Ciò chì pò esse vomitu giallu, verde o neru
Cuntenutu
U vomitu hè una di e risposte nurmali di u corpu à a prisenza di sustanzi stranieri o microorganismi in u corpu, però pò ancu esse un segnu di malatie gastriche, è deve dunque esse investigatu è trattatu u più prestu pussibule.
U culore di u vomitu pò ancu indicà u statu di salute di a persona, chì pò esse giallu o verde in casu di raffreddori o ancu à dighjunu, o neru quandu ci sò malatie digestive gravi chì portanu à sanguinamentu in l'organi di u sistema digestivu è risultanu in a liberazione di sangue per a bocca.
U culore di u vomitu pò informà u duttore nantu à a salute di a persona, pudendu cusì inizià u trattamentu è prevene cumplicazioni.
1. Vumitu giallu o verde
U vomitu giallu o verde indica principalmente a liberazione di bile chì si trova in u stomacu, spessu per via di u digiunu, un stomacu vacu o ostruzione intestinale, per esempiu. A bile hè una sustanza prodotta da u fegatu è almacenata in a cistifellea è a so funzione hè di prumove a digestione di i grassi è di facilità l'assorbimentu di nutrienti in l'intestinu.
Dunque, quandu u stomacu hè viotu o quandu a persona hà una cundizione chì porta à l'ostruzzione intestinale, è a persona vomita tuttu u cuntenutu di u stomacu, è cumincia à liberà a bile attraversu u vomitu è più a bile hè liberata, u vomitu hè più verde. .. Oltre à a liberazione di bile, u vomitu verde o giallu pò esse causatu da:
- Presenza di flegma, essendu più cumuni in i zitelli cun raffreddore o influenza;
- Cunsumu di cibu o bevande gialli o verdi;
- Rilasciu di pus per una infezzione;
- Avvelenamentu.
U vomitu giallu o verde ùn riprisenta micca di solitu situazioni gravi, è pò esse solu un'indicazione chì u stomacu hè viotu, per esempiu. Tuttavia, quandu hè accumpagnatu da altri sintomi o quandu hè assai frequente pò significà gravi prublemi di salute, hè impurtante andà à u duttore.
Cosa da fà: Oltre à cunsultà u gastroenterologu o medicu generale quandu u vomitu hè frequente o hè assuciatu à altri sintomi, hè ancu impurtante di beie assai liquidi, cum'è acqua o acqua di coccu, per prevene a disidratazione è u peghju di i sintomi, in più di mantene un dieta equilibrata è sana.
2. Vòmitu neru
U vomitu neru hè di solitu indicativu di sanguinamentu gastrointestinale, custituitu principalmente di sangue micca digeritu è hè chjamatu emematesi. Di solitu u sangue neru pare assuciatu à altri sintomi, cum'è vertigini, sudore fretu è feci sanguinose.
U sanguinamentu gastrointestinale currisponde à u sanguinamentu in qualchì locu in u sistema digestivu, chì pò esse classificatu cum'è altu o bassu secondu l'organu toccu. Questa sanguinazione pò esse causata da a presenza di ulcere in u stomacu o di l'intestinu, a malattia di Crohn è u cancheru di l'intestinu o di u stomacu, per esempiu.
Amparate più nantu à u vomitu cù sangue.
Cosa da fà: In casu di vomitu neru, hè impurtante d'andà à u duttore u più prestu pussibule per chì i testi ponu esse fatti è a causa pò esse identificata, inizendu u trattamentu, chì pò esse fattu per trasfusione di sangue, usu di medicazione o ancu chirurgia , secondu a causa. Inoltre, hè ancu cunsigliatu di beie assai liquidi per evità a disidratazione.