Autore: Monica Porter
Data Di Creazione: 22 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Nuvembre 2024
Anonim
Real Talk feat. Shiva
Video: Real Talk feat. Shiva

Cuntenutu

L'attuale scoppiu mundiale di COVID-19 hà lasciatu parechje persone cun preoccupazioni per a diffusione di sta nova malattia. Tra queste preoccupazioni ci hè una impurtante questione sottostante: Cosa hè esattamente una pandemia?

A diffusione di u novu coronavirus, SARS-CoV-2, hè stata ufficialmente definita cum'è una pandemia da l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS), per via di a so emergenza improvvisa è di espansione in u mondu.

In questu articulu, esploreremu ciò chì definisce una pandemia, cumu si preparanu per una pandemia, è quante pandemie ci anu influenzatu in a storia recente.

Chì hè una pandemia?

Sicondu a, una pandemia hè definita cum'è a "diffusione mundiale di una nova malattia".

Quandu una nova malattia emerge per a prima volta, a maiò parte di noi ùn mancanu l'immunità naturale per luttà contr'à ella. Questu pò causà una sparghjera improvvisa, à volte rapida, di a malattia trà e persone, in tutte e cumunità è in u mondu. Senza un'immunità naturale per luttà contr'à una malattia, parechje persone ponu diventà malate mentre si diffonde.


L'OMS hè incaricata di annuncià l'emergenza di una nova pandemia basata nantu à cume a diffusione di a malattia si adatta à i seguenti:

  • Fase 1. I virus chì circulanu trà e pupulazioni animali ùn sò micca stati dimustrati per trasmette à l'omi umani. Ùn sò micca cunsiderati cum'è una minaccia è ci hè pocu risicu di pandemia.
  • Fase 2. Un novu virus animale chì circula trà e pupulazioni animali hè statu dimustratu per trasmette à l'esseri umani. Stu novu virus hè cunsideratu cum'è una minaccia è signaleghja u risicu potenziale di una pandemia.
  • Fase 3. U virus animale hà causatu malatie in un picculu gruppu di esseri umani per via di a trasmissione animale à umanu. Tuttavia, a trasmissione da umanu à umanu hè troppu bassa per causà focolai di a cumunità. Ciò significa chì u virus mette l'omu in periculu ma hè improbabile di causà una pandemia.
  • Fase 4. Ci hè stata a trasmissione da l'omu à l'omu di u novu virus in un numeru abbastanza considerableu da purtà à focolaie di a cumunità. Stu tipu di trasmissione trà l'omu signaleghja un altu risicu di sviluppà una pandemia.
  • Fase 5. Ci hè stata a trasmissione di u novu virus in almenu dui paesi in u. Ancu se solu dui paesi sò stati affettati da u novu virus à questu puntu, una pandemia glubale hè inevitabile.
  • Fase 6. Ci hè stata a trasmissione di u novu virus in almenu un paese in più in a regione OMS. Questu hè cunnisciutu cum'è u fase pandemica è signaleghja chì una pandemia glubale hè attuale.

Cumu pudete vede sopra, e pandemie ùn sò micca necessariamente definite da u so ritmu di crescita ma piuttostu da a diffusione di a malattia. Tuttavia, capisce u ritmu di crescita di una pandemia pò ancu aiutà i funzionari sanitari à preparassi per un focu.


Parechji seguitanu un mudellu di crescita o diffusione descrittu cum'è crescita esponenziale. Questu significa chì si sparghjenu à un ritmu rapidu per un periodu specificu di tempu - ghjorni, settimane o mesi.

Pensate à guidà una vittura è appughjà nantu à u pedale di gas. U più luntanu viaghjate, più veloce andate - questu hè una crescita esponenziale. Parechji focolai iniziali di malatie, cum'è a pandemia di influenza di u 1918, parenu seguità stu schema di crescita.

Alcune malatie si sparghjenu ancu in modu espunenziale, chì hè à un ritmu più lente. Questu hè cum'è una vittura chì mantene a velocità avanti - ùn aumenta micca a velocità attraversu a distanza chì viaghja.

Per esempiu, unu hà trovu chì l'epidemie di Ebola di u 2014 paria seguità una prugressione di e malatie assai più lente à u livellu lucale in certi paesi ancu s'ella si sparghjia più veloce, o in modu espunenziale, in altri.

