Coenzima Q10: cosa hè, à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- 1. Migliora e prestazioni durante l'eserciziu
- 2. Previene e malatie cardiovascolari
- 3. Impedisce l'invichimentu prematuru
- 4. Migliora a funzione cerebrale
- 5. Migliora a fertilità
- 6. Aiuta à prevene u cancheru
- Alimenti cù u coenzima Q10
- Supplementi per Coenzima Q10
U Coenzima Q10, cunnisciutu ancu ubiquinone, hè una sustanza cù pruprietà antioxidanti è essenziale per a produzzione d'energia in a mitocondria di e cellule, essenziale per u funziunamentu di l'organisimu.
Oltre à esse produttu in u corpu, u coenzima Q10 pò ancu esse uttenutu manghjendu cibi, cume germogli di soia, amandule, arachidi, noci, verdure verdi cume spinaci o broccoli, volatili, carne è pesci grassi, per esempiu.
Hè assai impurtante di mantene livelli sani di st'enzima, per via di e funzioni ch'ellu svolge in u corpu, è di i benefici ch'ellu presenta. Alcuni di i benefici di u coenzima Q10 sò:
1. Migliora e prestazioni durante l'eserciziu
U Coenzima Q10 hè di primura per pruduce energia (ATP) in e cellule, essenziale per u funziunamentu di u corpu è per una pratica d'eserciziu efficiente. Inoltre, riduce u stress ossidativu, chì affetta a funzione musculare, migliorendu e prestazioni è riducendu a fatica.
2. Previene e malatie cardiovascolari
U Coenzima Q10 impedisce a furmazione di placche aterosclerotiche in l'arterie, responsabile di u sviluppu di malatie cardiovascolari è contribuisce à migliorà a funzione cardiaca.
Alcune persone cun colesterolu altu, chì piglianu droghe cum'è una statina, ponu sperimentà una diminuzione di u coenzima Q10 cum'è effetti collaterali. In questi casi, hè impurtante di rinfurzà a vostra assunzione per mezu di alimenti o supplementi.
3. Impedisce l'invichimentu prematuru
Per via di e so prupietà antiossidanti, u coenzima Q10, applicatu à a pelle, aiuta à prutegela da i danni ossidativi causati da i radicali liberi, in più di furnisce l'energia. Inoltre, u coenzima Q10 purtatu in creme, aiuta ancu à prutege da i danni di u sole è u sviluppu di u cancheru di a pelle.
4. Migliora a funzione cerebrale
Cù l'età avanzata, i livelli di coenzima Q10 tendenu à diminuisce è rendenu e cellule più suscettibili à danni ossidativi, in particulare u cervellu, per via di a presenza di alti livelli di acidi grassi è ossigenu.
Cusì, a supplementazione cù u coenzima Q10, aiuta à ristabilisce livelli sani di sta molecula, dendu energia à e cellule di u cervellu è prevenendu danni ossidativi, prevenendu cusì l'ocurrenza di malatie cum'è Alzheimer è Parkinson.
5. Migliora a fertilità
Cum'è digià citatu, cù l'età avanzata, i livelli di coenzima Q10 in u corpu diminuiscenu, lasciandulu più suscettibile à soffre di danni ossidativi, più specificamente, sperma è ovuli. Cusì, a supplementazione cù u coenzima Q10, pò cuntribuisce à migliurà a fertilità, postu chì hè statu dimustratu per prutege i spermi maschili è l'ove in e donne da i danni ossidativi.
6. Aiuta à prevene u cancheru
A causa di e so proprietà anti-ossidanti, u coenzima Q10 aiuta à prutege l'ADN cellulare da i danni ossidativi, cuntribuendu à a prevenzione di u cancheru.
Alimenti cù u coenzima Q10
Alcuni di l'alimenti ricchi in coenzima Q10 sò:
- Verdura verde, cum'è spinach è broccoli;
- Frutti, cum'è aranci è fragole;
- Legumi, cum'è a soia è i germogli di lenticchie;
- Frutti secchi, cù arachidi, noci, pistacchi è amanduli;
- Carni, cum'è u porcu, u pullastru è u fegatu;
- Pesci grassi, cum'è truite, sgombro è sardine.
Hè impurtante per a persona di sapè chì per gode di i benefici di u coenzima Q10, sti alimenti devenu esse integrati in una dieta sana è variata. Scopre altri alimenti ricchi in anti-ossidanti.
Supplementi per Coenzima Q10
In certi casi, quandu cunsigliatu da u vostru duttore o nutrizionistu, pò esse benefiziu per piglià supplementi coenzima Q10, chì ponu esse facilmente truvati in farmarii. Ci sò diversi supplementi cù u coenzima Q10, chì ponu cuntene solu sta sustanza, o avè una associazione cù altre vitamine è minerali, cum'è Reaox Q10 o Vitafor Q10, per esempiu.
Generalmente, a dose raccomandata pò variare da 50 à 200 mg à ghjornu, o à discrezione di u duttore.
Inoltre, ci sò digià creme cù u coenzima Q10 in a cumpusizione, chì aiutanu à prevene l'invecchiamentu prematuru di a pelle.