Disfunzione di u tendinu tibiale posteriore (disfunzione di u nervu tibiale)
![Effetti onde d’urto | esperimento pratico su una calcificazione](https://i.ytimg.com/vi/FimeBuH5-4k/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Cosa hè a disfunzione di u tendinu tibiale posteriore?
- Chì sò e cause è i fattori di risicu di PTTD?
- Chì sò i sintomi di PTTD?
- Cumu hè diagnosticatu PTTD?
- Chì sò i trattamenti per PTTD?
- Riducendu u gonfiore è u dolore
- Supportu per i pedi
- Chirurgia
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Cosa hè a disfunzione di u tendinu tibiale posteriore?
A disfunzione di u tendinu tibiale posteriore (PTTD) hè una cundizione chì si traduce in infiammazione o strappatura di u tendinu tibiale posteriore. U tendinu tibiale posteriore cunnessa unu di i musculi di u vitellu à l'osse situate annantu à u pede internu.
Di conseguenza, PTTD provoca piede pianu perchè u tendinu ùn hè micca capace di sustene l'arcu di u pede. Sicondu l'Accademia Americana di Chirurghi Ortopedici, u piede pianu hè quandu l'arcu di u pede hè falatu è u pede punta versu l'esternu.
U PTTD hè ancu cunnisciutu cum'è adult flatfoot acquistatu. I medichi di solitu ponu curà sta cundizione senza chirurgia, ma qualchì volta a chirurgia hè necessaria per riparà u tendinu.
Chì sò e cause è i fattori di risicu di PTTD?
U tendinu tibiale posteriore pò esse feritu per via di l'impattu, cume una caduta o un cuntattu mentre si face sport. U sfruttamentu eccessivu di u tendinu cù u tempu pò ancu causà ferita. L'attività cumuni chì causanu una ferita da eccessu includenu:
- marchjendu
- corsa
- escursioni
- cullendu e scale
- sport à altu impattu
U PTTD hè più prubabile di accade in:
- femine
- persone di più di 40 anni
- e persone chì anu sovrappesu o obese
- e persone cun diabete
- persone cun ipertensione
Chì sò i sintomi di PTTD?
U PTTD si faci di solitu solu in un pede, ancu se in certi casi pò accade in i dui pedi. I sintomi di PTTD includenu:
- dulore, tipicamente intornu à l'internu di u pede è di a caviglia
- gonfiore, calore è rossu annantu à l'internu di u pede è di a caviglia
- dulore chì s'aggrava durante l'attività
- appiattimentu di u pede
- rutulamentu internu di a caviglia
- girendu fora di i pedi è di u pede
Quandu PTTD avanza, a situazione di u dulore pò cambià. Questu hè perchè u vostru pede si appiattisce è l'ossu di u taccu cambia.
U dulore pò avà si sente intornu à l'esternu di a caviglia è di u pede. I cambiamenti à u tendinu tibiale posteriore ponu causà artrite in u vostru pede è a caviglia.
Cumu hè diagnosticatu PTTD?
U vostru duttore cumincierà esaminendu u vostru pede. Puderanu circà gonfiore longu u tendinu tibiale posteriore. U vostru duttore testerà dinò a vostra gamma di muvimentu muvendu u pedi da un latu à l'altru è in sù. U PTTD pò causà prublemi cù a gamma di movimentu di u latu à u latu, è ancu prublemi cù u muvimentu di i diti versu a spina.
U vostru duttore guarderà ancu a forma di u vostru pede. Circheranu un arcu sfundatu è un taccu chì si hè spiazzatu versu l'esternu. U vostru duttore pò ancu verificà quante punte ponu vede da daretu à u calcagnu quandu site in piedi.
Normalmente, solu u quintu toe è a mità di u quartu toe sò visibili da questu angulu. In PTTD, ponu vede più cà u quartu è u quintu punta. A volte ancu tutti i diti sò visibili.
Puderete ancu avè bisognu à stà nantu à a gamba chì vi preoccupa è pruvà à alzà si nantu à i vostri piedi. Di solitu, un individuu cù PTTD ùn puderà micca fà questu.
A maiò parte di i duttori ponu diagnosticà i prublemi cù u tendinu tibiale posteriore esaminendu u pede, ma u vostru duttore pò ancu urdinà alcune prove di imaging per cunfirmà u diagnosticu è escludere altre condizioni.
U vostru duttore pò urdinà raggi X o CT scans si pensanu chì avete artrite in u pede o in a caviglia. MRI è ultrasound scans ponu cunfirmà PTTD.
Chì sò i trattamenti per PTTD?
A maiò parte di i casi di PTTD sò trattabili senza chirurgia.
Riducendu u gonfiore è u dolore
U trattamentu iniziale aiuta à riduce u dolore è u gonfiore è permette à u vostru tendinu à u taccu. L'applicazione di u ghjacciu à l'area dolorosa è a presa di farmaci antiinflamatori non steroidali (AINE) pò aiutà à riduce l'inflammi è u dolore.
U vostru duttore vi cunsiglierà ancu di riposà è evità attività chì causanu dolore, cume a corsa è altre attività à grande impattu.
Supportu per i pedi
Sicondu a gravità di u vostru PTTD, u vostru duttore pò suggerisce una forma di sustegnu per u vostru pede è a caviglia. Un brace à a caviglia pò aiutà à caccià a tensione da u tendinu è permette di guarisce più rapidamente. Questu hè utile per PTTD da leve à moderatu o PTTD chì si verifica cù l'artrite.
Cumprate bretelle à a caviglia.
Ortesi persunalizati aiutanu à sustene u pede è ristabiliscenu a pusizione nurmale di u pede. L'orturichi sò utili per PTTD lieve a severa.
Cumprà per l'ortesi.
Se a ferita à u tendinu tibiale posteriore hè severa, u vostru pede è a caviglia ponu necessità di immobilizazione cù un breve stivali di camminata. I particulari di solitu portanu questu da sei à ottu settimane. Permette à u tendinu d'ottene u restu chì hè qualchì volta necessariu per guarì.
Tuttavia, questu pò ancu causà atrofia musculare o indebulimentu di i musculi, cusì i duttori u cunsiglianu solu per i casi severi.
Chirurgia
A cirurgia pò esse necessaria se u PTTD hè severu è altri trattamenti ùn anu micca successu. Ci sò diverse opzioni chirurgiche, secondu i vostri sintomi è a misura di a vostra ferita.
Sì avete difficultà à move a caviglia, una prucedura chirurgica chì aiuta à allungà u musculu di u vitellu pò esse una opzione. Altre opzioni includenu chirurgie chì eliminanu e zone danneggiate da u tendinu o rimpiazzanu u tendinu tibiale posteriore cù un altru tendinu da u corpu.
In i casi più gravi di PTTD, una chirurgia chì taglia è move l'osse chjamata osteotomia o chirurgia chì fusiona l'articuli pò esse necessaria per correggere un piede pianu.