Quandu i funziunarii di a salute publica sanu à chì rapidità si sparghje una malattia, pò aiutà li à determinà a rapidità di u muvimentu per aiutà à rallentà quella diffusione.

Chì ci hè a differenza trà una epidemia è una pandemia?

Pandemia è epidemia sò termini cunnessi aduprati per definisce a diffusione di una malattia:


  • An hè a diffusione di una malattia in una cumunità o regione per un tempu specificu. L'epidemie ponu varià secondu u locu di a malatia, quantu di a pupulazione hè stata esposta, è ancu di più.
  • A pandemia hè un tipu d'epidemia chì si hè sparta in almenu trè paesi in a regione OMS.

Cumu preparatevi per una pandemia?

Una pandemia pò esse un mumentu incertu per parechje persone in u mondu. Tuttavia, i cunsiglii di prevenzione di pandemia ponu aiutà à preparà per a diffusione mundiale di una malattia:

Attenti à e nutizie da l'agenzie sanitarie

L'aggiornamenti di e notizie da l'OMS è Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) ponu furnisce infurmazioni nantu à a diffusione di a malattia, cumpresu cumu si prutegge voi è a vostra famiglia durante u focu.

E nutizie lucali ponu ancu tenervi aggiornatu nantu à a nova legislazione chì si applica durante a pandemia.

Mantene a vostra casa furnita cù una pruvista di 2 settimane di alimenti è di primura

I chjusi è e quarantene ponu esse applicate durante una pandemia per rallentà o piantà a diffusione di a malattia. Sè hè pussibule, mantene a vostra cucina cù abbastanza alimentu è elementi essenziali per circa un periodu di 2 settimane. Arricurdatevi, ùn ci hè micca bisognu di accuncià o accaparrà più di ciò chì pudete aduprà più di 2 settimane.

Riempite e vostre ricette prima di u tempu

Pò aiutà à avè i medicamenti riempiti prima di u tempu in casu chì e farmacie è l'ospedali diventanu travolti. U mantenimentu di droghe senza ricetta pò ancu aiutà à alleviare i sintomi chì puderete sperimentà se cuntrae a malattia è avete bisognu di autocarantena.

Fate un pianu d'azzione in casu di malatia

Ancu se seguitate tutti i protocolli raccomandati durante una pandemia, ci hè ancu una chance chì pudete diventà malatu. Parlate cù a famiglia è l'amichi di ciò chì accaderebbe se diventate malatu, cumpresu quale si prenderà cura di voi è ciò chì accadrà se avete bisognu di esse ingressu à l'uspidale.

Pandemie in u seculu passatu

Avemu campatu sette epidemie nutevuli cum'è COVID-19 dapoi u 1918. Alcune di ste epidemie sò state classificate cum'è pandemie, è tutte anu avutu un effettu seriu nantu à a pupulazione umana in qualchì modu.

Pandemia di influenza 1918 (virus H1N1): 1918-1920

A pandemia di influenza di u 1918 hà pigliatu a vita di ogni locu da 50 à 100 milioni di persone in u mondu.

A cosiddetta "Influenza Spagnola" hè stata causata da una chì si hè sparta da l'acelli à l'omu. E persone di 5 anni è menu, da 20 à 40 anni, è di 65 anni è più anu sperimentatu tassi di mortalità elevati.

Si afferma chì u sovraffollamentu in e zone di trattamentu, e pratiche di sanità poveri è e carenze nutrizionali anu cuntribuitu à l'elevatu tassi di mortalità.

Pandemia di grippa 1957 (virus H2N2): 1957-1958

A pandemia di l'influenza di u 1957 hà pigliatu a vita à pocu pressu in u mondu.

A "Influenza Asiatica" hè stata causata da un virus H2N2 chì si sparghje ancu da l'acelli à l'omu. Questa ceppa di l'influenza hè principalmente trà l'età di 5 è 39 anni, cù a maggior parte di i casi chì si verificanu in i zitelli più ghjovani è in l'adulescenti.

Pandemia di grippa 1968 (virus H3N2): 1968-1969

In u 1968, u virus H3N2, qualchì volta chjamatu "Influenza di Hong Kong", era un'altra pandemia d'influenza chì hà pigliatu a vita di u mondu sanu.

Sta grippa hè stata causata da un virus H3N2 chì hà mutatu da u virus H2N2 da u 1957. A diversità di e pandemie di gripe precedenti, sta pandemia hà toccu principalmente e persone anziane, chì avianu u più altu tassu di mortalità di u focu.

