Cosa da manghjà dopu à l'avvelenamentu alimentariu
Cuntenutu
- Avvelenamentu alimentariu
- Chì passi devu fà dopu à l'avvelenamentu alimentariu?
- Stà idratatu
- Manghjà cibu insipidu
- Pruvate rimedii naturali
- Altri cunsiglii
- Chì cibi è bevande devu evità?
- Chì pruvucà l'avvelenamentu alimentariu
- Quale hè in un risicu più altu di complicazioni?
- Zitelli è zitelli
- Donne incinte
- Adulti maiò
- Persone cun condizioni croniche
- Quandu devu chjamà un duttore?
- Avvelenamentu alimentariu in i ristoranti
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Avvelenamentu alimentariu
L'avvelenamentu alimentariu si verifica tipicamente quandu i patogeni contaminanu l'alimentu o l'acqua potabile. Ancu se scomoda, l'avvelenamentu alimentariu hè relativamente cumunu. I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) stimanu chì averanu qualchì tippu di avvelenamentu alimentariu quist'annu.
Chì passi devu fà dopu à l'avvelenamentu alimentariu?
Lasciate chì u vostru stomacu si stalla. Dopu avè sperimentatu i sintomi più esplosivi di avvelenamentu alimentariu, cume vomitu, diarrea è stomacu sconvoltu, l'esperti cunsiglianu di lasciare riposà u stomacu. Ciò significa evità manghjà è beie in tuttu per alcune ore.
Stà idratatu
L'ingestione di liquidi hè cruciale per aiutà u vostru corpu à luttà contr'à l'effetti di avvelenamentu alimentariu. U vomitu è a diarrea ponu causà disidratazione, cusì succhjendu e patatine di ghiacciu o pigliendu picculi sorsi d'acqua hè un bon puntu di partenza.
E bevande sportive chì cuntenenu elettroliti sò u megliu modu per prevene a disidratazione durante stu tempu. Altri liquidi suggeriti includenu:
- sodas senza caffeina, cum'è Sprite, 7UP, o ginger ale
- tè decaffeinatu
- brodu di pullastru o di verdura
Manghjà cibu insipidu
Quandu sentite chì puderete esse capace di trattene l'alimentu, manghjate cibi chì sò dolci nantu à u vostru stomacu è u tractu gastrointestinale. Attentate à cibi insipidi, à bassu grassu è à bassa fibra. U grassu hè più difficiule per u stomacu di digerisce, soprattuttu quandu hè scumbattutu. Evite l'alimenti grassi per prevene di scunvulisce ulteriormente.
L'alimenti chì sò dolci nantu à u stomacu includenu:
- banane
- cereale
- bianchi d'ova
- caru
- Jell-O
- farina d'avena
- burru d'arachidi
- patate semplici, cumprese purè di patate
- risu
- salini
- brindisi
- applesauce
A dieta BRAT hè una bona guida da seguità quandu avete avvelenamentu alimentariu.
Pruvate rimedii naturali
Durante un episodiu di avvelenamentu alimentariu, hè impurtante per u vostru corpu di seguità a so reazione naturale per pulisce è purgà u trattu digestivu per sbarrazzassi di i batteri nocivi. Hè per quessa chì un medicamentu per a diarrea senza ricetta (OTC) ùn hè micca un bonu modu per trattà l'avvelenamentu alimentariu.
Mentre i vostri sintomi sò à u puntu massimu, pudete vulete pruvà à beie tè di zenzero, cume u zenzeru hè cunnisciutu.
Cumprà u tè di zenzeru in ligna.
Dopu chì vi sentite torna bè, pudete desiderà rimpiazzà a vostra flora intestinale nurmale cù yogurt naturali o capsule probiotiche per almenu 2 settimane.
Cumprate e capsule probiotiche in linea.
Questu aiuterà u vostru corpu à rigenerà i batteri sani perduti in a purga di avvelenamentu alimentariu è uttene u vostru sistema digestivu è u sistema immunitariu torna in traccia.
Altri cunsiglii
Ritardate di lavà i denti per almenu una ora. L'acidu di u stomacu espulsu durante u vomitu pò dannà l'esmalte nantu à i vostri denti, è lavà i denti subitu dopu à u vomitu pò ancu erosione l'esmalte. Invece, risciacquate a bocca cun un mischju d'acqua è bicarbunatu di sodiu.
Duscia aiuta à pulisce u vostru corpu da i batteri malsani. Duvete ancu esse sicuri di uttene assai riposu. Riposà abbastanza pò aiutà à fà vi sentu megliu più veloce.
Chì cibi è bevande devu evità?
U vostru corpu hè dighjà à l'offensiva, scappendu i patogeni rispunsevuli di l'avvelenamentu alimentariu. Ùn vulete micca dà à l'invasori più munizioni.
A vostra priorità N ° 1 duveria esse per evità l'alimenti chì vi anu fattu ammalà in primu locu. Lanciate subitu u culpevule suspettatu in i rifiuti, è tenelu chjosu per chì l'alimentu contaminatu sia fora di a portata di i vostri animali.
Evite l'alimenti, e bevande, è e sostanze chì sò dure per u stomacu, cume:
- alcolu
- caffeina, cum'è soda, bevande energetiche, o caffè
- cibi piccanti
- cibi ricchi di fibra
- prudutti casgili
- cibi grassi
- cibi fritti
- nicotina
- cibi cundutti
- suchji di frutti
Inoltre, ricordate di evità qualsiasi medicazione per diarrea OTC orale.
