Benefici per a salute di u tè à u rosmarinu è cumu fà
Cuntenutu
- 1. Migliora a digestione
- 2. Hè un gran antibioticu naturale
- 3. Hè un diureticu eccellente
- 4. Combatte a stanchezza mentale
- 5. Prutegge a salute di u fegatu
- 6. Aiutate à cuntrullà a diabetes
- 7. Combatte l'inflamazioni
- 8. Migliora a circulazione
- 9. Aiuta à luttà contr'à u cancheru
- 10. Pò aiutà cù a crescita di i capelli
- Cumu fà u tè à u rosmarinu
- Per quandu avete u tè?
- Hè megliu aduprà foglie secche o fresche?
- Hè pussibule preparà tè di rosmarinu cù cannella?
- Possibili effetti collaterali
- Contraindicazioni è cura
U tè à u rosmarinu hè cunnisciutu per u so sapore, aroma è benefici per a salute cum'è migliurà a digestione, allevia u mal di testa è cumbatte a stanchezza frequente, è prumove a crescita di i capelli.
Sta pianta, chì hà u so nome scientificuRosmarinus officinalis, hè riccu in cumposti flavonoidi, terpeni è acidi fenolici chì furniscenu pruprietà antioxidanti. Inoltre, u rosmarinu hè antisetticu, depurativu, antispasmodicu, antibioticu è diureticu.
I vantaghji principali di u tè à u rosmarinu sò:
1. Migliora a digestione
U tè à u rosmarinu pò esse pigliatu subitu dopu à pranzu o cena, essendu utile per migliurà u prucessu digestivu, aiutendu à luttà contr'à l'acidità è l'eccessu di gas. Cusì, riduce a distensione addominale è a mancanza di appetitu.
2. Hè un gran antibioticu naturale
Per via di e so pruprietà medicinali, u rosmarinu hà azzione antibiotica, essendu più efficace contr'à i batteri Escherichia coli, Salmonella typhi, Salmonella enterica è Shigella sonnei, chì sò di solitu in leia cù l'infezioni di l'urinariu, vomitu è diarrea.
Malgradu questu, hè impurtante ùn escludisce l'usu di i medicazione indicati da u duttore, ancu s'ellu hè un ottimu modu per recuperà più rapidamente.
3. Hè un diureticu eccellente
U tè à u rosmarinu hè un diureticu naturale eccellente è pò esse adupratu in diete per riduce u pesu è cumbatte a ritenzione di fluidi in u corpu. Stu tè aumenta a produzzione d'urina stimulendu u corpu per eliminà i fluidi è e tossine accumulate, migliurendu a salute.
4. Combatte a stanchezza mentale
Parechji studii anu dimustratu i benefici di u rosumarinu per a funzione cerebrale è, dunque, hè una ottima opzione per periodi di stress cume prima di e prove o prima o dopu riunioni di travagliu, per esempiu.
Inoltre, e pruprietà di u rosmarinu ponu ancu avè un effettu in quantu à a lotta contru l'Alzheimer, evitendu a perdita di memoria, tuttavia sò necessarii ulteriori studii per aduprà u rosmarinu in a produzzione di droghe contr'à l'Alzheimer.
5. Prutegge a salute di u fegatu
U Rosemary pò travaglià migliorendu u funziunamentu di u fegatu è riducendu u mal di testa chì si pone dopu avè bevutu bevande alcoliche o avendu manghjatu in eccessu, in particulare cibi cun un elevatu cuntenutu grassu.
Tuttavia, u tè à u rosmarinu ùn deve micca esse cunsumatu in casu di malatie di u fegatu senza esse urdinatu da u duttore, perchè malgradu avè un effettu prutettore nantu à u fegatu, ùn si sà ancu quant'ellu hè efficace stu tè contr'à ste malatie.
6. Aiutate à cuntrullà a diabetes
U tè à u rosmarinu aiuta ancu à tene u diabete sott'à cuntrollu, perchè abbassa u glucosiu è aumenta l'insulina. U cunsumu di stu tè ùn sustituisce micca l'usu di i medicamenti indicati da u duttore è a prestazione di una dieta adeguata, è deve esse pigliatu cum'è cumplementu à u trattamentu medicu è nutrizionale.
7. Combatte l'inflamazioni
U cunsumu di tè à u rosmarinu hè ancu eccellente per luttà contr'à l'infiammazione è alleviare u dolore, u gonfiore è u malessere. Cusì pò aiutà à luttà contr'à l'infiammazione in u ghjinochju, tendinite è ancu gastrite, chì hè infiammazione in u stomacu.