SARS-CoV: 2002-2003

L'epidemia di coronavirus SARS 2002 hè stata una epidemia di pneumonia virale chì hà pigliatu a vita di più di 770 persone in u mondu.

U focu di SARS hè statu causatu da un novu coronavirus cun una fonte di trasmissione scunnisciuta. A maiò parte di e infezioni durante u focu cumincianu in Cina ma eventualmente si sò diffuse in Hong Kong è in altri paesi di u mondu.

Influenza Porcina (virus H1N1pdm09): 2009

L'epidemia di Influenza Porcina 2009 hè stata a prossima pandemia d'influenza chì hà causatu a morte di qualchì locu in u mondu.

L'Influenza Porcina hè stata causata da un'altra variante uriginata da i porchi è infine si hè diffusa per mezu di u cuntattu umanu-umanu.

Hè statu scupertu chì una parte di e persone di 60 anni è più avia dighjà anticorpi contr'à stu virus da precedenti focolai di influenza. Questu hà purtatu à un percentuale più altu di infezioni in i zitelli è i ghjovani adulti.

MERS-CoV: 2012-2013

U coronavirus MERS 2012 hà causatu una malattia caratterizata da una grave malattia respiratoria chì hà avutu una vita è hà pigliatu a vita di 858 persone, principalmente in a penisula araba.

U focu MERS hè statu causatu da un coronavirus chì si hè sparitu da una fonte d'animali scunnisciuta à l'omu. U focu hè natu in a penisula araba è hè statu cuntinutu principalmente.

L'epidemia di MERS hà avutu un tassu di mortalità assai più altu ch'è l'epidemia di coronavirus precedente.

Ebola: 2014-2016

U focu di Ebola 2014 hà implicatu una epidemia di febbre emorragica chì hà pigliatu a vita di e persone, principalmente in Africa Occidentale.

U focu di Ebola hè statu causatu da un virus Ebola chì si pensa chì hè statu inizialmente trasmessu da l'omu. Ancu se u focu hà iniziatu in Africa Occidentale, si hè sparitu in ottu paesi in tuttu.

COVID-19 (SARS-CoV-2): 2019 – in corsu

U focu 2019 COVID-19 hè una pandemia virale chì hè attualmente in corso. Questa hè una nova malatia causata da un coronavirus scunnisciutu prima, SARS-CoV-2. U tassu d'infezzione, u tassu di mortalità è altre statistiche sò sempre in sviluppu.

A preparazione per una pandemia hè un sforzu cumunitariu chì pudemu tutti participà à diminuisce l'impattu di a malatia nantu à e nostre comunità è in u mondu.

Pudete truvà aggiornamenti in diretta nantu à a pandemia attuale COVID-19 qui. Visitate u nostru hub di coronavirus per più infurmazione nantu à i sintomi, u trattamentu è cumu si preparanu.

U takeaway

Quandu una nova malattia emerge, ci hè a pussibilità di una pandemia, chì hè diffusa in u mondu sanu di a malattia. Ci sò stati parechje epidemie di pandemia è epidemia in a storia recente, cumprese a pandemia di influenza di u 1918, u focu SARS-CoV di u 2003, è più recentemente, a pandemia COVID-19.

Ci sò cose chì pudemu tutti fà per preparà una pussibule epidemia di pandemia, è hè impurtante chì seguitemu tutti i passi adatti per rallentà o piantà a diffusione di a nova malattia.

Per più infurmazione nantu à cumu pudete fà a vostra parte per rallentà a diffusione di COVID-19, cliccate quì per e linee guida attuali.

Cunsigliemu

Latissimus Dorsi Pain

Latissimus Dorsi Pain

U lati imu dor i hè unu di i più grandi mu culi in u vo tru pinu. Hè qualchì volta chjamata i vo tri lati è hè cunni ciuta per a o grande forma piatta "V". pan ...
U sangue in a caca di u mo zitellu hè una causa di preoccupazione?

U sangue in a caca di u mo zitellu hè una causa di preoccupazione?

Vede u angue in a caca di u to zitellu pò e e alarmante, ma e cau e di u angue in e feci di i zitelli ùn ò micca empre gravi. In fatti, hè abba tanza cumunu.E fe ure anali, chì...