettatevi di passà qualchi settimane o mesi lentamente svezzendu voi stessi da queste droghe. Visitate cù u vostru duttore regularmente durante questu tempu per assicurà chì a cunica viaghja bè, è chì u vostru dolore hè sempre bè cuntrullatu.