7 cause principali di diarrea infettiva è cosa fà

Cuntenutu
- 1. Virus
- 2. Salmonella sp.
- 3. Shigella sp.
- 4. Escherichia coli
- 5. Giardia lamblia
- 6. Ascaris lumbricoides
- 7. Entamoeba histolytica
- Sintomi di diarrea infettiva
A diarrea infettiva pò esse causata principalmente da virus, batteri è parassiti, è hè impurtante identificà l'agente infettivu per inizià u trattamentu è e probabilità di complicazioni, cum'è a disidratazione, diminuiscenu principalmente. Cusì, appena i sintomi di a diarrea apparsu, hè impurtante andà à u medicu generale o pediatra, in casu di zitelli, affinchì u diagnosticu è u trattamentu possinu principià.
Ùn hè micca cunsigliatu di aduprà medicinali chì "intrappulanu" l'intestinu, perchè cusì l'agente infettivu ùn hè micca eliminatu è ci hè una probabilità più grande di complicazioni. Cusì, hè cunsigliatu di beie assai liquidi è avè una dieta ligera è sana per prumove l'eliminazione di l'agente rispunsevule.

E cause principali di a diarrea infettiva sò:
1. Virus
L'infezzione da virus hè una causa maiò di diarrea infettiva, in particulare in i zitelli trà 6 mesi è 2 anni di età, è hè generalmente ligata à Rotavirus. Stu virus hè facilmente trasmessu da un zitellu à l'altru è a via principale di trasmissione hè fecale-orale.
A diarrea infettiva causata da rotavirus hè abbastanza intensa è hà un forte odore, in più, altri sintomi ponu appare in u zitellu, cum'è febbre è vomitu, per esempiu. Cum'è stu tipu di diarrea hè assai intensa, hè impurtante chì sia identificata è trattata rapidamente per prevene a disidratazione in u zitellu. Amparate à ricunnosce l'infezzione di rotavirus.
Cosa da fà: In casu di suspettata infezzione da rotavirus, l'ideale da fà hè di purtà u zitellu à u pediatra per esse esaminatu è u trattamentu pò esse indicatu secondu i sintomi presentati. Hè ancu impurtante d'offre acqua è suchji à u zitellu, per evità a disidratazione, in più di una dieta ligera per fà chì u zitellu si ricuperi più veloce.
2. Salmonella sp.
Infezzione cù Salmonella sp. accade per via di l'ingestione di alimenti cuntaminati da stu batteriu, principalmente ovu è carne cruda di pollu, per esempiu, causendu diarrea severa, vomitu è forte frebba. I sintomi di salmonellosi ponu cumparisce finu à 10 ghjorni dopu u cuntattu di una persona cù i batteri secondu u livellu di contaminazione di l'alimentu. Vede più nantu à a salmonellosi.
Cosa da fà: Hè impurtante chì a persona beva assai liquidi è hà una dieta ligera. Inoltre, hè cunsigliatu d'andà à u duttore per fà un diagnosticu di laburatoriu di salmonellosi è u trattamentu antibioticu pò esse iniziatu se u duttore pensa chì ci hè bisognu.
3. Shigella sp.
Diarrea infettiva causata da Shigella sp. accade dinò per via di u cunsumu di cibu è acqua cuntaminati da i batteri, cun dulore in u ventre, nausea, vomitu è mal di testa, in più di a diarrea. I sintomi di shigellosi spariscenu dopu à 5 à 7 ghjorni, tuttavia se i sintomi persistenu o peghju, si consiglia di andà à u duttore per u diagnosticu è u trattamentu.
Cosa da fà: In casu di shigellosi, u duttore di solitu raccomanda, in più di u riposu è di cunsumà assai liquidi durante u ghjornu, l'usu di antibiotici, cum'è Azitromicina, per esempiu, per fà chì i batteri sianu eliminati più rapidamente da u corpu. L'usu d'antibiotici, però, hè cunsigliatu solu quandu ùn ci hè migliurà i sintomi è a diarrea dura più di 7 ghjorni.

