Sò statu silenziu nantu à e social media per via di a mo malattia invisibile
Cuntenutu
- Aduprà a «tecnica bè» per discrive l'effettu di e malatie mentali
- Luni u 4 di Settembre, mi vulia tumbà
- Ma possu campà è vultaraghju
U ghjornu prima di u mo episodiu cuminciò, aghju avutu una bella ghjurnata. Ùn mi ne ricordu tantu, era solu una ghjurnata nurmale, mi sintia relativamente stabile, cumpletamente incuscente di ciò chì avia da vene.
U mo nome hè Olivia, è aghju avutu a gestione di a pagina Instagram selfloveliv. Sò ancu un blogger di salute mentale cun disordine bipolari è parlu assai di u stigma dietro a malattia mentale. Provu à fà u più pussibule per sensibilizà à i sfarenti tippi di malatie mentali è assicurassi chì a ghjente si rende contu chì ùn sò micca soli.
Amu esse sociale, parlendu à altre persone chì anu a stessa malattia cum'è mè, è esse reattivu. Tuttavia, in l'ultime settimane ùn sò micca stata nunda di queste cose. Sò andatu cumpletamente da a rete, è aghju persu u cuntrollu cumpletu di a mo malatia mentale.
Aduprà a «tecnica bè» per discrive l'effettu di e malatie mentali
U megliu modu per pudè descriverlu hè aduprendu a tecnica chì a mo mamma usa quandu spiega malatie mentali à a nostra famiglia è amichi. Hè a so tecnica "bè" - cum'è in u tippu di pozzu chì vole. U pozzu riprisenta i nuvuli negativi chì una malatia mentale pò purtà. Quantu hè vicina una persona à u pozzu raprisenta u nostru statu mentale.
Per esempiu: Se u pozzu hè in a distanza, luntanu da mè, significa chì campu a vita à u pienu. Sò in cima di u mondu. Nunda ùn mi pò impedisce è sò incredibile. A vita hè fantastica.
Se mi descrivo cum'è "accantu à u pozzu", vaju bè - micca bellu - ma andendu cù e cose è sempre in cuntrollu.
Se mi sentu cum'è in u pozzu, hè male. Sò prubabilmente in un angulu chì pienghje, o stà fermu à fighjà in u spaziu, vulendu more. Oh, chì tempu gioiosu.
Sottu à u pozzu? Hè codice rossu. Codice neru ancu. Heck, hè u codice bucu neru di miseria è addisperu è incubi infernali. Tutti i mo penseri giranu oramai intornu à a morte, u mo funerale, chì canzoni vogliu quì, l'opere piene. Ùn hè micca un bonu locu per esse per tutti quelli chì participanu.
Dunque, cun questu in mente, lasciami spiegà perchè aghju andatu tuttu "Mission Impossible: Ghost Protocol" nantu à tutti.
Luni u 4 di Settembre, mi vulia tumbà
Ùn era micca un sintimu insolitu per mè. Tuttavia, sta sensazione era cusì forte, ùn la pudia cuntrullà. Eru à u travagliu, cumpletamente annerbatu da a mo malatia. Per furtuna, invece di vulè agisce nantu à u mo pianu di suicidiu, sò andatu in casa è drittu à u lettu.
I prossimi ghjorni eranu una sfocatura tamanta.
Ma mi ricordu sempre unepoche di cose. M'arricordu di spegne e notifiche di u mo messaghju perchè ùn vulia micca chì nimu mi cuntattassi. Ùn vulia micca chì nimu sappia quantu eru male. Dopu aghju disattivatu u mo Instagram.
È eiu amatu stu contu.
Mi piaceva cunnessu cù e persone, mi piaceva sentì chì facia a differenza, è mi piaceva esse parte di un muvimentu. Eppuru, mentre scurriava per l'app, mi sentia solu è cumpletamente solu. Ùn aghju pussutu suppurtà di vede ghjente felici, godendusi di a so vita, campendu a so vita à pienu quandu mi sentia cusì persu. Mi facia sente cum'è se fallissi.
A ghjente parla di ricuperazione cum'è questu grande scopu finale, quandu per mè, ùn pò mai accadere.
Ùn mi recupereraghju mai da u disordine bipolare. Ùn ci hè micca rimediu, nisuna pillula magica per trasfurmà mi da un zombie depressivu in una fata luminosa, felice, energica. Ùn esiste micca. Dunque, videndu a ghjente parlendu di ripresa è di quantu eranu felici avà, mi hà fattu sente arrabbiata è sola.
U prublema neva in stu ciclu di vulè esse solu è ùn vulè micca esse soli, ma in fin di contu, mi sentu sempre solu perchè eru solu. Vede a mo situazione?
Ma possu campà è vultaraghju
À u passà di i ghjorni, mi sentia di più in più isolata da a sucietà ma spaventata da u ritornu. Più eru alluntanatu, più era difficiule di vultà nant'à e rete suciale. Chì diceraghju? A ghjente capisce? Mi vulerianu torna?
Puderaghju esse onestu, apertu è reale?
A risposta? Iè.
E persone oghje sò incredibilmente intelligenti, è soprattuttu quelli chì anu sperimentatu i stessi sentimenti cum'è mè. A malatia mentale hè una cosa vera, è più ne parlemu, menu ci serà stigma.
Riturneraghju prestu à e rete suciale, in tempu, quandu u viotu mi lascia solu. Per avà, saraghju. Rispiraraghju. È cum'è a famosa Gloria Gaynor hà dettu, aghju da campà.
Prevenzione di suicidiu:
Se pensate chì qualcunu sia in periculu immediatu di autolesionamentu o di ferisce un'altra persona:
- Chjamate 911 o u vostru numeru di emergenza lucale.
- Stà cun a persona finu à chì ghjunghje l'aiutu.
- Elimina tutte l'arme, coltelli, medicazione, o altre cose chì ponu causà danni.
- State à sente, ma ùn ghjudicate micca, discute, minacciate, o urlate.
Se pensate chì qualcunu pensa à u suicidiu, o sì, uttene l'aiutu immediatu da una linea telefonica di prevenzione di crisi o di suicidiu. Pruvate a Linea di Vita Naziunale per a Prevenzione di u Suicidiu à 800-273-8255.
Olivia - o Liv in breve - hè 24, da u Regnu Unitu, è un blogger di salute mentale. Ella ama tutte e cose gotiche, in particulare Halloween. Hè dinò un appassiunatu massiccia di tatuaggi, cù più di 40 finu à avà. U so contu Instagram, chì pò smarisce di tantu in tantu, si pò truvà quì.