Seguitate sti simplici cunsiglii, è duvete esse megliu in pocu tempu.
Chì pruvucà l'avvelenamentu alimentariu
Cinque patogeni sò rispunsevuli di a maiò parte di e malatie di trasmissione alimentare in i Stati Uniti. Questi patogeni includenu:
- norovirus, cumunemente truvatu in ostriche, frutti è ligumi
- Salmonella, cumunimenti trovu in ova, carne, è prudutti casgili
- Clostridium perfringens, truvatu in carne è pollame
- Campylobacter, truvatu in carne pocu cotta è acqua contaminata
- Staphylococcus, truvatu in i prudutti d'animali cum'è crema, ova è latte
Salmonella è u norovirus sò rispunsevuli di a maiò parte di l'uspitalisazioni per avvelenamentu alimentariu. Ma l'uspitalisazioni per avvelenamentu alimentariu ponu ancu esse causati da i seguenti:
- battìri
- parassiti
- muffa
- tossine
- contaminanti
- allergeni
A carne pocu cotta è i prudutti imprudentamenti manipulati sò culpevuli cumuni in l'avvelenamentu alimentariu. Lavate e mani, l'utensili è i piatti trà e tappe crude è cotte.
A maiò parte di e persone chì sperimentanu avvelenamentu alimentariu ùn necessitanu micca un viaghju à l'uspidale, ma ùn vulete micca avventurassi troppu luntanu da u bagnu.
U stomacu disturbatu, vomitu è diarrea sò i sintomi più cumuni. Di solitu calanu dopu 48 ore. Sì avete una storia di disidratazione, malatie cardiache, embolia, o altri prublemi di salute gravi, cercate aiutu è beie assai liquidi.
Chjamate a linea d'aiutu di u velenu à u 800-222-1222 se avete sintomi severi. Traccianu i casi per aiutà à prevene i focolai è ponu aiutà à determinà se duvete andà in ospedale.
I sintomi severi di avvelenamentu alimentariu includenu sangue in e vostre feci, crampi addominali severi, visione sfocata è diarrea chì duranu più di 3 ghjorni. Queste sò tutte indicazioni per circà assistenza medica.
Leghjite puru per scopre e cose adatte da manghjà per recuperà rapidamente, è cumu altru per sapè se avete bisognu di vede un duttore.
Quale hè in un risicu più altu di complicazioni?
Zitelli è zitelli
L'avvelenamentu alimentariu hè cumunu in i zitelli quant'è in l'adulti, è pò esse causa di preoccupazione. I zitelli, in particulare quelli di menu di 1 annu, sò suscettibili à u botulisimu. U botulismu hè raru, ma pò purtà à paralisi è ancu à morte se micca pigliatu prestu.
I zitelli sò ancu in più periculu di avè reazioni gravi à u E. coli battìri.
Ogni infante o zitellu chì pare avè sintomi di avvelenamentu alimentariu deve esse vistu da un prufessiunale medicu per scartà u botulisimu è a disidratazione. I zitelli si disidratanu più faciule ch'è l'adulti è devenu esse monitorati da vicinu.
Donne incinte
E donne incinte devenu trattà ogni casu di avvelenamentu alimentariu cun prudenza. Listeria L'avvelenamentu alimentariu hè statu dimustratu per ferisce u sviluppu di i zitelli non nati.
Una nutritura curretta in e donne incinte hè di primura per aiutà i so zitelli à sviluppassi. Per questa ragione, ogni segnu di avvelenamentu alimentariu deve esse portatu à l'attenzione di un prufessiunale medicu.
Adulti maiò
L'adulti anziani sò ancu più suscettibili à e cumplicazioni da l'avvelenamentu alimentariu. In particulare, certi ceppi di E. coli pò purtà à emorragia è fallimentu renale. Se un adultu di più di 60 anni hà sintomi di avvelenamentu alimentariu, devenu cuntattà u so duttore di primaria per cunsiglii.
Persone cun condizioni croniche
E persone chì anu malatie croniche cum'è HIV, malatie di fegatu o diabete sò in un risicu più grande di avè complicazioni più gravi di avvelenamentu alimentariu. Quelli chì ricevenu trattamenti chì sopprimenu a risposta immune, cum'è a chimioterapia, sò ancu in più risicu.
Quandu devu chjamà un duttore?
I sintomi di avvelenamentu alimentariu ùn duranu tipicamente più di 48 ore. Se 2 ghjorni sò passati dapoi chì i vostri sintomi sò apparsu prima, hè ora di chjamà un prufessiunale medicu.
Ricurdativi chì i sintomi severi, cum'è feci sanguinose, vertigini, debolezza musculare, è crampi di stomacu severi devenu esse presi in seriu. Ùn aspittà micca chì questi sintomi diminuinu prima di vede un duttore.
Avvelenamentu alimentariu in i ristoranti
Q:Cosa possu fà per prevene d'avvelenamentu alimentariu quandu esce à manghjà?
A: Per evità l'avvelenamentu alimentariu in i ristoranti, sceglite solu di frequentà quelli chì anu poche o micca violazioni di u codice sanitariu. Verificate u vostru dipartimentu lucale di a salute è di i servizii umani per i ristoranti cù infrazioni recenti. Parechji dipartimenti anu un sistema di classificazione o numericu per aiutà à sceglie un ristorante è minimizà u vostru risicu.
- Natalie Butler, RD, LD
E risposte riprisentanu l'opinioni di i nostri esperti medichi. Tuttu u cuntenutu hè strettamente informativu è ùn deve micca esse cunsideratu cunsigliu medicu.