4. Escherichia coli
U Escherichia coli, o simpliciamente E. coli, hè un batteriu prisente naturalmente in l'intestini di a persona, però pò ancu esse ligatu à casi di diarrea. Hè perchè ci sò tippi di E. coli chì pò cuntaminà l'alimentu è a tossina prodotta da stu tipu di E. coli pò pruvucà a diarrea.
Cosa da fà: Hè impurtante chì l'infezzione da Escherichia coli esse identificatu per mezu di esame fecale, co-cultura, affinchì u prufilu di sensibilità di sta batteria sia cunnisciutu è u megliu antibioticu puderia esse indicatu. Inoltre, hè impurtante per a persona di ripusà, beie assai liquidi è manghjà una dieta leggera è equilibrata. Scuprite tuttu Escherichia coli.
5. Giardia lamblia
U Giardia lamblia hè un parasite intestinale incaricatu di causà diarrea in i zitelli è accade per via di a cunsumazione di cisti di stu parassita prisente in acqua è alimenti cuntaminati. A Giardiasis pò esse rimarcata attraversu sintomi chì apparenze trà 1 à 3 settimane dopu u cuntattu cù Giardia lamblia, cù diarrea, nausea, sgabelli gialli è dolore addominale, per esempiu. Cunnosce altri sintomi di giardiasi.
Cosa da fà: Se l'infezzione hè suspettata da Giardia lamblia, hè impurtante chì u zitellu venga à u pediatricu per fà e prove, in particulare u sgabellu parasitologicu, per chì a presenza di cisti in u sgabellu di u zitellu sia identificata. Se u diagnosticu hè cunfirmatu, u duttore pò ricumandà l'usu di droghe antiparasitarie, cum'è Metronidazole è Secnidazole, per esempiu, in più di raccomandà riposu è beie assai liquidi.
6. Ascaris lumbricoides
O Ascaris lumbricoides, popularmente chjamatu roundworm, hè ancu un parassita chì si sviluppa in l'intestinu è pò causà diarrea, cunfortu addominale è vomitu, per esempiu. A trasmissione di stu parassita si face cù u cunsumu di cibu è acqua cuntaminati cù l'ova di stu parassita, dunque hè impurtante chì l'alimentu sia pulitu accuratamente prima di esse preparatu è cottu.
Cosa da fà: Trattamentu per l'infezzione da Ascaris lumbricoides si tratta di l'usu di l'agenti antiparassiti, cum'è Albendazole, Ivermectin o Mebendazole, chì deve esse fattu secondu e indicazioni di u duttore è hà per scopu di prumove l'eliminazione di stu parassita. Amparate più nantu à u trattamentu per Ascaris lumbricoides.
7. Entamoeba histolytica
U Entamoeba histolytica hè u parassita rispunsevule di l'amebiasi, chì hè una malattia infettiva carattarizata da diarrea severa, frebba, feci sanguinose, nausea è stanchezza, per esempiu, essendu più frequenti in i zitelli chì campanu in regioni tropicali è cù cundizioni sanitarie di basa. Vede più nantu à amebiasis.
Cosa da fà: Hè impurtante chì l'infezzione da Entamoeba histolytica identificatu è trattatu rapidamente per evità complicazioni.Dunque, appena i primi sintomi di diarrea infettiva apparsu, hè raccomandatu chì u zitellu sia sottumessu à un test di feci per fà u diagnosticu è u trattamentu pò esse iniziatu, chì hè generalmente fattu cù Metronidazole per circa 10 ghjorni o secondu a guida di u duttore.
Sintomi di diarrea infettiva
I sintomi di a diarrea infettiva si prisentanu di solitu dopu à u cuntattu cù l'agente rispunsevule di l'infezzione, di solitu attraversu u cunsumu di cibu o acqua contaminati. I sintomi principali di a diarrea infettiva sò:
- Aumenta u numeru di evacuazioni durante u ghjornu;
- Cambiamentu in a cunsistenza è u culore di e feci, secondu a causa di a diarrea infettiva;
- Frebba;
- Dolore addominale;
- Pèrdita di l'appetite;
- Vumitu;
- Malessere generale;
- Debbulezza.
Sì sti sintomi sò identificati, hè impurtante andà à u duttore per inizià u trattamentu per prevene a disidratazione, è hè impurtante chì una prova di feci sia effettuata per identificà a persona responsabile di l'infezzione è, dunque, u trattamentu adattatu pò esse iniziatu , chì pò esse cù antibiotici o antiparassitari, per esempiu. Capite cumu hè fattu u test di feci.