8. Migliora a circulazione
U Rosemary hà un effettu antiplacheletru è hè dunque di grande utilità per quelli chì anu prublemi circulatori o chì anu bisognu di ripusassi per qualchi ghjornu, postu chì migliora a circulazione è impedisce a furmazione di trombi, chì puderebbenu ostaculà a circulazione. Dunque, una di e raccomandazioni hè di cunsumà tè dopu a chirurgia, per esempiu.
9. Aiuta à luttà contr'à u cancheru
Alcuni studii nantu à l'animali indicanu chì u rosmarinu hè capace di diminuisce u sviluppu di e cellule tumorali per via di a so azzione antiossidante, tuttavia sò necessarii ulteriori studii per identificà esattamente cumu sta pianta pò esse aduprata in a produzzione di droghe per u cancer.
10. Pò aiutà cù a crescita di i capelli
In più di tuttu què, u tè à u rosmarinu senza zuccheru pò esse adupratu per lavà i capelli, perchè rinforza i capelli, lotta à l'oliu eccessivu, lotta contra a caspa. Inoltre, facilita a crescita di i capelli, perchè migliora a circulazione di u cuoio capellutu.
Cumu fà u tè à u rosmarinu
Ingredienti
- 5 g di foglie di rosmarinu seccu;
- 150 ml d'acqua bullente.
Preparazione
Aghjunghjite u rosemary in l'acqua bollente è lasciate riposà per 5 à 10 minuti, coperto currettamente. Strain, lascià scaldà è piglià, senza zuccheru, da 3 à 4 volte à ghjornu.
Oltre à esse adupratu in forma di tè, u rosmarinu pò esse adupratu cum'è erba aromatica per staghjunà l'alimentu è hè dispunibule in forma secca, oliu o fresca. L'oliu essenziale hè particularmente adupratu per aghjunghje à l'acqua di bagnu o per massà in i lochi dolorosi.
Per quandu avete u tè?
Ùn ci hè un tempu stabilitu per beie u tè, in ogni modu l'erboristi raccomandanu di beve per circa 3 mesi, è duverebbenu piantà per 1 mese.
Hè megliu aduprà foglie secche o fresche?
Preferibilmente hè megliu aduprà foglie fresche, postu chì u putenziale terapeuticu si pò truvà principalmente in oliu essenziale di rosmarinu, chì a so concentrazione hè più alta in foglie fresche chè in foglie secche.
Hè pussibule preparà tè di rosmarinu cù cannella?
Ié, ùn ci hè micca contraindicazione à l'usu di cannella in cungiunzione cù u rosmarinu per preparà u tè. Per fà cusì, basta à aghjunghje 1 bastone di cannella à a ricetta di tè originale.
Possibili effetti collaterali
U tè à u rosmarinu hè cunsideratu abbastanza sicuru, però, quandu cunsumatu in eccessu pò causà nausea è vomitu.
In casu d'oliu essenziale, ùn deve micca esse applicatu direttamente nantu à a pelle, chì pò causà irritazione, in più di ùn esse adupratu nantu à e ferite aperte. Inoltre, pò ancu pruvucà crisi epilettiche in e persone cun epilessia.
In u casu di e persone cù pressione sanguigna alta è chì piglianu medicazione, u tè à u rosmarinu pò causà ipotensione, mentre in u casu di e persone chì piglianu diuretici, ci pò esse un sbilanciu in l'elettroliti.
Contraindicazioni è cura
U tè à u rosmarinu ùn deve esse cunsumatu durante a gravidanza, l'allattamentu è da i zitelli sottu à 5 anni. E persone cun malatie di u fegatu ùn devenu mancu cunsumà stu tè, postu chì prumove a surtita di bile, chì puderia peghju i sintomi è a malatia.
Inoltre, puderia interagisce cù qualchi medicamentu, cume anticoagulanti, diuretici, litiu è medicamenti per regulà a pressione sanguigna, è dunque, se a persona utilizza unu di sti medicamenti, hè impurtante cunsultà u vostru duttore prima di piglià u tè. Rosemary.
Sicondu alcuni studii, l'oliu di rosmarinu, chì hè ancu presente in tè, pò stimulà u sviluppu di crisi in persone cun epilessia è, dunque, deve esse adupratu cun prudenza è sottu a guida di un duttore o erborista.